Citat:
Ursprungligen postat av Quad69
Jag fattar inte riktigt hur du kan säga att Blizzard har tillverkat ett skitspel..
Det är ju utav en anledning WoW har mest spelare i världen och det är utav en anledning det är rankat som bästa MMO't...
Hur mycket du än vill kalla WoW ett skitspel så är det fortfarande spelet som har mest spelare i världen..
Det är du emot 11miljoner ... det blir fan 0.0001% personer som tycker wow är dåligt.. (jag vet att det är fler men majoriteten säger emot dig)..
Frågan är ju dock om majoriteten av de resterande 10 999 999 personer har tillräcklig kunskap att kunna bedöma om WoW egentligen är ett bra spel eller inte, objektivt sett alltså.
Är väl allmänt känt att WoW främst attraherar tonåringar, casualspelare och folk som knappt aldrig rört ett datorspel förut. Vad har de att relatera till egentligen? Majoriteten av dessa personer var inte med på tiden när UO, EQ, DAOC var populära.
Om man skulle försöka sätta betyg på WoWs olika delar som t.ex story, grafik, ljud, inlevelse, utmaning etc... så skulle varje beståndsdel knappast få över 6/10 i betyg objektivt sett. Blizzard har dock smart nog packat ner allt detta i ett lättsmällt, lättillgängligt och nerdummat paket som lockar oerhört många spelare som egentligen inte är ''gamers'' per definition.
Andelen spelare som WoW har beror knappast på hur bra det är som ''spel'' sett.
Det finns inga riktigt bra MMOs, allt är mer eller mindre skit. WoW är
okej, ingenting som är kanonbra och ingenting som är direkt dåligt. Ett mellanmjölksalternativ helt enkelt som går hem hos nästan alla.
Beroendeframkallande och ett grafiskt alternativ till MSN -
Ja.
Bra som spel sett -
Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av Quad69
Personligen tycker jag att inga MMO's håller måttet efter WoW..
har letat och letat nu efter att jag tröttnat på WoW men inget...
Det beror på att du har satt upp WoW som någon slags ''mall'' som varje efterföljande MMO måste imitera. Ett mycket välkänt symptom bland nytillkomna spelare.
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
...
Är du utvecklingstörd på riktigt eller trollar du bara? No offence, men du verkar knappast vara äldre än bilden på din avatar. Självporträtt kanske?