2007-08-29, 20:40
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Får ett kort svar. Loremässigt är det orimligt att anta att scourge ska behålla sitt grepp om EPL om man dödar KT. Men innebär det då bara att den första guilden på servern ska få se detta hända?

Samma sak i Silithus. Men även i Hellfire Peninsula där Magtheridon finns.
Observera att vi lever i verkligheten och därför bör du undvika så mycket nördsnack som möjligt, jag tror du nog kan komma på massor av saker som går att förändra utan att bryta spelet.

Dynamik behöver inte ha med gigantiska förändringar att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av VictorN
Är inte en stor expansion om året tillräckligt?
Inget ändras, allt är som vanligt fast de lägger till en eller två stora saker.
Världen är i stort precis som det var förut, den senaste expansionen innehöll till stor del bara en massa småförändringar och en ny landbit, någon dynamik i spelandet ellet spelvärlden infann sig inte.
Citera
2007-08-30, 01:43
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine

Världen är i stort precis som det var förut, den senaste expansionen innehöll till stor del bara en massa småförändringar och en ny landbit, någon dynamik i spelandet ellet spelvärlden infann sig inte.

Det är ju det som menas med expansion. Att det tillkommer saker, inget behöver nödvändigtvis förändras.
Citera
2007-08-30, 07:26
Medlem
VictorNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Ni? Jo vi vill bara spy ut kritik, det ser du väl på mitt inlägg? Om man tycker om wow så finns det ju en annan tråd för det, och om man inte tycker om wow så finns denna tråd....
Diskussionsforum...
Citera
2007-08-30, 08:59
Medlem
Citat:
Observera att vi lever i verkligheten och därför bör du undvika så mycket nördsnack som möjligt, jag tror du nog kan komma på massor av saker som går att förändra utan att bryta spelet.

Dynamik behöver inte ha med gigantiska förändringar att göra.

Vad är verkligheten utan fantasi? En bekgrundshistoria som den WoW har ändras inte så lätt. Vet inte riktigt vad som behöver förändras?

Vi har ju dynamiska vädereffekter, väderljud, och dygnsrytm. Det är dynamiskt. Vad vill du ha mer, när någon dödat ett monster så är det borta ur spelet för all framtid?.

Vad tillkommer i traditionella mmorpgs som SWG,EVE mfl? EVE har vad jag vet otroliga problem med lag pga att alla delar server. Och den mupp som föreslog 9 miljoner användare på samma server vet inte vad han/hon talar om.
Citera
2007-08-30, 09:06
Medlem
Mil3nk0s avatar
Jag spelade wow, och la ner hur mycket tid som helst på skiten. Tillslut insåg jag att om jag slutade, skulle all tid ha gått till spillo. Detta gjorde att jag slutade direkt!

Visst, WoW kan vara roligt, men det är isåfall folket som spelar som gör det roligt. Många har lätt att få polare på t.ex wow, där fysiska attribut och sociala förmågor inte spelar lika stor roll som verkliga livet. Men när spelet sen tar slut, vad gör "polarna" som fort. spelar då? Inte fan hälsar den där Britten på dig och dricker bärs iallafall!

Sluta spela det där jävla skitspelet och väx upp.

OBS! De som spelar sunt och har ett liv bredvid/inte låter WoW styra vardagen, ta inte åt er.

//M
Citera
2007-08-30, 09:14
Medlem
russins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mil3nk0
Jag spelade wow, och la ner hur mycket tid som helst på skiten. Tillslut insåg jag att om jag slutade, skulle all tid ha gått till spillo. Detta gjorde att jag slutade direkt!

Visst, WoW kan vara roligt, men det är isåfall folket som spelar som gör det roligt. Många har lätt att få polare på t.ex wow, där fysiska attribut och sociala förmågor inte spelar lika stor roll som verkliga livet. Men när spelet sen tar slut, vad gör "polarna" som fort. spelar då? Inte fan hälsar den där Britten på dig och dricker bärs iallafall!

Sluta spela det där jävla skitspelet och väx upp.

OBS! De som spelar sunt och har ett liv bredvid/inte låter WoW styra vardagen, ta inte åt er.

//M

Jag kände att när folk började KRÄVA av en att man skulle vara online si och så många timmar, då och då, hela någon där, då fick det fan vara nog. Jag spelar för mig själv, inte för någon annans skull.
Visst, jag kan ta och hjälpa folk om de behöver det. Men när de blir sura på en för att man prioriterar sitt liv utanför spelet högre, that's it.

Nu säger jag inte att alla är på det här sättet, men det folket jag hade lärt känna via spelet började ifrågasätta mina prioriteringar och så långt skall det enligt mig inte gå.

