2008-10-23, 18:32
Medlem
RyssJävels avatar
Precis som med alla andra mmorpg's är jag starkt imot månadsavgiften. Man känner sig tvingad att spela, "jag betalar ju varje månad för skiten alltså måste jag spela!!!".

Sen så har jag aldrig fattad poängen med spelet. Man grindar XP, levlar, grindar XP, köper bättre svärd, grindar XP, levlar {insert endless loop here}
Citera
2008-10-23, 18:47
Medlem
Fnisss avatar
Blev ruggit less på den eviga grinden man var tvungen att göra för att få saker/pengar. Ingen balance i spelet whatsoever pve:n blev tråkig efter man dödad bossarna x antal ggr, väldigt dålig support.
Citera
2008-10-23, 18:51
Medlem
Magsafts avatar
Kände inte riktigt att jag hade tid för spelet eftersom jag pluggade och sedan blev det lumpen så aldrig riktigt kännt att jag haft tiden.
Dessutom är jag jävligt dålig på något som kallas självdisciplin så jag visste någonstans innerst inne att skulle jag köpa det skulle studierna/det sociala livet få lida, något jag inte var beredd att offra och t.o.m betala för
Citera
2008-10-23, 18:54
Medlem
D_Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chips
Har precis som ovanstående lirat sen Open Beta.
Jag ångrar inte att jag började spela, och jag ångrar inte att jag slutade

Det har varit askul, men det asroliga började sitt långsamma försvinnande ungefär samtiigt som de installerade battlegrounds.
Nu är det är det ett söndertrasat och sårigt spel som Blizzard har försökt sätta barnplåster på, men istället bara gjort det värre. Varvat med hardcore geeks och icke-engelska talande ryssar och dyliknande.

WoW är numera som en sönderknullad prostituerad vars själ har lämnat oss för länge sen.

Är du jag?

Skulle precis skriva ungefär samma sak.
Citera
2008-10-23, 18:59
Medlem
blotarns avatar
Jag började lira under Closed Beta. Slutade ungefär just innan Naxx öppnade.
Blev så satans less på spelet bara. Så enkelt var det.
Citera
2008-10-23, 20:10
Medlem
Elak trollkarls avatar
Jag har provat med trials två gånger. De håller i ungefär två dagar innan jag tröttnar och slutar spela. Spelet är själlöst och tråkigt, och dessutom jävligt enformigt. Dessutom är WoW jävligt tidskrävande, och när en WoW-spelare väl tar sig ut för att träffa människor, så är det för att träffa andra WoW-spelare och tillsammans prata om WoW. Att folk dessutom använder "alltså, det blir roligt vid 70" som morot är bara stört. Så spelet blir roligt först efter en månads intensivt spelande? Knappast värt det.
Dessutom går spelet vid 70 i stora drag ut på att trycka på ens hotkeys och skrika i vent med pubertal röst. Skitkul.
Citera
2008-10-23, 20:13
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mophr
Lite Ot, men mitt drömspel är ett spel där gear egentligen bara finns för utseendet. Visst, det är en viss skillnad mellan de bästa gearet och det man får av solo-quests, men en tillräckligt bra kille ska kunna ta en über-gearad kille 1on1 100% av gångerna. Bara om två ungefär lika bra spelare möts ska gearet göra skillnad.

Synd att du inte lirade daoc. Där fanns det softcaps på stats så alla gick i princip runt med samma stats eftersom det fanns SC. (Spellcrafting) Där du kunde crafta den staten du ville ha på gearen.

Där var det ist skill som avgjorde vem som skulle vinna 1vs1. (Och buffbot då.)
Citera
2008-10-23, 20:39
Medlem
Klaemmys avatar
Själen försvann från spelet och allt nerfades hit och dit. Det blev för mycket rövslickeri till slut. Hardcore eller bust! Hardcore försvann mer eller mindre (tid är inte samma sak som skill) så då försvann jag med. Jag är av den uppfattningen att TBC dödade spelet.

Guldåldern var precis månaderna innan 2.0 patchen kom ut. Man raidade timed-BWL (<4h) avancerade genom AQ och precis efter patchen, innan expansionen, började vi med Naxx med och fick ner 2-3 bossar. Bäst på våran server var vi

Jag har nu vart raidfri i drygt 1½ år samt helt fri i 4 månader.
Citera
2008-10-23, 20:43
Medlem
wow är helt klart det roligaste mmorpg genom tiderna.

Innan TBC va hardcore-lirarna med en del undantag en klass för sig (ett bra tag iaf). Man va inte epic om man inte raidade i en bra gille eller va High Warlord, vilket jag som gammal HWL tycker är det enda riktiga sättet man får kalla sig en sann hardcore WoW lirare - inget jävla raida 5ggr i veckan trams, kan ju vem som helst med ett liv klara! Nu för tiden kan alla skaffa sig full epic på ett par veckor, klyftorna minskar vilket gör alla hobbygamers glada men alla hardcore snubbar ledsna
Citera
2008-10-23, 20:48
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krukhuvud
wow är helt klart det roligaste mmorpg genom tiderna.

Innan TBC va hardcore-lirarna med en del undantag en klass för sig (ett bra tag iaf). Man va inte epic om man inte raidade i en bra gille eller va High Warlord, vilket jag som gammal HWL tycker är det enda riktiga sättet man får kalla sig en sann hardcore WoW lirare - inget jävla raida 5ggr i veckan trams, kan ju vem som helst med ett liv klara! Nu för tiden kan alla skaffa sig full epic på ett par veckor, klyftorna minskar vilket gör alla hobbygamers glada men alla hardcore snubbar ledsna

Jag gissar på att wow är ditt första mmorpg?
Citera
2008-10-23, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mophr
Men du och jag har olika definitioner av hardcore. För mig är inte hardcore en kille som är bra på spelet utan en kille som lägger ner stora (enorma) mängder tid på spelet i fråga, skills får du inte genom att farma bort massa timmar som jag tror de riktiga nördarna gör.
Man behöver inte ens lägga ner mycket tid på det för att få bra gear. Badgegear är ju lika bra som tier5 och vill man ha season 2 är de bara att leecha i av.

Men visst hade varit njut med ett spel som inte va så gear dependent.
Citera
2008-10-23, 20:59
Medlem
P.Gs avatar
WoW har helt klart dragit en massa uppmärksamhet till genren vilket är bra. Att alla vill in och sno en del av WoWs kaka genom att göra nästan likadana spel är inte särskillt konstigt, det kommer att dö ut efter ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in