2008-10-23, 21:00
Medlem
mophrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Synd att du inte lirade daoc. Där fanns det softcaps på stats så alla gick i princip runt med samma stats eftersom det fanns SC. (Spellcrafting) Där du kunde crafta den staten du ville ha på gearen.

Där var det ist skill som avgjorde vem som skulle vinna 1vs1. (Och buffbot då.)

Jag har inte lirat MMO's så länge och DAoC var inte direkt det man hörde talas om först då WoW var släppt. "Lirade"? Är det helt dött nu eller? Annars vore det kanske vore värt att kolla in.

Fistor: Men man måste väl ändå raida/arena en hel del för att få det allra bästa? Jag har aldrig varit annat än casualspelare så I wouldn't know
Citera
2008-10-23, 21:04
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mophr
Jag har inte lirat MMO's så länge och DAoC var inte direkt det man hörde talas om först då WoW var släppt. "Lirade"? Är det helt dött nu eller? Annars vore det kanske vore värt att kolla in.

Fistor: Men man måste väl ändå raida/arena en hel del för att få det allra bästa? Jag har aldrig varit annat än casualspelare så I wouldn't know

Det är ganska dött nu ja. Iaf i europa. Finns väl någon server i US där man kör classic.
http://www.camelotherald.com/news/index.php
Citera
2008-10-23, 21:04
Medlem
virre_01s avatar
Känns som "Korean-måttet" på mmos har nått resten av världen nu tack vare wow. Allt handlar om grind nu och som sagt, gear > skill.
Citera
2008-10-23, 21:11
Medlem
MMORPG-spel har aldrig varit bra.
Upplägget gör att det varken blir särskilt interaktivt eller djuplodande.

Jag ser dock potential i genren, problemet är att det inte finns särskilt mycket framåtanda hos utvecklarna.
Citera
2008-10-23, 21:25
Medlem
Själen försvann? Alla oss som upplevde Pre TBC utanför raidcontent vet hur extremt lite det fanns att göra. Ville man inte raida eller satsa all sin tid på pvp var det bara att rerolla eller...nä, det fanns helt enkelt ingenting.
Citera
2008-10-23, 22:49
Medlem
Klaemmys avatar
Nä, vill man inte göra det som spelet är gjort för så är det väl klart att det inte fanns mycket annat att göra? Jag menar, lycka till att skjuta ner folk i The Sims eller försöka sätta ihop ett fotbollslag i Far Cry.
Vill man varken spela PvE eller PvP så får man spela någonting annat. Man kunde ju ändå gå "light" pre-TBC med, speciellt i PvP där majoriteten sprang runt i halvblå/halvepic gear. Sällan man såg någon springa runt med HW/GM-prylar innan honor-patchen. Spela halvhjärtad PvP nu och du blir slaktad.
Citera
2008-10-24, 03:05
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mophr
Försök inte låtsas som om det inte finns massor av supergear att få genom att göra en end game raider. I arena tillhör också det bästa gearet de största nördarna så man verkar ju iaf tjäna på att köra hardcore. Själv gillar jag welfare epics

Jag gillar också welfare epics, tack vare dom kunde jag skaffa bättre arena gear.

Jag har aldrig gillat det s.k hardcore-gnället. Vissa är ju riktigt patetiska, såsom exempelvis signaturen Lemasive. Jag menar, killen tror att han är något slags snille och übermensch för att han spelat MMO:s sedan 1987. Jag är själv något av en elitist IRL, men inte när det gäller data-spel. Dataspel är till för att underhålla massorna, inte ge självbekräftelse åt ett fåtal töntar som bara har sitt dataspelande som enda intresse här i livet.

S.k hardcore-spelare har mycket att hämta i Wow. Är man med i ett schysst gille kan man absolut få mycket godis i WoW. Och utmanande är det också, enligt min mening. Det är inte direkt lätt att downa bossar som exempelvis Maghteridon. Och hur många gillen har lyckats ta ner Kil'jaeden? För att kunna göra det måste ju precis ALLT klicka. Visst nerfar dom ibland innehållet, så att även andra kan ta del av Blizzards skapelser, men hardcore-spelarna ligger ju ändå ljusår före.

Och vad gäller pvp;n så är det inte alla förunnat att ha en arena rating på +2000. Jag själv har det inte. Så vad gnäller ni om?
Citera
2008-10-24, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Jag gillar också welfare epics, tack vare dom kunde jag skaffa bättre arena gear.

Bara för att ett spel tilltalar hardcore spelare betyder inte det att vanliga personer inte kan spela det med. Men dom behöver inte ha samma gear för det.

Nya instances är ju utmananade ett tag men hur lång tid tog det innan nihilium tog ner illidan efter att tbc släpptes? Efter det stod ju hardcore spelarna still bara. Inga nya utmaningar.
Citera
2008-10-24, 03:39
Medlem
Nagaxs avatar
Något jag tycker är helt sjukt är hur otroligt få det verkar vara som fattar att TbC knappast tog bort hela hardcore delen av wow. Uppåt 10% av spelarbasen var inne i naxx när det kom pre-bc, hur många tog SwP innan patchen? 1-2, max 3 gillen per server?

Det är som att alla förblindats för att alla kan få tag på epix. Det är enorm skillnad mellan epics och epics om man säger så.

En hobbyspelare kan säkert få tag i full epic gear via badges, kara, och heroics. Tar dem ändå en hel del speltid. Är man ännu seriösare kan man komma upp i t5 via flertalet raider i veckan med ett seriöst 25 manna gille i TK, SSC och möjligtvis MH.

