[quote=526|61122039]
Citat:
Du säger att det handlar om upplevelser, dvs empiri
Nu stoppar du ord i andras mun min herre! Snacka om att vara manipulativ.
Det roligaste är dock din förvridning av empiri att vara uppelvelser , hur i all världen tror du det går att resonera med sådan förvrängd förståelse ?
Det går ju inte, som att prata med Mattias Beming.. han som innehar medaljen i begreppsförvirring, men du är inte långt därefter, gällande begreppsförvirring , manipulativ upptagning för att begreppsförvirra, funkar inte med mig.
Ska du flyga högt, bör du vara mer orienterad i den logiska grunden.
Men du vill vara högtflyende i någon slags tunn luft där väl "gud återfinns" i det mentala planet..
Vi med klarsyn, kallar det för : fantasi.
Fantasi är inget att fnysa åt, men du verkar ogilla att namnet Gud (egennamn, därtill! bara en sån sak..) väcker människors fantasi.. och tron.. stärkts.. ju sinnrikare fantasin framställs...
ändå förväxlar du fantasi med logik, vilket är direkt anmärkningsvärt.
Citat:
Om Gud bygger på upplevelser så är det empiriskt. Och i och med att det inte är empiriskt är det inte logiskt.
Du får konsekvent fel.. så länge du bygger på en manipulativ tolkning! av vad empiri de facto är.
Men så är du också anti-logisk.. inte så att man bara inte-vill-kännas-vid-empiri och därför bara kan bygga vidare i tankekonstruktin, eller ja.. kan man, om man är religiöst lagd åt det mer fanatiska hållet.
Säger jag inte att du är, men du är duktigt kunskapsarrogant, däremot. Kunskap om naturelementen är ju ackumulerad tillämpad logik.
suck
Citat:
Vi har fem sinnen. Du blandar ihop tanke med sinnesinformation.
Har vi fem sinnen?
Är det sant ??? wow ... till vilken nytta har vi dem, för att det är roligt att -bara-ha, nej vänta.. vi har fått dem va? av gud.. inte sant? så vi borde ära han/hon/den/det/inget
Citat:
Du kan inte ens kunskapsteorins grunder. Läs på. Det är pinsamt.
Hart genomgått mina högskoleår, där det krävdes matte C (enstaka avsnitt i matte D förstås)
Så mina andra- tredje och fjärdegradsekvationer har jag baske mig harvat igenpom, geometrin trigonometrin och annat.. nu var det många år sedan, men det sätter sig i "sinnet" till slut (men matematiker är jag INTE... jag har så jag klarar mig i professionen och till husbehov s.a.s - medan du inte ens fattat empirins logiska struktur, DET är pinsamt min herre) (du är alltför kär i Gud, det brukar vara så... att något kan falla bort.. på vägen "mot" Gud... dvs du behöver göra en avstickare ifrån logiken.)
Citat:
Du blandar ihop, förnuft, logik, empiri, vetenskap och kunskap. Du har dina egna luddiga begrepp som inte överensstämmer med vetenskapen.
Tvärtom, jag är vän av ordning och struktur, din begreppsförvirring och ad hoc, är mig osmaklig - du behöver enbart attackera för att du vet att gud sorteras under qualia : rätt ska va rätt !
Citat:
Humaniora har inte förankring i vad? Empiri eller logik?
En diskussion som blir dig övermäktig, föredrar att inte låta dig trassla in dig i nu också det, du har inte ens logiken på plats Och har rundat Gud i sammanhanget nu hur länge som helst , med ursäkt om att tråden är felställd.
Är den knappast, gud går inte att undersökas, därmed är gud inte logiskt försvarbar, det kan ett ungt lite bättre begövat och kunskapshungrig förskole-barn förstå... men inte alla! vi vet att kognitiva kapaciteten är mkt mkt varierande : brukar heta att normalspannet är BRETT
nåt jag får bevisat här i denna tråd.. ( Beming.. gav mig vissa aha-insikter.. om hur det står till på insidan)
men off topic.. topic är fortfarande "Gud" i definitions-sammanhanget.
hittills återfinns han flitigast i Bibeln, och Koranen.. men också i äldre mer vidskepliga mannualer.. för dig är det logik.. att förhålla sig till gallimatias. OK
Hade önskat att du istälelt för att gå ad hoc, presenterade en vacker definition som visade oss alla hur logiken, framavlat Gud. Men nej.
avngn anledning, törs eller vill du inte och det är i denna tråd du BORDE, med tanke på din stridsvilja om vad-logik, ska få lov att vara.. ur en teists synvinkel.