Så jag sålde mitt konto och bjöd min flickvän på en middag och kväll på krogen med några kompisar.
Citera
2007-08-30, 10:10
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Det är ju det som menas med expansion. Att det tillkommer saker, inget behöver nödvändigtvis förändras.
Vi diskuterar varför WoW är ett dåligt spel i denna tråd - att inget förändras i spelet är just nu den specifika saken på agendan.
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Vad är verkligheten utan fantasi? En bekgrundshistoria som den WoW har ändras inte så lätt. Vet inte riktigt vad som behöver förändras?

Vi har ju dynamiska vädereffekter, väderljud, och dygnsrytm. Det är dynamiskt. Vad vill du ha mer, när någon dödat ett monster så är det borta ur spelet för all framtid?.

Vad tillkommer i traditionella mmorpgs som SWG,EVE mfl? EVE har vad jag vet otroliga problem med lag pga att alla delar server. Och den mupp som föreslog 9 miljoner användare på samma server vet inte vad han/hon talar om.
Ultima Online har en av de längsta och mest versatila bakgrundshistoria som någonsin skrivits till ett onlinespel och det spelet förändras hela tiden, det har dynamiska och praktiska system.

När senast förändrades din karaktärs utseende i WoW förutom via kläder?
När senast kunde du själv bestämma om din karaktär skulle ha mer styrka?
När köpte du ett hus senast i WoW?
När byggde du ett hus senast i WoW?
När odlade du senast ingredienser till dina potions i WoW?
När senast köpte du en båt och havsfiskade med nät i WoW?

När senast kunde du göra någonting förutom att göra exakt som alla andra i WoW?

Att det blåser lite och att ljuset förändras är inte dynamik värt namnet.
Citera
2007-08-30, 10:14
Medlem
Emptypocketss avatar
Citat:
Vi diskuterar varför WoW är ett dåligt spel i denna tråd - att inget förändras i spelet är just nu den specifika saken på agendan.

Ultima Online har en av de längsta och mest versatila bakgrundshistoria som någonsin skrivits till ett onlinespel och det spelet förändras hela tiden, det har dynamiska och praktiska system.

När senast förändrades din karaktärs utseende i WoW förutom via kläder?
När senast kunde du själv bestämma om din karaktär skulle ha mer styrka?
När köpte du ett hus senast i WoW?
När byggde du ett hus senast i WoW?
När odlade du senast ingredienser till dina potions i WoW?
När senast köpte du en båt och havsfiskade med nät i WoW?

När senast kunde du göra någonting förutom att göra exakt som alla andra i WoW?

Att det blåser lite och att ljuset förändras är inte dynamik värt namnet.

Snälla kan du peka på ett spel som har allt det där så ska jag sluta spela WoW.
Citera
2007-08-30, 10:19
Medlem
Svartbåts avatar
Learn to play.....om du vet vart du ska vara och levla så går det fort. Men dem flesta noobs stannar kvar på samma ställe tills mobbsen blir gröna/gråa. Titta lite i thottbott.com så kanske du lvlar lite snabbare och enklare.
Citera
2007-08-30, 10:27
Medlem
MothmanBudss avatar
jag tycker personligen wow är astråkigt och svindrygt spel eftersom allt går så jävla sakta och man måste lägga ner så lång tid på spelet för att det ska vara "roligt". Men min officiella feeling är att det är ett av världens bästa spel genom tiderna.. det är så välgjort och otroligt omfattande så det sprutar om att, men det är just det att man måste lägga ner så mycket tid på att som jag inte tycker om, det blir som ett andra liv. och det tycker jag inte är så positivt med spelet. jag tror många blir väldigt avstängda socialt sätt i "verkliga" världen. och ett minus är att det kostar också fast det förstår man ju med dom enorma servrarna.
Citera
2007-08-30, 10:49
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emptypockets
Ultima Online - senast släpptes en ny klient vid namn Kingdom Reborn, bara att sluta med WoW då.

Edit: Glömde nämna att det finns ett jätteskoj skattletarsystem i UO, man hittar kartor ute i dungeons och sedan kan man dra ut och leta efter dessa.
Gräva upp skiten och få en massa coola saker, det finns inget roligare än när du drar iväg med din lilla expedition till en öde ö via båt för att plocka en level 5 kista.
Citera
2007-08-30, 10:51
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emptypockets

90% av allt det där fanns i SWG+ en massa andra saker som var mycket roligare som var utanför det vanliga grindat och grottor. Tyvärr så blev det förstört för 2½ år sen men det fanns faktiskt ett spel med en massa sånt kul förrut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in