Och så finns det dem som raidar flera gånger om dagen i ett seriöst 25 manna gäng och clearade BT och SWP prepatch. The hardcore of the hardcore, nördarna som satt på 2.5k dps medans kara/badge gearade max kom upp i snäppet över 1k. Det är som att p.g.a. att folk kan farma till sig items som har samma färg som elitesen tror alla att "omg alla kan få samma gear". Blizzard är geniala helt enkelt och har inte på något sätt tagit bort hardcore-scenen, de har bara utvecklat hobbyscenen något enormt. Enligt mig var gearskillnaden mellan en hardcore pro spelare mycket större i BC än vad det var vanilla.

Och för att inte tala om hur sjukt bra dem utvecklat PvPn.. Helt plötsligt har det blivit enligt mig det absolut roligaste momentet i wow, där teamplay är allt och skillz killz

För att inte vara alltför OT: Du har fel, WoW är utan tvekan världens bästa spel som olikt något spel genom världshistorien verkligen ger valuta för pengarna. Ibland känns det som det finns lika mycket content i wow som i resterande spel gemensamt.
Citera
2008-10-24, 04:56
Medlem
Helseths avatar
Tycker att WoW fuckade sig själv i röven iom TBC...

Alltså grundiden i spelet är ju att förbättra din karaktär, och det gör du endast med att skaffa bättre gear. Det finns ju inte precis något annat sätt att utveckla din karaktär på det personliga planet förutom det.
Iom att Blizzard införde dessa welfare-epics överallt som är hur lätta som helst att få tag på så dödade de effektivt ''glädjen'' som fanns pre-BC att äntligen få det där nya epic swordet som man har kämpat för i gillet.
Själva tanken att vilja lägga ner tid på sin avatar för att göra honom bättre har blivit nästintills meningslöst vid det här laget...

Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R

Jag har aldrig gillat det s.k hardcore-gnället. Vissa är ju riktigt patetiska, såsom exempelvis signaturen Lemasive. Jag menar, killen tror att han är något slags snille och übermensch för att han spelat MMO:s sedan 1987. Jag är själv något av en elitist IRL, men inte när det gäller data-spel. Dataspel är till för att underhålla massorna, inte ge självbekräftelse åt ett fåtal töntar som bara har sitt dataspelande som enda intresse här i livet.

S.k hardcore-spelare har mycket att hämta i Wow. Är man med i ett schysst gille kan man absolut få mycket godis i WoW. Och utmanande är det också, enligt min mening. Det är inte direkt lätt att downa bossar som exempelvis Maghteridon. Och hur många gillen har lyckats ta ner Kil'jaeden? För att kunna göra det måste ju precis ALLT klicka. Visst nerfar dom ibland innehållet, så att även andra kan ta del av Blizzards skapelser, men hardcore-spelarna ligger ju ändå ljusår före.

Och vad gäller pvp;n så är det inte alla förunnat att ha en arena rating på +2000. Jag själv har det inte. Så vad gnäller ni om?

Tycker att ditt klagande och förlöjligande om ''hardcorespelare'' börjar kännas lite väl uttjatat och repetivt vid det här laget. Vissa spelar kanske mer än vad som är hälsosamt för att ha en sund social tillvaro men det är väl ändå inte du som är pappa åt alla...

Jag tror också det är väldigt kul och positivt för MMOs utveckling att det ska finnas väsentliga skillnader mellan spelartyper. Hur kul skulle det vara om det inte fanns den där ''eliten'' som är bättre än de vanliga casual spelarna? Allting skulle bara bli en grå tråkig sörja av likadana, liktänkande spelare som inte har några ambitioner på att utveckla sin avatar eller försöka komma upp i samma nivå som eliten. Hela tävlingsmomentet i spelet försvinner ju då...
Tyvärr har detta redan hållt på att hända i WoW sedan BC och det verkar inte bli någon ändring på det eftersom casualspelarna är var pengarna finns...

Å andra sidan om tittar jag på din signatur så förstår jag att du inte vill att olika människor ska ha skiljda åsikter eller agera på olika sätt, även i något så trivialt som ett dator-spel ...
Senast redigerad av Helseth 2008-10-24 kl. 05:20.
Citera
2008-10-24, 15:21
Medlem
holys avatar
Rätt kul hur vissa WoW spelare genast blir skitsura om någon kritiserar deras spel, och några går tillochmed direkt till personangrepp mot trådskaparen... Kom igen liksom..

Dessutom undrar jag om peffe22 spelat något datorspel de senaste 10 åren...
Senast redigerad av holy 2008-10-24 kl. 15:23.
Citera
2008-10-24, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleido
Hey! WoW är ju ett spel som det nu snackas mkt om här o var...

Många spelar, andra inte... Vad fick just DIG att inte börja spela lr sluta spela?

Själv så slutade jag pågrund av att jag var trött på grind,långa instancer och grind grind grind hela dagarna...

Dom nerfade min klass till helvetet och PvP i WoW är så obalanserat så man dör... + Alla små kiddies som nu börjar joina Horde sidan kunde dom inte hålla sig till och dampa runt på alliance så man slipper noobs som inte kan heala lr tanka osv?

Är riktigt sur... Tkr wow var mkt bättre innan exp... Blizzard har ett så bra spel som dom bara förstör med små skit

Du anar inte hur många på horde-sidan som hatar alla kiddies på alliance-sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in