2007-07-06, 11:10
Medlem
Pastor Franzs avatar
Jag insåg att det hela bara är ett avancerat chattprogram med 3d-avatarer.
Sen så förstår jag verkligen inte poängen med att raida. Du väntar i 3 h. Slåss mot en boss i 15 min, antagligen dör hela gruppen och så börjar man om. Så fortsätter det några gånger tills ni klarar bossen, sen väntar man ytterligare 3 timmar...
Citera
2007-07-06, 11:24
Medlem
Tomte99s avatar
Wow började ta upp allt för mycket tid. Jag dissade fester och kompisar för det. Raidade varje dag t.ex. Då kände jag att det hade gått för långt. Så jag fryste och sålde mitt account. Men 2 månader senare köpte jag min brorsas account och fortsatte lira. Men när jag hade tagit 70 tänkte jag att jag inte ville binda mig till en guild igen, och bli lika addicted. Så jag frös och sålde fort accet.
Citera
2007-07-06, 11:26
Medlem
Jag slutade för att spelet förstördes av expansionen.

outdoor pvp var i närmaste dött, expansinens lore sög balle.

De nerfade instanserna så att typ bara en tredjedel av ens guild kunde vara med.

Och sen att grinda i timmar för att få nycklar för att köra instanser på epic.. och att bara grinda instanser hela jävla tiden är inte min kopp te, jag vill raida inte grinda instanser.

Ledsen, det var droppen för mig.

Everquest dog av den fjärde expansionen, wow av den andra.
Citera
2007-07-06, 11:28
Medlem
Gick inte att griefa (döda oskyldiga, loota andras prylar, stjäla o.s.v.). Trist som fan.
Citera
2007-07-06, 11:32
Medlem
Elenhins avatar
Jag tyckte att grafiken var asful när jag tittade på det, och min pojkvän hade spelat och sa att det var fullt av l33t-haxX0r 13-åringar som gärna startade pvp, men om dom inte vann sagda pvp så började dom gråta och skrika om att man fuskade. Trist stämning helt enkelt. Därför slutade han och jag började aldrig. Communities i Lineage/EQII är mycket trevligare.
Citera
2007-07-06, 11:33
Medlem
Arkhons avatar
Jag har inget socialt liv i dagsläget så det var inte för vänner och fester jag slutade spela WoW. Snarare tröttnade jag på spelets motor och AI, då det hela kändes alltför konstlat. Spelet kändes extremt artificiellt till slut, och man kände att möjligheterna till att påverka saker och ting var för dåliga, det kändes mer som ett sandbox-spel än ett MMO.

Jag har gått över till Eve Online, men funderar på att lägga ner MMORPG-spelande och koncentrera mig på bra single-player spel istället.
Citera
2007-07-06, 11:39
Medlem
cpskadans avatar
jag sa för länge sedan NEJ! till wow då många i min skola fick problem med skolan då "wowtrycket" blev allt hårdare & hårdare. De va på den tiden då man var bäst&värst på lvl 60
Citera
2007-07-06, 12:04
Medlem
capzyLs avatar
Jag har inte sagt nej till det
Citera
2007-07-06, 13:29
Medlem
Villons avatar
Wow är okej om man tar det med en klackspark, men om man är någotsånär bevandrad inom dataspel i allmänhet och rpg:s i synnerhet så inser man naturligtvis att det för det första i det närmaste helt saknar rpg-element, och för det andra att det egentligen inte finns något element i spelet som är överlägset något annat spel.

Grejen med wow är att det ju alltid erbjuder möjlighet att kasta bort några timmar, i synnerhet eftersom man kan snacka med andra polare som spelar samtidigt som man fiskar/grindar/questar etc.

Men återigen, jag kan inte säga att spelet egentligen är bra, bara att jag är benägen att spela det rätt mycket i perioder. En bidragande orsak till att jag tar upp det om och om igen är att jag gillar loren och har gjort så sedan Warcraft: Orcs & Humans, även om blizzard har börjat underminera den med en massa skit på sistone.
Citera
2007-07-06, 13:58
Medlem
pjalles avatar
Loren i Reign of Chaos var ju helt underbar. Sen sjönk den...
Citera
2007-07-06, 14:00
Medlem
LastCaresss avatar
Har startat 2 karaktärer, båda UD Rogues, och slutat på ungefär samma ställe. Tröttnade helt enkelt...orkar inte med tävlingsjargongen i WoW.
Citera
2007-07-06, 14:02
Medlem
liberty_capss avatar
Började spela men tyckte det var svårt att få vänner ingame. Spelade tills level 20, sedan gav jag bara upp tidskonsumerande och ett ensamt spel ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in