2007-08-30, 17:29
Medlem
När det gäller 'göra allt själv' så är wurm nog svårslaget.
http://www.wurmonline.com/

Ett par kompis-kompisar som gjort det, ifrån scratch.
När spelvärlden drog igång var det tomt, jag menar tomt.
Man får lära sig och göra allting ifrån början.

Själv tycker jag det verkar skittråkigt som spel, men vansinnigt imponerande
som hobbyprojekt.
Citera
2007-08-30, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
SKulle du kanske tänkt på tidigare ?

No shit mr obvious
Citera
2007-08-30, 22:00
Medlem
Montecores avatar
Diablo 2 var fan bättre än WoW och lika mycket RPG. Det var lättsamt, man kunde stänga av precis när man ville och man behövde inte hänga i städer i evigheter för att kunna döda en boss. Vid level 70 så är det så jävla värdelöst:
LF1M TANK FOR MECHANAR, i 30 minuter, sen disconnectas någon utan förvarning och kommer inte tillbaka, så får man leta efter ersättare i 15 min.

Man kan inte stänga av hursomhelst heller, för då har man slösat bort 3 timmar i onödan alt. de andra blir förbannade. Oftast straffar det sig att sluta spela. Vafan är det för jäkla skit?
Citera
2007-08-30, 22:00
Medlem
ageblasters avatar
fel post
Citera
2007-08-30, 22:03
Medlem
CrackCrickets avatar
Nu har jag inte lirat wow på jävligt länge (ett år ungefär), men på den gamla goa tiden var wow ett dåligt spel för att man var tvungen att lägga ner så mkt tid för att bli bra.
Annars är det enligt mig det bästa spelet som någonsin gjorts och tamefan knark i viss mån
Citera
2007-08-30, 22:44
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnHeltVanligDag
No shit mr obvious

Tänkte mest på att det är skillnad på att tänka "varfö fan valde jag det" när det bara händer en gång under ett sånt där korkat ögonblick. Att vara förblindad vid ständiga val är lite skillnad..
Citera
2007-08-30, 23:33
Medlem
Varför WoW är så poppis är att de är så enkelt, tror jag. Samt den speciella grafiken och stämmningen. Man kan inte säga att WoW är ett dåligt spel med tanke på att de har runt 6 miljoner subscribers eom ja inte har tagit fel. Men Blizz gräver sin egen grav när de släpper expansion på expansionpack.
Citera
2007-08-30, 23:39
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cash777
Varför WoW är så poppis är att de är så enkelt, tror jag. Samt den speciella grafiken och stämmningen. Man kan inte säga att WoW är ett dåligt spel med tanke på att de har runt 6 miljoner subscribers eom ja inte har tagit fel. Men Blizz gräver sin egen grav när de släpper expansion på expansionpack.
Det finns massor av pedofiler, kan man säga att pedofili är bra då?
Antalet utöver säger egentligen inte ett smack om något är bra eller inte.
Citera
2007-08-30, 23:46
Medlem
Nagaxs avatar
Alla som är över 18 och inte direkt korkade samt har ett datorspelsintresse tror jag skulle hålla med om att UO utklassar WoW om de spelat UO ett tag, UO är dock inte lika "direkt" kul som WoW kan vara. Wow lyckas på något sätt göra en lite småberoende väldigt snabbt, medans det tar hyfsat lång tid med UO.

Fast när man väl blivit fast i UO går det MAX 3-4 månader innan du startar en ny gubbe efter att du "slutat för gott"
Citera
2007-08-30, 23:49
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagax
Alla som är över 18 och inte direkt korkade samt har ett datorspelsintresse tror jag skulle hålla med om att UO utklassar WoW om de spelat UO ett tag, UO är dock inte lika "direkt" kul som WoW kan vara. Wow lyckas på något sätt göra en lite småberoende väldigt snabbt, medans det tar hyfsat lång tid med UO.

Fast när man väl blivit fast i UO går det MAX 3-4 månader innan du startar en ny gubbe efter att du "slutat för gott"
*high-fajvar*
Citera
2007-08-31, 00:02
Medlem
faggets avatar
WoW!

Tycker att WoW är ett helt okej lir, har haft många roliga timmar med det. Jag har aldrig raidat då det inte intresserat mej att döda draker och bestar i grottor. Den enda gubben jag har på 70 har jag fixat veteran-gear med och lite annat. Annars har jag bara en 60 och lite annat kring 30. Som många nämt är den finaste perioden i WoW den då man levlar upp med polare. Fantastiskt kul då de öppnar en ny server och man är ett gäng på vent som är rollat lite gubbar .
Har dock blivit lite less då jag inte riktigt hittar folk till arena, eller folk som vill spela lika mycket arena som mej. Har därför slutat betala för WoW och återgått till Starcraft, och en del DotA.
Kanske jag börjar betala för WoW igen någon gång i framtiden, det har ju visat sig att jag fått suget tillbaka förr. Som det känns nu så kommer jag troligtvis inte lira mer.
Warhammer Online har jag haft en del koll på, verkar skoj det med. Kanske att jag köper det när det kommer. Annars håller jag ut med SC och DotA till SC2 kommer, något som jag längtar ganska ordentligt efter!
Så, det var statusen av mitt WoW:ande just nu!
Citera
2007-08-31, 00:24
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagget
WoW!

Tycker att WoW är ett helt okej lir, har haft många roliga timmar med det. Jag har aldrig raidat då det inte intresserat mej att döda draker och bestar i grottor. Den enda gubben jag har på 70 har jag fixat veteran-gear med och lite annat. Annars har jag bara en 60 och lite annat kring 30. Som många nämt är den finaste perioden i WoW den då man levlar upp med polare. Fantastiskt kul då de öppnar en ny server och man är ett gäng på vent som är rollat lite gubbar .
Har dock blivit lite less då jag inte riktigt hittar folk till arena, eller folk som vill spela lika mycket arena som mej. Har därför slutat betala för WoW och återgått till Starcraft, och en del DotA.
Kanske jag börjar betala för WoW igen någon gång i framtiden, det har ju visat sig att jag fått suget tillbaka förr. Som det känns nu så kommer jag troligtvis inte lira mer.
Warhammer Online har jag haft en del koll på, verkar skoj det med. Kanske att jag köper det när det kommer. Annars håller jag ut med SC och DotA till SC2 kommer, något som jag längtar ganska ordentligt efter!
Så, det var statusen av mitt WoW:ande just nu!
Vadå rollat? Du väljer ras, kön och yrke. Inget rollande där precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in