Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Babianen plockar upp den kastade handsken.
I korthet:
1. Demografi. Sverige behöver massinvandring för att säkerställa befolkningstillväxten och därigenom ekonomin och välfärden.
2. Arbetskraft. Invandrare innebär ett ökat utbud av arbetskraft vilket ger positiva effekter på ekonomin.
3. kulturell berikning. Invandrare för med sig andra traditioner och sedvänjor (håll till godo, Golonka) som har positiva effekter på samhället.
Frågor?
I korthet:
1. Demografi. Sverige behöver massinvandring för att säkerställa befolkningstillväxten och därigenom ekonomin och välfärden.
2. Arbetskraft. Invandrare innebär ett ökat utbud av arbetskraft vilket ger positiva effekter på ekonomin.
3. kulturell berikning. Invandrare för med sig andra traditioner och sedvänjor (håll till godo, Golonka) som har positiva effekter på samhället.
Frågor?
Du, tillsammans med andra verkar det som, missuppfattar nog min avsikt med tråden. Jag är varken rasist eller principiellt mot invandring, men har inte kunnat låta bli att reagera på argumentationerna jag bevittnat, som ungefär följer:
-"De jävla blattarna vill bara våldta och slåss"
-"Äh, alla vill ju inte det, tänk på all god pizza vi har fått"
Tanken slog mig att de verkliga problemen med kulturkrockar måste ligga djupare än att grannen spelar arabmusik på full patte istället för Eddie Meduza.
Vidare skiter man väl fullständigt i kulturell berikning om den endast kommer i form av lite mat, musik och ... ja? - och om det i sin tur är på bekostnad av den allmänna välfärden. Med media och resor av idag kan vi kulturberika oss precis hur mycket vi vill utan att betala sura skattepengar för det.
Tack för punkterna ett och två, de hade jag glömt på något sätt. På den linjen har jag tvärtemot vissa anhängare av rasbiologi fått mig till livs att s.k. rasblandning inte alls är så dumt för genpoolen. Det kan man dock hänge sig åt utan att peta så värst i kulturen.
Kan du utveckla punkt tre lite mer?
[ändring]
Ok, jag läste din utveckling av punkt tre. Bra poäng. Har du fler på lager?