2009-03-13, 08:50
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Det där säger allt om hur sagolikt dålig koll du har.

Lista vilka andra spel du varit hyfsat aktiv i så vi vet vad din bedömning kommer ifrån. Om du inte skickar upp spel både före och efter WoW känns det ju onekligen som du "kan" va den som inte har koll?

Du hävdar i ett tidigare inlägg att EQ spelarna gick EQ => Daoc => EQ => WOW. varför i hela världen skulle ett gäng som va vassa på PvE gå till Daoc? I flera år fanns....en drake per realm som va någon som helst utmaning för en PvE spelare och det va inget som Mythic direkt dolde i sin info.
Senast redigerad av Nedo801 2009-03-13 kl. 08:55.
Citera
2009-03-13, 08:55
Medlem
flummbullens avatar
Ja jag kan hålla med om att NU så är WoW FÖR lätt, men förr i tiden, före 1.12 så var det jävligt kul. Blizzard har ju gjort det mer noob-vänligt t.ex sänkt xp för att gå upp i level och all jävla loot, liksom rare loot i RFC...

Det har inte alltid sugit, förr i tiden var det ett bra spel.
Citera
2009-03-13, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brandfarlig
Att spela WoW kan vara bland det mest tragiska som finns.
Att hejja på några andra som sparkar på en boll kan vara bland det mest tragiska som finns.
Citera
2009-03-13, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Vad kul att du kan pumpa ut på olika statistik utan källa sen påstår att jag snackar skit. Ja du behöver nog förbättra din argumentteknik.

Att uppmana någon att bidra med statistik utan att själv ha gjort det kan lätt ses som att kasta sten i glashus.

http://www.realmhistory.net/guild-ranking/black-temple.html

Innan vi ens är i slutet av Augusti så har 50 guilder clearat BT,i slutet av september är vi uppe i 80, och innan vi ens är i mitten av oktober så har vi passerat 100 strecket, så även om vi är generös så har 100+ guilder farmat BT och Hyjal i 7+ månader, närmare 50 av dessa har gjort det i 10+

Brädet var helt öppet när Sunwell rullade igång

http://www.realmhistory.net/guild-ranking/sunwell-plateau.html

"Patch 2.4.3 (7/15/08): M'uru, Entropius, Shadowsword Berserkers and Shadowsword Fury Mages have all had their health decreased."

Innan dess så hade vi inte ens 25 guilder som tagit sig igenom Sunwell.
Citera
2009-03-13, 10:07
Medlem
cheeffs avatar
Realmhistory.net ska dock tas med en nypa salt då den blir manuellt uppdaterad om jag inte minns helt fel. När våran guild tog ner M'uru så blev vi placerade ca 120 i världen enligt vissa sidor och då var det ungefär 3-4 veckor innan hp-nerfen.
Citera
2009-03-13, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Realmhistory.net ska dock tas med en nypa salt då den blir manuellt uppdaterad om jag inte minns helt fel. När våran guild tog ner M'uru så blev vi placerade ca 120 i världen enligt vissa sidor och då var det ungefär 3-4 veckor innan hp-nerfen.

Och utan källhänvisning så tänker jag ta ditt 120 i världen uttalande med en nypa salt, särskilt eftersom antalet siter som listar sånt här är rätt få till antalet, stora så endast ett fåtal, realmhistory under TBC tiden var överlag väldigt akkurat, top20 kan jag säga på rak arm stämmer på M'uru, eftersom prestigen var så pass stor för guilder då så var man jävligt nogrann på att se till att uppdatera sin progress, top20 består dessutom enbart av topnamn så inte så mycket att diskutera där egentligen.

Jo just ja, 3-4 veckor innan? då hade man knappt passerat top10 på Kil'Jaeden några fler myter du tänkt bidra med?
Senast redigerad av dip 2009-03-13 kl. 10:20.
Citera
2009-03-13, 10:29
Medlem
Nedo801s avatar
SKönt och se att tråden spårar iväg till vem som besegrade ett PvE ställe först Finns WoW trådar för epeen snack.
Citera
2009-03-13, 10:55
Bannlyst
Citat:
Och utan källhänvisning så tänker jag ta ditt 120 i världen uttalande med en nypa salt, särskilt eftersom antalet siter som listar sånt här är rätt få till antalet, stora så endast ett fåtal, realmhistory under TBC tiden var överlag väldigt akkurat, top20 kan jag säga på rak arm stämmer på M'uru, eftersom prestigen var så pass stor för guilder då så var man jävligt nogrann på att se till att uppdatera sin progress, top20 består dessutom enbart av topnamn så inte så mycket att diskutera där egentligen.

Jo just ja, 3-4 veckor innan? då hade man knappt passerat top10 på Kil'Jaeden några fler myter du tänkt bidra med?

Det var ingen större prestige, det var först i världen och resten.

Hursomhelst så är WoW för enkelt, Blizzard gjorde det för enkelt. När man får allt man vill ha så vill man inte ha något!
Citera
2009-03-13, 11:26
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
WoW har nästan 11 miljoner spelare, själva spelet är inte speciellt bra eller utmanande. WoW tilltalar spelare som aldrig har testat något annat, det är en inkörsport till dåliga spel och dålig smak när det gäller liknande.

Det går inte att förneka att Blizzard har lyckats väl med att sälja sitt spel, vad du än gör i WoW så kommer det ta låååååååång tid. Det går att farma till allt, gear > skill.

