2009-03-28, 18:29
Medlem
Jthunderas avatar
Jag har spelat allt. Från M59 till idag. Nej, som du läser i min post tycker jag inte alltid att det största är det bästa. WoW har en stor fanbase för att de är bäst. Marknadsföring har haft väldigt liten påverkan för WoWs framgång. Din tråd handlar om ifall WoW har förstört MMOs.

WoW har gett oss:
  • Marknaden har växt med 10 750 000 kunder.
  • Unga människor läser till programmerare och grafiker inom dataspel.
  • Bra programmerare som tidigare skydde dataspel och ville jobba med robotar i bilfabriker vill nu jobba i spelbranschen.
  • Riskkapital och investerare skjuter in pengar i branschen som aldrig förr.
  • Media skriver massvis om spel.
  • Dataspel har kommit ut ur pojkrummet och blivit en accepterad produkt.
  • Alla känner någon som spelat WoW. Frågar du om de spelade UO vet de inte vad det är. Är det ett barnspel?

Allt detta är till 100% inte WoWs förtjänst med till 95%.

Orginal WoW är den bästa online världen som någonsin skapats. Efter det gjorde de några misstag tycker jag personligen men de är fortfarande obesegrade.

Har du INGA argument alls för att WoW skulle ha en negativ inverkan på marknaden mer än att du spelade UO och det var enligt dig PERSONLIGEN bättre? Bevisligen håller mer än 11 miljoner människor inte med dig.
Citera
2009-03-28, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Jag har spelat allt. Från M59 till idag. Nej, som du läser i min post tycker jag inte alltid att det största är det bästa. WoW har en stor fanbase för att de är bäst. Marknadsföring har haft väldigt liten påverkan för WoWs framgång. Din tråd handlar om ifall WoW har förstört MMOs.

WoW har gett oss:
  • Bra programmerare som tidigare skydde dataspel och ville jobba med robotar i bilfabriker vill nu jobba i spelbranschen.
  • Alla känner någon som spelat WoW. Frågar du om de spelade UO vet de inte vad det är. Är det ett barnspel?

Orginal WoW är den bästa online världen som någonsin skapats. Efter det gjorde de några misstag tycker jag personligen men de är fortfarande obesegrade.

Har du INGA argument alls för att WoW skulle ha en negativ inverkan på marknaden mer än att du spelade UO och det var enligt dig PERSONLIGEN bättre? Bevisligen håller mer än 11 miljoner människor inte med dig.

Bevisligen så gillar 1.5 miljarder kinseser diktatur, det gör det itne rätt. Jag har gått igenom varför flera gånger WoW är ett dåligt spel som sabbar för andra. Du har däremot inga riktiga argument förutom att det är störst. Kina har även mest innevånare i världen alltså är det världens bästa land?
Citera
2009-03-28, 18:50
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Bevisligen så gillar 1.5 miljarder kinseser diktatur, det gör det itne rätt. Jag har gått igenom varför flera gånger WoW är ett dåligt spel som sabbar för andra. Du har däremot inga riktiga argument förutom att det är störst. Kina har även mest innevånare i världen alltså är det världens bästa land?

Men kinerserna väljer ju knappast att vara just kineser, eller betalar bara för att få vara det...
Citera
2009-03-28, 18:55
Medlem
Jthunderas avatar
Bra jämförelse med Kina. Verkligen... Hur gammal är du egentligen? Det är tydligt du inte förstår dig på varken företags eller marknadsekonomi. Vi lägger det här på hyllan. Jag tror WoW kommer att överleva utan dina 120 kr/mån ändå. Ciao.
Citera
2009-03-28, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Men kinerserna väljer ju knappast att vara just kineser, eller betalar bara för att få vara det...

Du menar att dom är fast och inte kan förändra situationen om dom verkligen vill? Kina är alltså världens bästa land för det är flest kineser, Macdonalds levererar världens bästa mat för att flest köper ifrån dom.

VW beetle är världens bästa bil för att flest har köpt den, coca cola är världens bästa dryck för att flest har köpt den.

Det är vad ni säger om WoW är bäst pga att det är störst.
Citera
2009-03-28, 18:59
Bannlyst
Citat:
Bra jämförelse med Kina. Verkligen... Hur gammal är du egentligen? Det är tydligt du inte förstår dig på varken företags eller marknadsekonomi. Vi lägger det här på hyllan. Jag tror WoW kommer att överleva utan dina 120 kr/mån ändå. Ciao.

'Jag tror att jag förstår mer än dig och kan du inte ta något för vad det är bevisar det nog mer om dig än mig.
Citera
2009-03-28, 19:05
Medlem
Duumburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Du menar att dom är fast och inte kan förändra situationen om dom verkligen vill? Kina är alltså världens bästa land för det är flest kineser, Macdonalds levererar världens bästa mat för att flest köper ifrån dom.

VW beetle är världens bästa bil för att flest har köpt den, coca cola är världens bästa dryck för att flest har köpt den.

Det är vad ni säger om WoW är bäst pga att det är störst.

sjukt kass jämförelse.
Citera
2009-03-28, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duumburk
sjukt kass jämförelse.

Inte direkt, massan låter sig styras om den vill..

Men nu ska vi inte prata om fri vilja här, nu pratar vi om att störst är bäst. För det är ju argumentet som läggs fram.
Citera
2009-03-28, 19:14
Bannlyst
Citat:

WoW har gett oss:

Tror du verkligen att det bara fanns 250 tusen kunder innan WoW? Det var nog det mest löjliga jag har hört. Du menar att det är WoWs förtjänst att människor läser till programmerare?

Du menar att bra programmerare helt plötsligt börjar vilja designa spel pga WoW? Varför?

Investerare är inte alltid av godo, det fick Warhammer erfara. Sätter man in pengar vill man också bestämma, det innebär att försöka göra så mycket som möjligt för att tjäna så bra som möjligt. Spelkvaliteten får lida.

Media som du säger har bara skrivit om negativa saker i stort sätt om spel, inte speltidningar dock.

Dataspel är inte en direkt accepterad produkt, och det är knappast WoW's förtjänst att mer spelar idag.

Alla känner någon som har spelat WoW, är detta en bra sak eller?
Citera
2009-03-28, 20:14
Medlem
Jthunderas avatar
Du verkar inte kunna säga mer än att störst inte är bäst. Varför vet du inte. Dessutom förstår du inte en rad av det jag skriver märker jag. Antingen misstolkar du det med flit eller så är du inte den vassaste kniven i lådan.
Citera
2009-03-28, 21:09
Bannlyst
Citat:
Du verkar inte kunna säga mer än att störst inte är bäst. Varför vet du inte. Dessutom förstår du inte en rad av det jag skriver märker jag. Antingen misstolkar du det med flit eller så är du inte den vassaste kniven i lådan.

Eller så läser du HELA tråden din dumma jävel.
Citera
2009-03-28, 21:21
Medlem
Quad69s avatar
Jag fattar inte riktigt hur du kan säga att Blizzard har tillverkat ett skitspel..
Det är ju utav en anledning WoW har mest spelare i världen och det är utav en anledning det är rankat som bästa MMO't...

Hur mycket du än vill kalla WoW ett skitspel så är det fortfarande spelet som har mest spelare i världen..

Det är du emot 11miljoner ... det blir fan 0.0001% personer som tycker wow är dåligt.. (jag vet att det är fler men majoriteten säger emot dig)..

Personligen tycker jag att inga MMO's håller måttet efter WoW..
har letat och letat nu efter att jag tröttnat på WoW men inget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in