2008-10-22, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prosperity
Började PGA att mina polare sa att det var ett grymt spel, köpte det, tyckte det var skit kul. Spelat sen releasen och är med i serverns bästa guild, vart det sen naxx patchen. Så man kan helt enkelt säga, har raidat allt som existerar. Det enda som är tråkigt nu är att dom nerfar alla PvE bossar.

Låter väl inte direkt som att du säger nej till wow?
Citera
2008-10-22, 10:44
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Penga-motiveringen håller inte. Vem är så fattig att han inte kan pröjsa en hundralapp i månaden på ett spel Jag hör till en underbetald yrkeskår, tjänar väl ungefär sämst i Sverige. Har jag råd? Inga problem.
Nu argumenterar jag inte emot dig, jag håller faktiskt med dig till 100%, men att tjäna dåligt och dessutom kanske ha dyra lån, ungar, bil osv, så kanske den där hundralappen till slut blir en droppe som får bägaren att rinna över. Någonstans måste ju smärtgränsen finnas! Så nog kan en hundralapp vara för mycket för vissa olyckligt lottade!
Citera
2008-10-22, 10:48
Medlem
aCeees avatar
När det kom ner till kritan så var det de som spelade mest som var bäst. Skillen spelade mindre roll, tyckar att man ska kunna vara skillat i ett spel utan att lägga ner vecka efter vecka.
Citera
2008-10-22, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prosperity
Började PGA att mina polare sa att det var ett grymt spel, köpte det, tyckte det var skit kul. Spelat sen releasen och är med i serverns bästa guild, vart det sen naxx patchen. Så man kan helt enkelt säga, har raidat allt som existerar. Det enda som är tråkigt nu är att dom nerfar alla PvE bossar.
Tror du missuppfattat hela tråden lite grann faktiskt.
Citera
2008-10-22, 11:24
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulk
Ett dussintals heroic och raidinstancer, tävla i battlegrounds och arena, samla på dig ovanliga saker..

Definiera endgame är du snäll
För mig är end-game att spelet fortsätter, man får quests och historian fortsätter att veckla ut sig, att sitta och nöta instanser om och om igen tappar snabbt charmen.

Kort sagt, att hitta ett par ovanliga dojjor är inte motivation nog att sitta timtals och vänta på folk i instanser.
Citera
2008-10-22, 11:41
Medlem
Ankoras avatar
En av anledningarna till att jag sa nej till wow, var att jag såg hur somliga av mina en gång atletiska vänner,förvandlades till joltdrickande grisdödare utan kontakt med verkligheten...
En annan anledning är att jag inte vill lägga ner den tid som verkar krävas för att få ut så mycket av spelet som möjligt...Jag vill ha ett liv helt enkelt,inte wow...
Citera
2008-10-22, 19:10
Medlem
Gunpowderfreaks avatar
Att det är en månadskostnad.
Citera
2008-10-22, 21:15
Bannlyst
Har WoW förstört MMO's för evigt?

WoW har nästan 11 miljoner spelare, själva spelet är inte speciellt bra eller utmanande. WoW tilltalar spelare som aldrig har testat något annat, det är en inkörsport till dåliga spel och dålig smak när det gäller liknande.

Det går inte att förneka att Blizzard har lyckats väl med att sälja sitt spel, vad du än gör i WoW så kommer det ta låååååååång tid. Det går att farma till allt, gear > skill.

Nu kommer det en hel hög nya spel som försöker kopiera WoW, nu pratar jag inte enbart om WAR utan även andra MMO's. Vi har nu WoW som en lysande ledstjärna för hur man tjänar pengar på MMO's, ingen kommer längre ha utmanade ideer om hur man skall spela online längre.

Så för att äntligen komma till slutet av den här posten, har WoW förstört en hel marknad/genre med sitt skitspel? Är det här slutet för hardcore gamers?
Citera
2008-10-22, 21:19
Medlem
samuzmds avatar
Visst skulle ett ner utmanande MMORPG inte sitta fel, men tror att en sak 'styr' vilket MMO man kör och det är polare. Jag och säkerligen en hel del andra lirar just wow pga irl polare kör det.
Citera
2008-10-22, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av samuzmd
Visst skulle ett ner utmanande MMORPG inte sitta fel, men tror att en sak 'styr' vilket MMO man kör och det är polare. Jag och säkerligen en hel del andra lirar just wow pga irl polare kör det.

Men det ger dig inget, förutom lite sällskap. Visst jag förstår tjusningen i att hänge med polare på vent och göra saker, men du kan lika gärna göra det medans du spelar risk online. Vill du inte ha ett spel där det inte går att "klara" hur mycket du än spelar kommer du aldrig bli bäst, din class spelar ingen större roll. Endast dina egna skills och dom du är med.
Citera
2008-10-22, 21:22
Medlem
Bigaams avatar
Allt jag säger om mmorpg's är det här...

http://www.mmocrunch.com/wp-content/uploads/2008/03/learningcurve.jpg
Citera
2008-10-22, 21:24
Medlem
Bigaams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Men det ger dig inget, förutom lite sällskap. Visst jag förstår tjusningen i att hänge med polare på vent och göra saker, men du kan lika gärna göra det medans du spelar risk online. Vill du inte ha ett spel där det inte går att "klara" hur mycket du än spelar kommer du aldrig bli bäst, din class spelar ingen större roll. Endast dina egna skills och dom du är med.

Det är precis det här som är grejen med eve-online.. såvida du inte väljer att vara en "carebear" som bara kör uppdrag och aldrig riskerar nåt så måste man arbeta i grupp för att överhuvudtaget ha en chans att överleva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in