2007-07-06, 06:43
Medlem
Knarkads avatar
Dagen efter jag blev 70 så fryste jag mitt konto. Jag ville bara spela upp mig till lvl 70, sen lägga av. Har ingen lust att sitta timmar för att få en bra gear till min prälle.

Så, jag la av för att jag nådde mitt mål och allt kändes så tröttsamt sedan.
Citera
2007-07-06, 07:44
Medlem
Marssons avatar
Jag har slutade efter ca ett års spelande. Tyckte att det blev för mycket med "nu måste alla vara med och raida 5 dagar i veckan" och det fanns tyvärr inga guilder för lite äldre spelare på den servern jag spelade på.

Nu har jag dock börjat lite smått igen och spelar kanske 2 dagar i veckan om jag får tid för det. Vi är några kompisar som spelade ihop när det släpptes och levlar upp nya karaktärer vilket jag tycker är det roligaste i spelet.
Men jag antar att jag lär sluta efter sommarn, eller när(om) det fina vädret kommer.
Citera
2007-07-06, 08:02
Medlem
brianmolkos avatar
provat hos min kusin. tyckte det inte var så speciellt. föredrar nog krig(nutida) och fotboll och hockey med ett visst blågult lag
Citera
2007-07-06, 08:13
Medlem
storytellers avatar
Tittade en del när kompisar spelade och jag blev mest avskräckt av allt väntande på raids osv. Communityn verkade heller inte bli så utvecklad innan man blev level 60 och gick med i ett bra guild, annars verkar det mest som man svassar runt själv i världen, eller på ett styltigt sätt försöker inleda konversation med andra. Så är det inte i t.ex. Tibia, där alla pratar med alla obehindrat hela tiden, oavsett level.
Har fortfarande inte ens provat spelet fast nästan alla mina polare har lirat sen betan, känns helt okej faktiskt. Många roliga grejer som de har missat, kanske också vice versa men det vet jag ingenting om.
Citera
2007-07-06, 08:14
Medlem
Ollebolle22s avatar
Jag har aldrig börjat pga:

* Sämsta grafik
* Töntig handling med monster och shit
* Man måste betala för det
* Man får inte skjuta folk med vapen utan en massa skumma eldbollar o sketna magiska drycker.

Nä tacka fan för Call of duty.
Citera
2007-07-06, 09:15
Medlem
Valet stod mellan WoW och Guild Wars. Jag har WoWs mesgrafik, brist på handling, måntliga kostnader och bristande PvP att tacka för att jag valde Guild Wars. Aldrig haft så kul som när jag lirade Guild Wars och jag klarade att seperera spelandet från skola och det sociala - faktiskt.

Cingeto
Citera
2007-07-06, 09:30
Medlem
JemyMs avatar
Jag har gett upp MMO's. Bättre att lägga all den mödan och energin på riktiga livet istället än på ett spel som aldrig tar slut.
Citera
2007-07-06, 09:32
Medlem
miklons avatar
Jag insåg att jag aldrig skulle ha tiden som krävs för att få ut något av spelet. Att sedan de flesta som man möter som sysslar med WoW verkar osunt insnöade gjorde ju inte saken bättre..

Men hade jag haft mer tid så hade jag nog kunnat tänka mig att börja spela.
Citera
2007-07-06, 09:43
Medlem
Dr_knass avatar
Det började bli tråkigt helt enkelt. Det var inte roligt att bara springa omkring och döda monster för att lvla. Och blizzard har förstört pvpn totalt i min mening, ranksystemet var det bästa :/
Citera
2007-07-06, 10:35
Medlem
Stewie_griffins avatar
När jag började spela(US open beta) så var det ju så jävla ballt. Min level 10 Druid som kunde bli björn, hur jävla coolt var inte det

Sen blev det EU open och sedan rullade det på... spelet är så jävla beroendeframkallande. Som spelet är nu är det skrattretande dåligt, när allt var "nytt"(snott från andra spel men nytt för alla MMO-noobs). Det enda de gjort sen release är att ändå skinsen på lite mobs.. skapat ett fåtal nya(inför TBC) och gjort lite raid instancer som man tröttnar på efter att ha clearat dem två gånger.

PVP-systemet är ett skämt, först var det bra(när inte BGs fanns).. sen kom BGs och det blev att de som hade mest tid var bäst. Det byggde inte på skills öht, bara på tid. Till TBC fick man upp hoppet men istället för att köra två parallela system så dumpade man det gamla systemet totalt till förmån för det nya.

Tar bort BGs, ta bort Arenan. Kör att man får poäng för varje PVP-kill och att man får köpa epic/blå/grön gear, pots, rubbet för poängen om man så vill. Hur svårt hade det varit att fixa det?

Vi hade fått se stadsraider, 5-man grupper som sprang runt och slaktade i timmar på vissa platser. Hade varit helvete så mycket roligare..

Största anledningen till att jag slutade var dock att det tar för jävla mycket tid och man kan inte uträtta ett piss själv mer än att grinda. Ingen gear kan fixas på egen hand, allt ska åtminstone fem personer till. Man måste vänta i timmar på att hitta en tank, jag var själv priest så att hitta grupp var inga problem. Sen när tankjäveln väl kom så kunde han ändå inte tanka...

Det enda som funkar är att inte köra PUGs.. men det är inte alltid det alternativet finns. Jag levlade lite långsammare än polarna så de avstod gärna från de isntancerna jag ville göra när jag var 70. Jag ansåg då att tiden inte räckte till och att det inte var roligt nog att lägga så mycket tid på. Tror aldrig jag kommer spela just WoW igen, men man ska aldrig säga aldrig...
Citera
2007-07-06, 10:45
Medlem
DrSpankels avatar
Jag har aldrig varit speciellt mycket för multiplayerspel öht. och har aldrig klarat av att hålla intresset uppe speciellt länge i mmorpg's.

Klarade nästan av en vecka i Ragnarok vilket är rekordet.
Sitter hellre i lugn och ro med ett bra singelplayerspel med gripande story
Citera
2007-07-06, 11:04
Medlem
doublejohns avatar
Jag spelade ett bra tag och provade det mesta. Till slut tröttnade jag, det blev liksom att jag loggade in och började leta efter en grupp till någon instans, och när jag 30 sekunder senare inte hittat någon så stängde jag av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in