2007-07-12, 12:27
Citat:
Ursprungligen postat av HoldenCaulfield
Din situation kan nog kallas för ett moment 22, "damned if you do, damned if you don't". Skadan är redan skedd. Du orsakade den. Inte tjejen du knullade, utan du. Sexet var inte ens bra och du sprutade inte ens (uppfattade jag det som). Snacka om att sälja sin själ billigt.
Jag har inte nämnt något om något sprut?

Citat:
Men det mest irriterande är nästan att du berättade av oro att det skulle nå henne från annat håll, och inte i försök att förbättra er relation, eller att rentvå ditt samvete. Helt enkelt för att täcka ditt eget arsle. Det, om något, är riktigt svagt.
Håller inte riktigt med här, kanske är det undermedvetet hjälpande till mig själv men jag berättade för hennes OCH min skull, jag såg inget bra i att jag och hon lever i lögn tillsammans.
Citat:
Ja jag är osäker på mig själv, då och nu. Jag ångrar faktiskt också att jag skrev det där brevet, men jag gjorde det för att ge henne något på papper, när jag och hon pratat om viktiga saker innan så har båda parterna missuppfattat och glömt av vissa delar av samtalen, något som senare har gjort det hela mycket svårare att lösa.
Och dina rationaliseringsfloskler som du spydde ut i ditt brev kommer, hoppas jag nästan, bara säkra faktumet att hon gör slut med dig. Så klantigt formulerat att det är sanslöst och du visar bara att du var osäker på dig själv innan du var otrogen och du är osäker på dig själv nu.
Citat:
Jag börjar också ifråga sätta om jag verkligen älskade henne, precis som du säger varför uträttar man annars otrogna akter? Det du skriver om min "nyfunna" kärlek tackar jag dig för, jag har inte tänkt på det viset innan, möjligtvis så stämmer det också att jag inser mer och mer att jag förlorat henne...
Men men, hade inte så mycket att tillägga som sagt. Det helvete du befinner dig i nu har du helt skapat för sig själv. Hade du älskat din tjej så mycket som du försöker intala dig själv hade du inte satt dig i denna sits. Hoppas du själv inser det nångång.
Din "nyfunna" kärlek till henne är snarare insikten om att du har förlorat henne som kommer krypande, och den bankar sig enträget in i ditt medvetende.
Din "nyfunna" kärlek till henne är snarare insikten om att du har förlorat henne som kommer krypande, och den bankar sig enträget in i ditt medvetende.
Citat:
Jag kommer ALDRIG mera vara tillsammans med någon tjej innan jag inser att jag verkligen gillar henne. Jag hoppas då att jag slipper uppleva detta igen och att jag sårar någon annans hjärta. Jag skall inte vara otrogen igen!
Det som är mest synd är kanske att nästa gång du är otrogen inte kommer att berätta det, därför att du nu tror att det är för att du berättade det som det tog slut. Så är det inte. Det tog slut för att du sabbade det. Man får ofta bara en chans. Du sumpade din.

Citat:
Denna är väldigt svårsmält, jag får en enorm ångest när jag tänker på att hon kommer gå vidare och träffa nya killar, hon har alltid varit lite naiv och kommer råka illa ut med stora, kåta och om ännu mer känslokalla killar än mig...
Hoppas din tjej träffar en kille som kan ge henne den respekt och trohet hon är värd.

Tack för ditt inlägg!