2009-07-23, 17:27
Bannlyst
Säkert sagts massvis tidigare.

Men enligt mig som spelat spel av alla sorter sedan barndomsben så kan jag säga att enligt min mening ska ett MMO vara uppbyggt på detta sett.

Ju mer tid du lägger ned, desto bättre saker skaffar du till din gubbe.

En spelare som lägger ned 10h/dag SKA spöa skiten ur en som lägger ned 1h/dag.

Ett MMO ska inte vara rättvist enligt mig, själva idén bygger på att man ska lägga ned tid för att spöa skiten ur folk.
Citera
2009-07-23, 22:15
Medlem
Vic64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nith
haha, du inser att det faktiskt bor över 1 MILJARD människor i kina?

1,000,000,000 +

sverige 9,000,000 ;<

Jag tycker konstigt att Kina har en 1 Miljard människor! Ändå kan dom inte plocka ut 11 bra fotbolls spelare ?? de är för mig mycket märkligt!!!....
Citera
2009-07-23, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kmbali
http://kotaku.com/5320102/world-of-warcraft-to-re+launch-in-china-sorta

http://news.mmosite.com/content/2009-07-22/20090722010811798.shtml

Båda sidorna nämner att kina har ca 5 mil wow spelare, dvs 40%

Inte sån jävla liten del eller hur?

hahahaha?

Det verkar heller inte som servrarna kommer upp igen. 5 miljoner spelare som försvinner.
Citera
2009-07-23, 23:02
Medlem
Curiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petta99

Men enligt mig som spelat spel av alla sorter sedan barndomsben så kan jag säga att enligt min mening ska ett MMO vara uppbyggt på detta sett.

Ett MMO ska inte vara rättvist enligt mig, själva idén bygger på att man ska lägga ned tid för att spöa skiten ur folk.

Du inser att de flesta över 18 inte har tid att lägga ner 10 timmar per dag åt något som är på låtsas? Det är inte en förolämpning, men folk brukar ju kunna vända på det där lite hur som helst.

Jag tycker de gamla MMO spelen var mycket bättre, men som bekant lirar ju alla + deras husdjur WoW och därför började jag också lira det. Att spela med polare kan ju vara mycket roligare även fast spelet i sig inte är så bra.
Citera
2009-07-23, 23:31
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcmuff
Det verkar heller inte som servrarna kommer upp igen. 5 miljoner spelare som försvinner.
Läste du artiklarna? Kineserna började befolka thai servrarna istället. Problemet är att thai servrarna redan är befolkade..
Citera
2009-07-24, 11:22
Medlem
Vic64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petta99

Nja de håller inte tyvärr, jag förstår vad du vill ha sagt, men jag kom ihåg att jag spöade skiten ur rank14 gubbe ändå hade jag typ blått gear. Jag spelade typ 1-2 timmar per dag, medans en rank14 måste väl spelat 12 timmar per dag... Jag tycker att de ska belönas hur man presterar inte i hur mycket tid man lägger, för då kan en spelare som helt jävla kass bara sitta i AV eller AB bara röra på sig lite titt som tätt få uber bra saker..
Jag vill ha Heroic instancer tillbaka, så som de var innan nerfen i BC.. Man gick in i Durnhold med bra gear ändå åkte man stryk haha, de gillade jag, att man fick tänka till helt enkelt.. Arena pvp mycket bra, står man still så dör man hahahaha....

Heroic instancer i Northerend de vara rena skämtet, någon som tycker att dom är svåra??? De möjligen loken kanske för en paladin healers, men nu har folk uber dps, så borde gå ändå. Läste om Crusader collisum , fel stavat naturligtvis, orkar inte kolla upp det.
Men jag såg att de kommer finnas 4 st olika lägen =)) HEROIC Mode MMM Nice...
Senast redigerad av Vic64 2009-07-24 kl. 11:29.
Citera
2009-07-24, 11:51
Medlem
Vic64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Han vill bara inte krypa till korset verkar det som.

Dom funkade sen, jag insåg de du skrev i i ditt inlägg
Citera
2009-08-08, 23:27
Bannlyst
Jag spelar fortfarande. Det funkar la
Citera
2009-08-08, 23:38
Medlem
Tar för mycket tid.. och i slutändan lägger man ner tusentals kronor på ett spel. Finns lir som är minst lika underhållande, för mindre pengar.
Citera
2009-08-08, 23:48
Medlem
yckojs avatar
För att jag spelar EVE istället...
Citera
2009-08-09, 00:27
Medlem
Veeoons avatar
Började när det släpptes för det var kul som fan pre-tbc .

Slutade efter jag clearat naxx några gånger i wotlk och märkte att jag spenderade mer och mer tid med att bara stå och glo i orgrimmar. Sålde skiten direkt.
Citera
2009-08-09, 00:56
Medlem
namgrebs avatar
Enligt mig finns inte wow längre. Det är bara ett tomt skal. Har lirat lite till och från senaste tiden med kompisar, men har nu lagt av igen, tar för mkt tid (även om det bara är en piss i missipi jämfört med hur det var när wow var relativt nytt) och snart börjar plugget igen.

(oldschool player).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in