2009-09-15, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronpaj

Slutade: Det tog alldeles för mycket tid och jag prioterade spelet över nästan allt annat. Kom till insikt att jag hade allvarliga beroendeproblem och raderade spelet för att rädda mitt arbete, hälsa, relationer till nära och kära osv.

haha men vad i helvete? alla verkar ju bli helt jävla besatta av det här! är nog bra jag aldrig testat även om jag sneglat på det då och då och funderat på att kolla in det iallafall. men det skiter jag nog i ni låter som en samling gamla benzoknarkare hela bunten! götapetter, överdriver ni eller satt ni verkligen fast så`?
Citera
2009-09-15, 23:03
Medlem
icares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar Tengil
haha men vad i helvete? alla verkar ju bli helt jävla besatta av det här! är nog bra jag aldrig testat även om jag sneglat på det då och då och funderat på att kolla in det iallafall. men det skiter jag nog i ni låter som en samling gamla benzoknarkare hela bunten! götapetter, överdriver ni eller satt ni verkligen fast så`?

Jag har aldrig fattat mig på personer som fastnar så jävla hårt för WoW. Jag själv slutade bara för att jag inte hade tid för mina singleplayer spel , men jag har ändå lyckats hålla upp ett socialt liv även när jag spelade WoW. Men det blir väl så med allt man tycker är intressant, att man glömmer allt runt sig. Eller nått sånt.
Citera
2009-09-16, 12:38
Medlem
Sadisten123s avatar
För 4 år sen när jag började på gymasiet spelade jag som in i helvete, hade ca 95% frånvaro från skolan. Morsan och farsan blev helt knäkta, jag sa aldrig riktigt varför jag sket i skolan. Bytade linja efter 1an, IT denna gången, såklart spelade hela klassen och problemet blev inte direkt värre men knappt bättre.

I 2an fick jag och 3 i klassen nog av att spela så mycket, vi hjälptes åt att skära ner och prioritera skolan och verkliga livet. Det gick skitbra, alla fick 100% närvaro inom 2 månader (bortsett från sjukdom då) och lärarna blev verkligen imponerade.

Jag spelar fortfarande, dock inte alls lika mycket. Jag har kompisar från tiden på gymnasiet som jag spelar med, skype och 2-3 timmar arena var 3/4 dag brukar det bli samt lite afk'ande när man läser läxor eller vad som. Fungerar hur bra som helst.

Spelet är verkligen inget vidare men kul som fan att spela 3vs3 och 5vs5 lite då och då.

Så här i efterhand fattar jag inte hur jag kunde bli så insyltad men så är det...
Citera
2009-09-16, 12:53
Medlem
S_o_Ns avatar
När WoW kom ut så började såklart alla kompisar spela med en gång och verkade ha skitkul. Jag däremot hade en riktig skitdator och hade aldrig råd att fixa en bättre, avundsjuk på att jag inte kunde ha lika kul som alla kompisarna så började jag spara spara.
Vid tidpunkten som jag äntligen hade råd med en bättre dator och möjligheten att spela WoW så insåg jag att jag aldrig i hela mitt liv skulle utmana ödet med att börja spela det där spelet. Kompisar som inte hade varit i skolan på veckor, som fick abstinens om dom inte fick spela, hur folk började prata wow-språk så fort det fanns något att tala om.
Nej, jag såg hur folk sakta med säkert förvandlades till utvecklingsstörda narkomaner genom det där spelet och lovade mig själv att aldrig fastna i det träsket... Nej, jag tog alla pengar jag hade sparat och spenderade på riktiga droger istället
Citera
2009-09-16, 13:42
Medlem
Sickboys avatar
Jag gillade WoW i början, och det var kul att spela med sambon. Men efter TBC tappade spelet mycket av sin charm. Spelade strövis allafall. Sen kom ROTLK som var ett lyft jämförst med TBC men då hade WoW redan tappat charmen.
Många polare hade tröttnat och jag tröttnade. Sålde kontot och har inte saknat spelet sen dess.
Citera
2009-09-27, 09:39
Medlem
krang666s avatar
Av principer så betalar jag inte för att spela ett spel som jag köpt.
Det är sjukt att du ska betala för :

1.Dator med accepterade specs
2.Internet abonnemang
3.Spelet + uppgraderingar
4.Att FÅ spela det

Tycker inte man ska gynna de som enbart håller servers igång med pengar dom redan har fått in iom spel köpet..
Citera
2009-09-27, 13:51
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krang666
Av principer så betalar jag inte för att spela ett spel som jag köpt.
Det är sjukt att du ska betala för :

1.Dator med accepterade specs
2.Internet abonnemang
3.Spelet + uppgraderingar
4.Att FÅ spela det

Tycker inte man ska gynna de som enbart håller servers igång med pengar dom redan har fått in iom spel köpet..

Det du betalar för är väl i första hand driften och underhållet av dom servrar som krävs för att det ska gå att spela online...
Citera
2009-09-27, 14:23
Medlem
goelens avatar
Största anledningen är mitt tålamod. Jag orkar nämligen inte att sitta dag ut och dag in för att nå upp till level 80 där spelet äntligen kan börja. Fan heller.
FPS är min grej.
Citera
2009-09-27, 15:15
Medlem
MyBBes avatar
Många i min förra klass började spela wow och jag själv hatade det, tyckte det var långtråkigt och meningslöst. Men till sist valde jag att testa det och slutade spela efter 2 veckor ungefär... förstår inte alla som kan tycka det är så kul

En sak jag aldrig har förstått med blizzard är varför de inte har fixat en ftp för alla uppdateringar, man hör ju på polarna som får ha datorerna igång hela dagar för att få hem en liten filjävel på någon gig. Har man tur så går det snabbare än 5kb/s
Senast redigerad av MyBBe 2009-09-27 kl. 15:17.
Citera
2009-09-28, 01:47
Medlem
Protoman85s avatar
1. Jag intresseras inte av standard-fantasy (älvor, dvärgar osv)
2. Jag orkar inte grinda
3. Storyn är för fattig
4. Det KOSTAR! (annat är köp-priset alltså)
Citera
2009-09-28, 16:58
Medlem
codRs avatar
Bestämde mig för att ha ett liv, nej men blev för mycket tid med wow, så fick strunta i det, funkar inte när man har rörliga arbetstider.
Citera
2009-09-28, 18:15
Medlem
nexss avatar
Många tror man skojar när man säger att man ville helt enkelt börja leva igen, men det är precis så det är. Skitet åt upp minst ett år i gymnasiet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in