2009-03-21, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
text
Fortfarande dip, om en person håller med dig till 90%, är det inte bättre att ta vara på dessa än att börja försvara de resterande 10 och på så sätt vända personen i fråga emot dig? Just nu verkar du leta småsaker i varenda inlägg du kan attackera. Du må tycka det är ett missbrukat uttryck men det som gör dig "fanboi" just nu är inte ditt övervurmande för Blizzard utan att du tar allt personligt.
Citera
2009-03-21, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Du vill ju inte ta in vad som sägs alltså urartar tråden, du sitter bakom din skärm och tror att du har någon sorts rätt på din sida för att vi inte lägger ner mer tid på dig. Vissa saker undviker man eller så har man kul med det, just nu är du det.

Du kan väl inte på allvar tro att jag hatar WoW, jag vet bara att det är inte ett bra spel. Det är ett simpelt spel, det är tidkrävande och det främjar e-peen på sämsta sätt.

Det är inte bra spelare som spelar WoW, du förstår WoW är som att vara bäst i att peta näsan ingen bryr sig. Det är inte svårt och alla kan göra det.

Allt som Blizzard gör i WoW baseras på en sak, tjäna pengar. Detta skiljer dom ifrån tidigare spel och nygjorda spel som dom har haft hand om.

WoW gör allt för att tjäna pengar
WoW gör allt för att alla ska kunna göra allt
WoW är kommunistiskt i sitt tänkande
WoW skapar inga communitys
WoW är en inkörsport för rena idioter som egentligen bara vill ha vänner och inte röra på sig
WoW har inga svåra moment i sig, förutom att hitta vettiga spelare.
WoW PvP är ett skämt
WoW främjar singelplay genom alla quests till level 60-70-80
WoW främjar människor som inte kan vara sociala och arbeta mot ett gemensamt mål
WoW är inte kul
WoW tar tid och pengar av dig genom att lägga upp flera timmar av trash innan bossar och respawn
WoW främjar dom svaga spelarna
WoW är en sandlåda

Har aldrig någonsin sagt att jag tror att jag har rätt, det jag däremot har gjort är lagt fram konkreta argument för varför jag tycker vissa av era påståenden helt saknar grund, och vissa av dom där påståendena som du lagt fram i punktform är rena gojjan, du förutsätter en hel rad massa saker men saknar helt förmåga att på något vis utveckla dina åsikter och påståenden vidare, och nej att skrika i falsett att man minsann lirat spel i 23år och är den mest erfarna på forumet räknas dessvärre inte.

Citat:
Ursprungligen postat av bt23
Fortfarande dip, om en person håller med dig till 90%, är det inte bättre att ta vara på dessa än att börja försvara de resterande 10 och på så sätt vända personen i fråga emot dig? Just nu verkar du leta småsaker i varenda inlägg du kan attackera. Du må tycka det är ett missbrukat uttryck men det som gör dig "fanboi" just nu är inte ditt övervurmande för Blizzard utan att du tar allt personligt.

Att ta saker personligt har inte speciellt mycket att göra med att vara en fanboy, fanboy är snarare en titel du kan använda på tex Lemassive eller Hs187 som fanatiskt gått inför att man minsann kan den här typen av spel utan och innan och vet allt som är fel med den, och vad som krävs för att det skall vara "rätt"

Det enda jag gjort är att invända mot dessa påståenden där jag tycker det varit rena fablerna, samt bett dessa individer vidareutveckla sina åsikter och påståenden, jag har heller på intet sätt försökt flasha någon form av e-peen eller ens uttalat mig gällande hur pass stor/liten min erfarenhet och kunskap på området är.
Senast redigerad av dip 2009-03-21 kl. 16:33.
Citera
2009-03-21, 16:28
Bannlyst
Citat:
Har aldrig någonsin sagt att jag tror att jag har rätt, det jag däremot har gjort är lagt fram konkreta argument för varför jag tycker vissa av era påståenden helt saknar grund, och vissa av dom där påståendena som du lagt fram i punktform är rena gojjan, du förutsätter en hel rad massa saker men saknar helt förmåga att på något vis utveckla dina åsikter och påståenden vidare, och nej att skrika i falsett att man minsann lirat spel i 23år och är den mest erfarna på forumet räknas dessvärre inte.

