2007-11-13, 08:41
Medlem
GeneralPåsfågels avatar
jag började inte spela det för att jag inte kunde. hade bara en 800mhz innan som nu har brunnit. men jag vet att jag kommer att börja spela det så fort jag byggt en ny dator
Citera
2007-11-13, 09:13
Medlem
Jegars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xnine
Det jag saknar är MC/BWL tiden, då det var riktigt kul att spela

Håller med
Citera
2007-11-13, 09:23
Bannlyst
Började spela när jag fick ett account till open beta. Spelade konstant till ett par månader före TBC, raidade allt förutom Naxx. Älskade det, och PvP systemet var nice.

Tog ett uppehåll när nya honorsystemet och x-realm BG's vart introducerat. Började igen när TBC släpptes. Powerlevlade till 70 och började raida igen. Raidade i 2 månader, men det tog för mycket på skolan och det håller ju inte i längden att raida till 02.00 på nätterna

Tog ett uppehåll över sommaren då jag inte gjorde mycket vid datorn. Började lira lite smått igen i september. Men tröttnade snabbt på TBC raiding. Efter ett tag började jag köra mer och mer Arena. Skaffade OK PvP gear, men tröttnade där också. Så nu la jag WoW på hyllan (Förmodligen för gott) och beställde Hellgate London!

Hellgate London är enligt mig, ett mycket roligt tidsfördriv. Ingen press på att farma/levla/skaffa gear. Man kan spela helt i sin egen takt och slippa alla omogna wow-ungar.
Citera
2007-11-13, 09:24
Medlem
db86s avatar
pengar
Citera
2007-11-13, 09:50
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Jag slutade eftersom kidsen drev mig till vansinne, orkade inte med språket osv. Jag vill dessutom inte spendera någon tid med upproriska tonåringar alt. Barn.

Förstår dock inte riktigt penga argumentet. Supa, knarka eller spela golf kostar en mycket mer om året än fjuttiga 120 spänn i månaden. Är det snålheten eller dumheten som talar, kanske rentav fattigdomen?
Citera
2007-11-13, 10:58
Bannlyst
För att dom som driver spelet (Blizzard) är despoter som styr spelandet och kickar folk helt utan anledning. Supporten suger kopiöst.
Citera
2007-11-13, 11:41
Bannlyst
dåligt

jag hatar spel där det krävs samarbete med andra spelare, de flesta suger verkligen eller är bara 7åringar(som egentligen hör hemma i alliance men LOLADINER OCH ELFS I HORDE??? SUCK...).
det är enkelt, blizz förstörde sitt fina spel med expansionen, mycket dåligt upplägg som inte tillåter tillgång till spelets innehåll, speciellt instancer och raid bossar då det räcker att en person inte kan spela så kan ingen av de andra 24 spelarna spela heller.

dyrt, dålig service, dåligt(buggigt) spel för alldeles för mycket pengar.
känns som allt fortfarande är i beta men allmänna(uppenbara) buggar finns ändå kvar ända sen spelet släpptes för ett par år sedan som uppmärksammas men inte åtgärdas. det är ju inte så att det inte finns resurser, dom är fan miljon-miljardärer.

Nä det ska vara klassiska kvalité-spel som Ultima Online, Half-Life1, Diablo2(utdött, blizz lade ner diablo2 server:battle.net: )
Citera
2007-11-13, 12:14
Bannlyst
Spelar själv wow och har snart 3 lvl 70's, kalla mig geek. Men man kan inte dömma ett spel om man inte uppnått max av det, du är snart lvl 40...

Det roliga börjar vid maxlevel då man tillsammans med en guild kör dungeons och gör progress.
Har själv spelat i en svensk guild och vi hade jävligt roligt samtidigt som vi gjorde progress.

Så innan du dömmer spelet, nå maxlevel.
Citera
2007-11-13, 12:38
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santi
Spelar själv wow och har snart 3 lvl 70's, kalla mig geek. Men man kan inte dömma ett spel om man inte uppnått max av det, du är snart lvl 40...

Det roliga börjar vid maxlevel då man tillsammans med en guild kör dungeons och gör progress.
Har själv spelat i en svensk guild och vi hade jävligt roligt samtidigt som vi gjorde progress.

Så innan du dömmer spelet, nå maxlevel.
Frågan är ju om ett spel som blir roligt först efter 8-10 dagars /played kan klassas som 'bra'?
Citera
2007-11-13, 12:39
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Frågan är ju om ett spel som blir roligt först efter 8-10 dagars /played kan klassas som 'bra'?

Det var roligt att lvla när wow kom ut, för då var det så många som lvlade, idag är det mer pwr lvling, därför blir det lite tråkigt.

Blizzard har ju upptäckt detta, så från och med imorgon, blir det lättare att lvla från 1-60, enligt patch notes.
Citera
2007-11-13, 14:02
Medlem
Emptypocketss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simaõ
den som spelat mest blir bäst. ingen skicklighet. dessutom måste man göra karriär i spelet och spela 8 timmar om dagen för att överhuvudtaget uppnå någonting. annars får du inte vara med i de stora nördarnas häftiga "guilds" och springa omkring i grottor 10 h/dag och kasta magier på monster. fasansfullt löjligt alltihop. och sen namnen på alla saker i spelet; allt heter något fränt i stil med "dragon slayer blade of fury". det är så t ö n t i g t.
hur kan de stackars patetiska rollspelsnördarna tycka det är häftigt?

fan vad jag hatar det jävla bögspelet

Är det månne för att du inte fick vara med "i de stora nördarnas häftiga "guilds"
som du är så upprörd och bitter över ett spel?
Citera
2007-11-13, 14:19
Medlem
Samwises avatar
Jag tycker personligen att Wow är ett bra spel,fin grafik,bra musik osv.
Men det brister på storyn de hade iaf kunnat lägga till ett singleplayer läge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in