2009-04-18, 18:40
Medlem
HH74s avatar
Beroendet, folk säger att man kan kontrollera det hela men det är sanslöst naivt.
Hela spelet är gjort enligt utstuderad psykologi som man b la använder i pyramidspel och lotto för att maximera beroendet.

Jag tror att ett av de bästa val jag någonsin gjort var att just inte börja med WoW seriöst. Jag spelade mest på highrate privatservers för skojs skull då och då.
Citera
2009-04-18, 18:42
Medlem
Jag tyckte att det verkade sanslöst tråkigt och enformigt.
Citera
2009-04-18, 20:40
Moderator
Falukropps avatar
Avsaknaden av ett utvecklat PvP-system fick mig att aldrig ens fundera på att köra det.

Nästa MMOG för min del blir väl den dag någon kommer med nåt bättre än det som DAoC har.
Citera
2009-04-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HH74
Hela spelet är gjort enligt utstuderad psykologi som man b la använder i pyramidspel och lotto för att maximera beroendet.

En av anledningarna till att jag slutade spela. Märktes tydligt att blizzards huvudmål var pengar och att de tar till alla medel som finns för att få så mycket som möjligt av denna vara.

mvh
Citera
2009-04-19, 00:20
Medlem
Grottgretas avatar
Vet inte riktigt vad som fick mig att sluta spela, hade dingat min andra shaman till 51 (förra va 70 sen sålde jag). En dag så tänkte jag bara "meh, inte lika roligt längre" och slutade logga in. Har inte loggat in sen den 2:e November *stolt*.

Nu ska jag dock börja lira privat server med brorsan
Citera
2009-04-19, 00:42
Medlem
Dexxys avatar
Har spelat sen starten, slutade förra månaden. Lich King fuckade up spelet, alla polare slutade spela, det slutade helt enkelt vara roligt. Nu hoppas man bara Blizzard lägger lite krut på deras nya MMO och Diablo så ska det nog bli bra.
Citera
2009-04-19, 01:36
Medlem
Axells avatar
För jag har inga vänner som spelar det.
För jag aldrig har fattat något när man sett någon spelat.
För jag har sett att många fastnat vid datorn då de börjat spela detta.
Tjejerna gillar det inte.
Dyrt!
Citera
2009-04-19, 01:42
Medlem
aaaackes avatar
ÄR beroende nu. Jävligt trött på det men jag kan inte sluta DAMN YOU BLIZZARD!
Citera
2009-04-19, 01:43
Avslutad
För att jag inte är korkad.
Citera
2009-04-19, 03:26
Medlem
Tjelsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MB-Hasse
Det tar för mkt tid i anspråk Jag köpte spelet när det kom ut och spelade nån månad.. orkade inte fortsätta efter 30 dagarsperioden. Jag föredrar spel man kan köra nån timme max och ta paus utan att någon "klan" blir sura

Jag sa nej till WoW när pengarna tog slut och när datorn sade "tack, men nej tack." Då var det dags att gå ut och skaffa sig en pojkvän istället.
Citera
2009-04-19, 03:27
Medlem
micaeles avatar
För att jag har sett alldeles för mycket folk i min omgivning förlora hus och hem pga WoW och andra liknande styggelser. Plus det faktum att jag inte finner det roligt för fem öre. Det kan tilläggas att jag också aldrig har provat att spela WoW, bara sett andra göra det.
Citera
2009-04-19, 03:58
Medlem
koZmos avatar
spelade från betan, sedan tröttnade jag på level 30 typ. Körde lite sen, men det var bara segt, tröttnade på lvl 37 på andra försöket. Sedan blev mitt account hackat och long story short så tog jag tillbaka det ett par månader senare då det innehöll en lvl 70 druid med full epic som jag sålde för 2700
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in