Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Du kom med ett påstående om att bön till andra ger en verkan och jag ville se belägg för detta. Har inte blivit given ett sådant belägg, antar att du inte har något.
Då får du stanna vid att dina antaganden är bleka antaganden.
Att människor alltid bett till vrandra är en sån enkel match vad gäller böner, så du är direkt skämtsam i din argumentationsiver mot mig, lite trotsig och vill omskapa något som inte går att omskapa.
Att be har mer än en betydelse, att be kommer antagligen ur det religiösa språket; knäpp dina händer och ge dig till tåls, invänta herrens välsignelse, tål dig, det är på väg.. brödet är ännu i ugnen men kommer snart till bords, liksom folk står i brödköer över världen och väntar på sin dagliga måltid, de är fattiga utsvultna, har blivit berövade allt och väntar på bagarna att baka fort, det ska alltså gå undan så folk inte dör... det är pprinnelsen till böner.
eller så mår du bara allmänt dåligt och vill se en värld utan ord, men det kommer det också, när man dör behävs inget kverulerande om orden, du kverulerar om ordens innebörd vad jag märker! men du är i religionsforumet där du får förklarat vad böner är... det finns mycket mer, men du ver ju redan allt.