2007-08-30, 11:01
Bannlyst
Ett skitspel som kräver att man kan trycka på ett antal knappar, att vara en duktig spelare spelar ingen roll i det spelet det är liak för alla. Jag har ofta dragit till med att Blizzard är kommunister och mycket i deras spel visar på sådant. Sen att dom är fega och smeker massan är väl inget nytt. Det finns ett skäl till att det är så stort och det baseras på att det är mycket instant rewards och spelet är väldigt simpelt.

Jag har slutat efter att dödat Illidan dvs klarat spelet och jag ansåg aldrig att det var ett kul spel, jag längtade aldrig efter att spela det. Det enda som kunde vara lite kul var arena och med tanke på hur obalanserat det spelet är var inte ens det kul.

Jag vill ha ett MMORPG där fantasin flödar fritt, du kan göra nästan allt du vill och det finns ingen som helst mening. Det du gör får konsekvenser, säg att du mördar en annan spelare och åker fastt blir ditt account fryst i en vecka. Sådana saker skulle förhöja spelglädjen något enormt, dessutom i WOW kan man inte sabba för andra på något sätt egentligen.

Hata carebears...
Citera
2007-08-30, 11:16
Medlem
Att säga att spelet börjar vid 60/70 kanske var lite väl drastiskt.
Spelet byter inriktning där, till det bättre tycker jag. Att jaga levels blir lite repetativt efter ett tag.
Men jag hade ändå roligt med de karaktärer jag har, en 60 (som ligger på hyllan) och en 70. Båda levlade jag upp när jag spelade tillsammans med kompisar där vi följdes åt hyfsat i level.

Jag har haft två olika uppehåll på sådär 3-4 månader var, inga problem att sluta eller att jag tycker det varit bortkastad tid.
Jag spelar helt enkelt inte för att få vissa items eller gear. Jag spelar för att det är roligt, att planera och få saker att fungera med min guild, när vi kör olika raids.
Tyvärr har jag inte hunnit med så mycket pvp, lite tråkigt, skulle gärna kört det mer, men man har ju inte obegränsat med tid.
Ska nog börja spela igen nu när vintern knackar på.
Citera
2007-08-30, 11:47
Bannlyst
Jag spelade konstant wow sen start, men nu har jag inte spelat på 3 månader och jag saknar inte spelet ett dugg, det är den tråkigaste skit jag någonsin kan tänka mig. Fyfan vad jag vill ha tillbaks mina 3 år jag spenderat bort.
Citera
2007-08-30, 12:36
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnHeltVanligDag
Jag spelade konstant wow sen start, men nu har jag inte spelat på 3 månader och jag saknar inte spelet ett dugg, det är den tråkigaste skit jag någonsin kan tänka mig. Fyfan vad jag vill ha tillbaks mina 3 år jag spenderat bort.

SKulle du kanske tänkt på tidigare ?
Citera
2007-08-30, 12:37
Medlem
MothmanBudss avatar
jag tycker alla borde sätta sig ner och lägga lite tid på Medieval 2
Citera
2007-08-30, 12:59
Medlem
warhammer-online lr aion som släpps snart

sen finns de mythos (liten gratis spel) och Hell gate : London
Citera
2007-08-30, 13:00
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MothmanBuds
jag tycker alla borde sätta sig ner och lägga lite tid på Medieval 2
Jag väntar på att användaren Emptypockets ska bevisa att han slutat spela WoW.
Citera
2007-08-30, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Ultima Online har en av de längsta och mest versatila bakgrundshistoria som någonsin skrivits till ett onlinespel och det spelet förändras hela tiden, det har dynamiska och praktiska system.

När senast förändrades din karaktärs utseende i WoW förutom via kläder?
När senast kunde du själv bestämma om din karaktär skulle ha mer styrka?
När köpte du ett hus senast i WoW?
När byggde du ett hus senast i WoW?
När odlade du senast ingredienser till dina potions i WoW?
När senast köpte du en båt och havsfiskade med nät i WoW?

När senast kunde du göra någonting förutom att göra exakt som alla andra i WoW?

Att det blåser lite och att ljuset förändras är inte dynamik värt namnet.

Och ändå vet jag otroligt många som övergett UO för WoW, ett statiskt spel.

Helt rätt, skulle gärna vilja ha mer valmöjligheter till utseendeförändring i WoW.
Men, som statsen i WoW är utplacerade så är det olika rustningar som gäller. Det är inte så mycket rpg som hack'n'slash (Diablo)
Vilket syfte skulle ett hus ha i WoW?
Odla vs fritt växande?
Det skulle vara något att fiska med nät, men man är ju bara sportfiskare i WoW, dvs spö och agn
Citera
2007-08-30, 13:09
Medlem
dumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emptypockets
Snälla kan du peka på ett spel som har allt det där så ska jag sluta spela WoW.

Tror han menade att man kan göra allt det där i UO...

Man kan i a f köpa hus o.s.v, kan man iofs i tibia med.
Citera
2007-08-30, 13:23
Medlem
Emptypocketss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Ultima Online - senast släpptes en ny klient vid namn Kingdom Reborn, bara att sluta med WoW då.

Edit: Glömde nämna att det finns ett jätteskoj skattletarsystem i UO, man hittar kartor ute i dungeons och sedan kan man dra ut och leta efter dessa.
Gräva upp skiten och få en massa coola saker, det finns inget roligare än när du drar iväg med din lilla expedition till en öde ö via båt för att plocka en level 5 kista.
Fyfan det låter juh gött man kanske ska testa den.
Citera
2007-08-30, 15:18
Medlem
Nagaxs avatar
Problemet med UO är att det är -för- stort samt ger en mycket större utmaning än Wow. Här snackar vi inte lägga ned några femdagars playtime och vara färdig med din gubbe, i UO kan du -aldrig- uttömma all potential din gubbe har inom en livstid.
Citera
2007-08-30, 16:42
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Och ändå vet jag otroligt många som övergett UO för WoW, ett statiskt spel.

Helt rätt, skulle gärna vilja ha mer valmöjligheter till utseendeförändring i WoW.
Men, som statsen i WoW är utplacerade så är det olika rustningar som gäller. Det är inte så mycket rpg som hack'n'slash (Diablo)
Vilket syfte skulle ett hus ha i WoW?
Odla vs fritt växande?
Det skulle vara något att fiska med nät, men man är ju bara sportfiskare i WoW, dvs spö och agn
En av anledningarna till att WoW blivit populärare är flera, delvis är det en del av en mycket uppskattad serie spel som också var väldigt bra RTS.
Sedan är det generellt bättre grafik och sådant vill kidsen ha idag.
Utöver det så beskriver detta inlägg varför WoW är så populärt:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=8180114&postcount=125

Hus i WoW kan vara bra så har man mer utrymme för saker samt att man kan använda dessa som samlingslokaler för sin guild m m.
Fritt växande ingridienser betyder att vem som helst kan plocka de, om du däremot får tag på en riktigt ovanlig växt som du sedan odlar inne i ditt hus så är det en väldigt bra grej.

Det går att fiska med spö och agn i UO också, valet med nät finns för den som vill vara lite äventyrlig då man även kan råka fiska upp ett sjömonster som man måste strida med - eller fly, vilket som.

Edit: Är det bara jag som noterar att ett 10 år gammalt MMORPG spöar WoW i alla dessa frågor som tagits upp på sistone, angående dynamik och valmöjligheter - 10 år gammalt!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in