Du har ju inget att säga, du kan väl säga vad som är så överlägset med WoW?

Du kan väl säga varför det är bra att inte ha server community eller varför att slå en dator är så himla svårt?

WoW är ett tråkigt mainstreamspel som ska enbart tjäna pengar på människor utan smak, ungefär som McDonalds.
Citera
2009-03-21, 16:34
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:

Du kan väl säga varför det är bra att inte ha server community eller varför att slå en dator är så himla svårt?

WoW är ett tråkigt mainstreamspel som ska enbart tjäna pengar på människor utan smak, ungefär som McDonalds.

Enda skillnaden är att Mc donalds är jävligt gott, något wow inte är
Citera
2009-03-21, 16:39
Medlem
Citat:

Vad som är överlägset med WoW?, anledningen att raidingguilderna stannar kvar och finns här är för att det erbjuder det mest attraktiva alternativet för den typen av spelande som dom föredrar, så fort det kommer något bättre så kommer dom försvinna direkt precis som man gjorde med EQ - > DAoC - > EQ tidigare, dom bryr sig inte direkt om vad man spelar utan är där för PvE utmaningen.

Att sedan förutsätta att WoW ej skulle ha server communitys känns väldigt fel då det finns en hel del exempel att finna på servers som har välfungerande communitys.

Alltså var EQ detsamma som McDonalds då med?, och du får gärna lägga fram exempel på alla dessa idiella spelstudios och dom produkter dom skapat.

Om Blizzard är McDonalds, vad är då SOE som i Vanguard och EQ2 säljer ingame valuta och items för riktiga pengar?
Senast redigerad av dip 2009-03-21 kl. 16:44.
Citera
2009-03-21, 16:45
Bannlyst
Citat:
Vad som är överlägset med WoW?, anledningen att raidingguilderna stannar kvar och finns här är för att det erbjuder det mest attraktiva alternativet för den typen av spelande som dom föredrar, så fort det kommer något bättre så kommer dom försvinna direkt precis som man gjorde med EQ - > DAoC - > EQ tidigare, dom bryr sig inte direkt om vad man spelar utan är där för PvE utmaningen.

Att sedan förutsätta att WoW ej skulle ha server communitys känns väldigt fel då det finns en hel del exempel att finna på servers som har välfungerande communitys.

Alltså var EQ detsamma som McDonalds då med?, och du får gärna lägga fram exempel på alla dessa idiella spelstudios och dom produkter dom skapat.

Du menar att sponsringen inte har något alls med saken att göra, dom stackare som jagar worldfirsts är sponsrade och dom har äntligen hittat något som dom är bra på.

Anledningen till att "elitguilderna" är kvar i WoW är för att det är den största inkomsten för en spelare idag när det gäller MMORPG, det är enda skälet att ens fortsätta. Spelet i sig är inte speciellt svårt, det kräver dock massor med tid. Dessutom är jag fortf nyfiken på vilken jävla PvE i DAoC du pratar om med tanke på att jag kunde göra 95% av all PvE med 2 polare...
Citera
2009-03-21, 16:57
Medlem
Citat:
Du menar att sponsringen inte har något alls med saken att göra, dom stackare som jagar worldfirsts är sponsrade och dom har äntligen hittat något som dom är bra på.

Anledningen till att "elitguilderna" är kvar i WoW är för att det är den största inkomsten för en spelare idag när det gäller MMORPG, det är enda skälet att ens fortsätta. Spelet i sig är inte speciellt svårt, det kräver dock massor med tid. Dessutom är jag fortf nyfiken på vilken jävla PvE i DAoC du pratar om med tanke på att jag kunde göra 95% av all PvE med 2 polare...

