När jag började spela(US open beta) så var det ju så jävla ballt. Min level 10 Druid som kunde bli björn, hur jävla coolt var inte det
Sen blev det EU open och sedan rullade det på... spelet är så jävla beroendeframkallande. Som spelet är nu är det skrattretande dåligt, när allt var "nytt"(snott från andra spel men nytt för alla MMO-noobs). Det enda de gjort sen release är att ändå skinsen på lite mobs.. skapat ett fåtal nya(inför TBC) och gjort lite raid instancer som man tröttnar på efter att ha clearat dem två gånger.
PVP-systemet är ett skämt, först var det bra(när inte BGs fanns).. sen kom BGs och det blev att de som hade mest tid var bäst. Det byggde inte på skills öht, bara på tid. Till TBC fick man upp hoppet men istället för att köra två parallela system så dumpade man det gamla systemet totalt till förmån för det nya.
Tar bort BGs, ta bort Arenan. Kör att man får poäng för varje PVP-kill och att man får köpa epic/blå/grön gear, pots, rubbet för poängen om man så vill. Hur svårt hade det varit att fixa det?
Vi hade fått se stadsraider, 5-man grupper som sprang runt och slaktade i timmar på vissa platser. Hade varit helvete så mycket roligare..
Största anledningen till att jag slutade var dock att det tar för jävla mycket tid och man kan inte uträtta ett piss själv mer än att grinda. Ingen gear kan fixas på egen hand, allt ska åtminstone fem personer till. Man måste vänta i timmar på att hitta en tank, jag var själv priest så att hitta grupp var inga problem. Sen när tankjäveln väl kom så kunde han ändå inte tanka...
Det enda som funkar är att inte köra PUGs.. men det är inte alltid det alternativet finns. Jag levlade lite långsammare än polarna så de avstod gärna från de isntancerna jag ville göra när jag var 70. Jag ansåg då att tiden inte räckte till och att det inte var roligt nog att lägga så mycket tid på. Tror aldrig jag kommer spela just WoW igen, men man ska aldrig säga aldrig...