Citat:
Ursprungligen postat av spatric
Nej, jag menar att det r jvligt ltt att sitta och sga att man r en sn jvla hjlte att man skulle offra sitt barn fr en miljard oknda personer, hundratals mil hrifrn.. Har man ett barn s inser vilken frisk mnniska som helst att man inte offrar det till ngot. Hellre skjuter jag mig i huvudet..
Visst, det r moraliskt rtt att rdda afrikanerna. jag hller med. Men jag skulle inte flja min moral i detta fall och jag kan stta allt jag ger och har p att ni inte skulle gra det heller, nr det vl kommer till kritan.
Du verkar tminstone inte vara ofrstndig nog fr att inte kunna frst exempelvis
min instllning till frgan. I mina gon r det fortfarande inget snack om saken. De som har svarat att Afrikas befolkning gr bort i den hr trden hittills verkar har gjort s av tv anledningar: Total hngivenhet till sitt barn (pliktknslor) eller totalt frakt mot svarta.
Citat:
Ursprungligen postat av handiman
Du vet tydligen vldigt lite om hur mnniskan fungerar, att samarbete mellan individer gynnar individer? Anledningen till att vita s ltt piskar svarta r just att vita r bttre p att samarbeta, bygga samhllen, sprida kunskap. Vi har samarbetsgener som svarta verkar sakna, bara drfr vore det en vinst fr vrlden om afrikas befolkning utrotades, men ger vi dem tid fixar dom det snart sjlva.
Det finns ingen sdan "samarbetsgen", det finns bara olika grader av utveckling. Evolutionen har utrustat vita, gula, svarta etc med en gemensam fysisk standard - ngonting
du grna fr protestera emot men som sjlvklart inte skulle frndra saken. Problemet ligger, med andra ord, i mentaliteten hos mnniskor som dig. Att vi har gtt frbi Afrikas samhllsutveckling sedan mnga r tillbaka r ingen hemlighet, men detta r
helt irrelevant. Mnniskoliv r mnniskoliv, och ven om jag inte knner mnniskorna i Afrika eller ngonsin har beskt kontinenten gr det mig inte mindre kunnig om att mnniskor existerar och att deras relationer till varandra inte r mindre viktiga n relationen mellan mig och mitt barn.
(Rasism r fr vrigt just en sdan attityd som frhindrar samarbete, utveckling och frihet.)