2008-10-22, 21:32
Medlem
Både ja och nej tycker jag. I längden tror jag Wow har varit väldigt bra för mmo genren. Men gillar dock inte att utvecklarna gått från att skapa virutuella världar till spel.

Jag vet att många saker i tidiga mmos var totalt fucked up. Handlade mycket om att bestraffa spelarna istället för belöna dem. Att spela äldre mmos var fan som ett jobb och inte ett spel. Men det fanns dock en ambition om att skapa en värld att leva och (dö) i.

Nu vågar inte utvecklare gå utanför mallen. Mycket beroende på att då får de inte nån finansiering.

Men kan inte förstå hur ett spel som släpptes -97 kunde fått så mycket rätt och att ingen har förstått att det är UO stilen som behövs.

EQ kloner har vi i massor. (Vilket jag anser att wow är).

Dock har ju WoW dragit in en stor publik vilket bör göra att fler spel kommer släppas. Vilket i sin tur bör leda till att ett härligt fritt mmo utan klasser och bara quests + grinding att sysselsätta sig med.
Citera
2008-10-22, 21:42
Medlem
M_A_Rs avatar
Skojar du? Enligt min mening räddade WoW hela genren. Tidigare var rollspel något som töntar utan liv och massor med fritid ägnade sig åt. WoW gjorde mmorpg:s till en folkrörelse, nästan. WoW gjorde mmorpg:s mer användarvänliga och mer casual. Jag vet att fjollor som kallar sig "hardcore gamers" tycker illa om denna utveckling, men detta är givetvis framtiden, då dom flesta av oss har jobb, familj, barn, skola, kompisar, flickvänner, etc.. kort sagt, ett liv. Ni hardcore-gossar får snällt sitta och runka hemma i garderoben till gamla minnen.

Det är roligt att du för bara några veckor sedan förebrådde mig för att jag var kritisk till WAR, nu avskyr du själv spelet som pesten. Det verkar som om jag slutade i tid.

Tack vare WoW kommer det nu fram fler och fler MMORPG:s som svampar ur jorden. Konkurrens är härligt. Visst är det många som härmar WoW:s vinnande koncept, inget fel med det. WoW har ju själv härmat andra rollspel. Det är svårt att vara originell i dagens värld, inte bara i spelbranschen. Det är likadant inom exempelvis musik- och filmbranschen.

Jag är övertygad om att det kommer att komma spel i framtiden som skiljer sig från WoW. Många är trötta på WoW (inte jag dock). Först dör dom dåliga Wow-klonerna. Sedan följer resten. Och när tillräckligt många är trötta, så kommer vi att få se nya titlar med nya idéer. Tekniken utvecklas ju också ständigt, vilket medför att spelskapare kan genomföra sina eventuella nya idéer på ett helt annat sätt. Så du behöver nog inte vara orolig.
Citera
2008-10-22, 21:53
Bannlyst
Skämtar du eller WoW är förfan kommunistiskt i sitt tänkande...

WoW är det stora hotet, spelet är ju inte ens bra. Numera drar det ju bara spelare för att kompisar spelar det.

Jag ser WoW som myspace/facebook/lunarstorm....
Citera
2008-10-22, 21:55
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigaam
Allt jag säger om mmorpg's är det här...

http://www.mmocrunch.com/wp-content/uploads/2008/03/learningcurve.jpg

mwhahahaa!
Citera
2008-10-22, 21:57
Medlem
Bigaams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
mwhahahaa!

Det roligaste är att det är sant.. man lär sig fan nåt nytt varje dag och är det PvP man vill ha finns det i mina ögon inget annat spel
Citera
2008-10-22, 22:12
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Skämtar du eller WoW är förfan kommunistiskt i sitt tänkande...

WoW är det stora hotet, spelet är ju inte ens bra. Numera drar det ju bara spelare för att kompisar spelar det.

Jag ser WoW som myspace/facebook/lunarstorm....

Och problemet är? Inte mitt fel att du inte har några kompisar och tycker WoW är trist. Om du vore lite trevligare och ödmjukare skulle du säkert också få kompisar att spela med, och slipper lira solo. Då blir ditt spel-liv säkert mycket roligare.
Citera
2008-10-22, 22:29
Medlem
samuzmds avatar
Citat:
Men det ger dig inget, förutom lite sällskap. Visst jag förstår tjusningen i att hänge med polare på vent och göra saker, men du kan lika gärna göra det medans du spelar risk online. Vill du inte ha ett spel där det inte går att "klara" hur mycket du än spelar kommer du aldrig bli bäst, din class spelar ingen större roll. Endast dina egna skills och dom du är med.

Tror faktiskt att jag inte skulle spela MMORPG om det inte vore för mitt kompisgäng som spelar. Höjdpunkterna i WoW för min del är när vi raidar i kompisguildet.
Citera
2008-10-22, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Och problemet är? Inte mitt fel att du inte har några kompisar och tycker WoW är trist. Om du vore lite trevligare och ödmjukare skulle du säkert också få kompisar att spela med, och slipper lira solo. Då blir ditt spel-liv säkert mycket roligare.

Jag spelar inte solo, jag spelar med bra spelare som vill samma sak som mig. Att jag inte har annat än förakt för noobs kan ni tacka andra noobs igenom åren för.
Citera
2008-10-22, 22:49
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Jag spelar inte solo, jag spelar med bra spelare som vill samma sak som mig. Att jag inte har annat än förakt för noobs kan ni tacka andra noobs igenom åren för.

Då kan ju du och dina kompisar (som du säkert bara träffar på nätet )
göra ert eget spel, om det inte finns något som passar. Finns det inga gamla MMO-klassiker du kan spela?
Citera
2008-10-22, 23:00
Medlem
Wow är ett roligt spel helt enkelt. Lätt att spela och roligt nästan hela tiden.

Det är som ett stor chattrum men iställe för att bara sitta och skriva kan man göra andra saker medans. Finns alltid nått att göra och finns det inget att göra är de bara att sätta sig och fiska.
Citera
2008-10-22, 23:28
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Wow är ett roligt spel helt enkelt. Lätt att spela och roligt nästan hela tiden.

Det är som ett stor chattrum men iställe för att bara sitta och skriva kan man göra andra saker medans. Finns alltid nått att göra och finns det inget att göra är de bara att sätta sig och fiska.

Fiska i WoW är precis lika tråkigt som i verkligheten.

Men annars håller jag med. WoW-miljön är mysig, helt enkelt.
Citera
2008-10-22, 23:37
Medlem
habbexs avatar
Jag orkar inte med WoW eller något annat MMO-spel, det är helt enkelt inget man ska vara stolt över..Man sitter och skapar och utvecklar något som inte är en del av våran värld. Alltså förstå mig inte fel dataspel är kul, och det är kul att spela i flera timmar i sträck då och då. MEN INTE VARJE DAG VARJE MÅNAD VARJE ÅR! Personer som lirar MMO-spel brukar tillslut låsa in sig o byta sin verkliga värld mot den virtuella, och anledningarna är många och det finns bevis på sånt....

Jag vill bara uppmana er MMO:are att inte gömma bort er riktiga vänner o familjer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in