2009-07-06, 13:18
Medlem
Ferdinandstyles avatar
Blir så ofantligt trött på alla nya "Casual" "Solo-friendly" MMO-spel, meningen med MMO är ju att träffa andra, gå i grupp och få en bra setup typ tank-healer-dps-debuffer etc. Sjukt tråkigt att logga in och gå och döda monster själv...

Lirade Nine Dragons tror jag det hette, riktigt sunkigt MMO som överlevde en månad eller två. Men det var roligt iaf, trots att det bara gick ut på att grinda i grupp.

Testade FFXI men det var inte riktigt min stil, jobbiga kontroller och för kass grafik. Men det ska ju vara gruppbaserad åtminstone. Nu har ju squaresoft klämt ur sig att FFXIV inte ska vara så gruppbaserat som XI
Citera
2009-07-08, 07:32
Medlem
Pqps avatar
Jag spelar wow periodvis dels för att några i min umgängeskrets spelar det samt att jag tycker att det är ett mysigt spel som lätt rensar upp mina tankar och tar bort stress.
Citera
2009-07-08, 08:06
Medlem
kmbalis avatar
Wow har väl inte direkt förstört grenen ännu tycker jag.
Vissa saker i wow är trots allt väldigt bra och värda att apa efter.
Det faktum att det är så fruktansvärt enkelt att det inbjuder små barn att sitta och spela är inte lika bra.
Jag är ingen hardcore gamer direkt men jag gillar inte att spela med små barn eller med idioter som har
wow som sitt första och enda spel på datorn.

Ett spel där vem som helst, utan någon som helst skicklighet, kan nå högst, är inte utmanande i längden.
För så är wow, du behöver inte ha någon skill alls utan det som gäller är att du har tid.
Det är inte så konstigt att wow nått dessa framgångar,
för det finns väldigt många människor som älskar att nå framgång utan att behöva jobba för det.

Men vi får väl se, ta FFIV tex, om det kommer att likna wow för mycket så är jag berädd att säga att wow är djävulen.
Citera
2009-07-23, 11:35
Medlem
Vic64s avatar
Jag tror inte, att wow förstört MMO, tror de har bara gjort ännu större

Nu är de väl runt en 11.1 miljoner spelare, men hur länge varar det?.

Många MMO spel på G, dessutom har blizzard ett nytt next-MMO generations på gång vid sidan om Wow.. Jag tror de helt nytt spel med nya coola ideer, med Jeff Kaplan i ledning, så kan de knappst bli dåligt.. Han ju Stamfadern till Wows 60 tids dungeons, då Wow bjöd på hårt spelande så som "BWL gamla Naxxramas .

Jag tror att spelföretagen där ute, mycket medvetna vad deras utvecklare och resurser komma satsas på!
de går inte göra ett halvdant MMO, för då sjunker man som en sten till botten. De tror inte något företag vill ha, dagens MMO schanger är den dyraste spel utvecklingen att satsa pengar i.
Northerend expansionen, ska ha gott på mer en 900 miljoner kr, de ganska mycket pengar!! De lär var mer pengar i potten på nya MMO spelen.

Sorry för alla särskrivningar och stavfel....
Senast redigerad av Vic64 2009-07-23 kl. 11:37.
Citera
2009-07-23, 12:29
Medlem
Dexxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic64
Jag tror inte, att wow förstört MMO, tror de har bara gjort ännu större

Nu är de väl runt en 11.1 miljoner spelare, men hur länge varar det?.

Många MMO spel på G, dessutom har blizzard ett nytt next-MMO generations på gång vid sidan om Wow.. Jag tror de helt nytt spel med nya coola ideer, med Jeff Kaplan i ledning, så kan de knappst bli dåligt.. Han ju Stamfadern till Wows 60 tids dungeons, då Wow bjöd på hårt spelande så som "BWL gamla Naxxramas .

Jag tror att spelföretagen där ute, mycket medvetna vad deras utvecklare och resurser komma satsas på!
de går inte göra ett halvdant MMO, för då sjunker man som en sten till botten. De tror inte något företag vill ha, dagens MMO schanger är den dyraste spel utvecklingen att satsa pengar i.
Northerend expansionen, ska ha gott på mer en 900 miljoner kr, de ganska mycket pengar!! De lär var mer pengar i potten på nya MMO spelen.

Sorry för alla särskrivningar och stavfel....

Fast det är det ju inte, sen Kinaservrarna åkte ned. Om de nu fortfarande är nere, nån som vet?
Citera
2009-07-23, 14:35
Medlem
Vic64s avatar
Kina stod inte av majoriteten av wow spelare, har aldrig gjort!

De mesta är Européer och Amerikanare som spelar wow, China bara liten liten del.

Bara för att China har mest befolkning så betyder inte att de har mest spelare i wow hahaha...
Citera
2009-07-23, 14:58
Medlem
kmbalis avatar
Citat:
Kina stod inte av majoriteten av wow spelare, har aldrig gjort!

De mesta är Européer och Amerikanare som spelar wow, China bara liten liten del.

Bara för att China har mest befolkning så betyder inte att de har mest spelare i wow hahaha...

http://kotaku.com/5320102/world-of-warcraft-to-re+launch-in-china-sorta

http://news.mmosite.com/content/2009-07-22/20090722010811798.shtml

Båda sidorna nämner att kina har ca 5 mil wow spelare, dvs 40%

Inte sån jävla liten del eller hur?

hahahaha?
Citera
2009-07-23, 16:06
Medlem
Vic64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmbali
http://kotaku.com/5320102/world-of-warcraft-to-re+launch-in-china-sorta

http://news.mmosite.com/content/2009-07-22/20090722010811798.shtml

Båda sidorna nämner att kina har ca 5 mil wow spelare, dvs 40%

Inte sån jävla liten del eller hur?

hahahaha?

jajaja, du kan inte lura mig hahaha, skulle de 5 miljoner spelare i china??? Ne ne, de går jag inte på!! Vifta med hemsidor, som inte funkar... Kom tillbaks där du har något konkret att visa!!--
Citera
2009-07-23, 16:22
Medlem
kmbalis avatar
Citat:
jajaja, du kan inte lura mig hahaha, skulle de 5 miljoner spelare i china??? Ne ne, de går jag inte på!! Vifta med hemsidor, som inte funkar... Kom tillbaks där du har något konkret att visa!!--

Båda sidorna funkar utmärkt, vad snackar du om?
Citera
2009-07-23, 16:40
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmbali
Båda sidorna funkar utmärkt, vad snackar du om?

Han vill bara inte krypa till korset verkar det som.
Citera
2009-07-23, 17:20
Medlem
Niths avatar
Citat:
haha, du inser att det faktiskt bor över 1 MILJARD människor i kina?

1,000,000,000 +

sverige 9,000,000 ;<
Citera
2009-07-23, 17:23
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
De funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in