Tycker att WoW fuckade sig själv i röven iom TBC...
Alltså grundiden i spelet är ju att förbättra din karaktär, och det gör du endast med att skaffa bättre gear. Det finns ju inte precis något annat sätt att utveckla din karaktär på det personliga planet förutom det.
Iom att Blizzard införde dessa welfare-epics överallt som är hur lätta som helst att få tag på så dödade de effektivt ''glädjen'' som fanns pre-BC att äntligen få det där nya epic swordet som man har kämpat för i gillet.
Själva tanken att vilja lägga ner tid på sin avatar för att göra honom bättre har blivit nästintills meningslöst vid det här laget...
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Jag gillar också welfare epics, tack vare dom kunde jag skaffa bättre arena gear.
Jag har aldrig gillat det s.k hardcore-gnället. Vissa är ju riktigt patetiska, såsom exempelvis signaturen Lemasive. Jag menar, killen tror att han är något slags snille och übermensch för att han spelat MMO:s sedan 1987. Jag är själv något av en elitist IRL, men inte när det gäller data-spel. Dataspel är till för att underhålla massorna, inte ge självbekräftelse åt ett fåtal töntar som bara har sitt dataspelande som enda intresse här i livet.
S.k hardcore-spelare har mycket att hämta i Wow. Är man med i ett schysst gille kan man absolut få mycket godis i WoW. Och utmanande är det också, enligt min mening. Det är inte direkt lätt att downa bossar som exempelvis Maghteridon. Och hur många gillen har lyckats ta ner Kil'jaeden? För att kunna göra det måste ju precis ALLT klicka. Visst nerfar dom ibland innehållet, så att även andra kan ta del av Blizzards skapelser, men hardcore-spelarna ligger ju ändå ljusår före.
Och vad gäller pvp;n så är det inte alla förunnat att ha en arena rating på +2000. Jag själv har det inte. Så vad gnäller ni om?
Tycker att ditt klagande och förlöjligande om ''hardcorespelare'' börjar kännas lite väl uttjatat och repetivt vid det här laget. Vissa spelar kanske mer än vad som är hälsosamt för att ha en sund social tillvaro men det är väl ändå inte du som är pappa åt alla...
Jag tror också det är väldigt kul och positivt för MMOs utveckling att det ska finnas väsentliga skillnader mellan spelartyper. Hur kul skulle det vara om det inte fanns den där ''eliten'' som är bättre än de vanliga casual spelarna? Allting skulle bara bli en grå tråkig sörja av likadana, liktänkande spelare som inte har några ambitioner på att utveckla sin avatar eller försöka komma upp i samma nivå som eliten. Hela tävlingsmomentet i spelet försvinner ju då...
Tyvärr har detta redan hållt på att hända i WoW sedan BC och det verkar inte bli någon ändring på det eftersom casualspelarna är var pengarna finns...
Å andra sidan om tittar jag på din signatur så förstår jag att du inte vill att olika människor ska ha skiljda åsikter eller agera på olika sätt, även i något så trivialt som ett dator-spel ...