Nu kommer det en hel hög nya spel som försöker kopiera WoW, nu pratar jag inte enbart om WAR utan även andra MMO's. Vi har nu WoW som en lysande ledstjärna för hur man tjänar pengar på MMO's, ingen kommer längre ha utmanade ideer om hur man skall spela online längre.

Så för att äntligen komma till slutet av den här posten, har WoW förstört en hel marknad/genre med sitt skitspel? Är det här slutet för hardcore gamers?

Yep! tidigare var det bara 'hardcore gamers' nu är det mest små glin som sitter och spelar
Citera
2009-03-13, 11:52
Medlem
Citat:
Att uppmana någon att bidra med statistik utan att själv ha gjort det kan lätt ses som att kasta sten i glashus.

http://www.realmhistory.net/guild-ranking/black-temple.html

Innan vi ens är i slutet av Augusti så har 50 guilder clearat BT,i slutet av september är vi uppe i 80, och innan vi ens är i mitten av oktober så har vi passerat 100 strecket, så även om vi är generös så har 100+ guilder farmat BT och Hyjal i 7+ månader, närmare 50 av dessa har gjort det i 10+

Brädet var helt öppet när Sunwell rullade igång

http://www.realmhistory.net/guild-ranking/sunwell-plateau.html

"Patch 2.4.3 (7/15/08): M'uru, Entropius, Shadowsword Berserkers and Shadowsword Fury Mages have all had their health decreased."

Innan dess så hade vi inte ens 25 guilder som tagit sig igenom Sunwell.

Sten i glashus? Det var du som slängde in olika statistik i början och det jag skrev var faktiskt korrekt, alltså man hade halvår att geara upp inför sunwell så sunwell var inget problem så längre man är inte dum i huvudet dvs ingen skicklighet behövdes för cleara sunwell bara om man har tid+gear+pots. Man kopierar ju bara andra guilders taktiker. Endgame som kräver skicklighet? bullshit

Du skrev:
"Att progress i början av expansionen gick väldigt slött överlag och krävde enormt mycket tid för progress, sedan gick progresskurvan uppåt iom Hyjal/BT och sen tvärnitade den igen vid Sunwell."

Så jag skrev att man hade haft tid att geara upp för sunwell så ditt påstående var felaktig och du har precis motbevisat dig själv med din egen statistik .
Citera
2009-03-13, 12:03
Medlem
cheeffs avatar
Citat:

Ok jag var way off, det var två veckor innan tror jag och det var 127 i världen, http://www.wowprogress.com/guild/eu/anachronos/Rebirth/events/582274_Rebirth+defeated+M%27uru och två veckor efter "M'uru-nerfen tog vi KJ http://www.wowprogress.com/guild/eu/anachronos/Rebirth/events/701749_Rebirth+defeated+Kil%27jaeden

Men enligt realmhistory så skulle vi varit 32 i världen och ligga före "kända" guilds som Elitist Jerks ect ect. Poängen är att även fast vi inte hade nån supertopp placering så ansåg vi inte att SW var aldeles för svårt, visst svårare än BT/MtH men det största problemet vi hade var att få ihop folk som var intresserade av att raida för raidandet var inte speciellt kul/svårt. Samma vecka vi kunde ha samma raid på M'uru hela veckan gick h*n ner. Visst kanske är svårt att få en "world first" men efter det handlar det ju faktiskt bara om tid/motivation.

Bryr mej själv inte så mycket om placeringar osv utan anledningen till att jag spelar är för att ha något att göra ibland när jag har tid över. Tycker WoW är ett helt ok spel, jävligt lätt att komma in i. Men visst, kanske det har "förstört" andra spel pga just det för att WoW kanske inte ger andra spel att riktigt utvecklas?
Citera
2009-03-13, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Sten i glashus? Det var du som slängde in olika statistik i början och det jag skrev var faktiskt korrekt, alltså man hade halvår att geara upp inför sunwell så sunwell var inget problem så längre man är inte dum i huvudet dvs ingen skicklighet behövdes för cleara sunwell bara om man har tid+gear+pots. Man kopierar ju bara andra guilders taktiker. Endgame som kräver skicklighet? bullshit

Du skrev:
"Att progress i början av expansionen gick väldigt slött överlag och krävde enormt mycket tid för progress, sedan gick progresskurvan uppåt iom Hyjal/BT och sen tvärnitade den igen vid Sunwell."

Så jag skrev att man hade haft tid att geara upp för sunwell så ditt påstående var felaktig och du har precis motbevisat dig själv med din egen statistik .

M'uru är 110% execution, på pappret är fighten PISSLÄTT inga avancerade mechanics eller någonting att hålla reda på, ändå agerade han stoppkloss i månader, Kil'Jaeden är också pisslätt på pappret men helvete att lära sig eftersom minsta lilla grej oavsett hur liten och du är fucked, samma gäller M'uru.

Och om ingen skicklighet krävde hur kommer det sig att det tog tot ungefär 70+ timmar innan SK fick ihjäl M'uru, taccs hade man klart för sig redan efter några timmar att utföra det däremot är en helt annan femma, tänk dig då guilder som ej är 9AM raiders så kanske du förstår varför progress haltade till ordentligt iom M'uru.

Och det var du din åsna som påstod att Sunwell var en gearcheck i första vändan och att det var vad som skilde guildprogress åt, du kan ju försöka hålla koll på fablerna du hostar ur dig iallafall innan du börjar peka finger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in