Antalet guilder som är sponsrade går att räkna på bägge händerna, förutom dessa (som f.ö inte en enda av dom fanns på EQ DAoC tiden) så har du FoH,Conquest,Casual,Afterlife osv kvar från den tiden, samt åtskilliga andra guilder under andra namn som består av folk från gamla EQ guilder, varför spelar alla dessa?

Eller Last Resort tex, som gav SK maskinen fingret när dom blev erbjudna sponsring i utbyte mot 9am raiding.

Borde kanske skrivit "utmaning" enbart och skippat PvE/PvP, dom spelar helt enkelt det mest attraktiva alternativet och det som erbjuder störst utmaning och framförallt det dom har roligt med.
Citera
2009-03-21, 16:59
Bannlyst
Citat:
Antalet guilder som är sponsrade går att räkna på bägge händerna, förutom dessa (som f.ö inte en enda av dom fanns på EQ DAoC tiden) så har du FoH,Conquest,Casual,Afterlife osv kvar från den tiden, samt åtskilliga andra guilder under andra namn som består av folk från gamla EQ guilder, varför spelar alla dessa?

Eller Last Resort tex, som gav SK maskinen fingret när dom blev erbjudna sponsring i utbyte mot 9am raiding.

Borde kanske skrivit "utmaning" enbart och skippat PvE/PvP, dom spelar helt enkelt det mest attraktiva alternativet och det som erbjuder störst utmaning och framförallt det dom har roligt med.

Men det är ju ingen utmaning i WoW, det är ju inget speciellt. Det är som en såpopera på tv, lätt att smälta.
Citera
2009-03-21, 17:13
Medlem
Citat:
Men det är ju ingen utmaning i WoW, det är ju inget speciellt. Det är som en såpopera på tv, lätt att smälta.
Vad menar du med utmaning då? Att vara first 10 på nån ny boss eller instace är fan en utamning.
Citera
2009-03-21, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Vad menar du med utmaning då? Att vara first 10 på nån ny boss eller instace är fan en utamning.

Nej, inte direkt. Det är något nytt, men det är inte svårt.

WoW är ett socialt spel utan den sociala gemenskapen, alla vet hur det var att spela på en DAoC/UO server. Hur man kunde känna stolthet och det fanns massor att förlora. WoW är Vanilla utan någon utmaning för någon som har en IQ över 80...

Jag förstår inte direkt var utmaningen skulle vara, om jag öppnar en ny galleria och du hittar systemet först av alla så är det ett achievement?

Att slå datorn är aldrig svårt, att slå människor är alltid svårt.
Citera
2009-03-25, 11:27
Medlem
Vic64s avatar
Wow skulle kunna bli så jädra bra, om de hade en till svårets grad!!

Nu är normal och hardmode ?? borde vart normal , hard, Hardcore,

Hardcore skulle man kunnat, ha många olika möjligheter, ex , att man inte få dö nån gång under raiden!

Någon som har lirat Ulduar ?? Jag vill veta om hur stor skillna är de på Ulduar och Naxxramas?? Tål bossarna i Ulduar mer eller??

Vad gör ulduar svårare en naxxramas??? Jag kan inte hitta nånstans som förklarar svårets graden!!..
Citera
2009-03-25, 13:22
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Va, fick Conquest sponsring? Jag måste ha missuppfattat det där va?
Jag spelade med LR för att återgå till ditt exempel, det handlade väl bara om att Beherit, den galna finnen ville vara hård och tuff? Nihilum startades väl av Kungen som var en riktigt jobbig monk som traina hela ssra i eq och spelade i Mortalis på sin tid.

Dom flesta sitter väl kvar i wow just nu för det inte finns något alternativ på marknaden för PvE-spelare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in