2009-10-22, 11:32
Medlem
KillerBee87s avatar
Inte precis en lång historia men igår när busschauffören jävlades med oss så tänkte jag att jag drar en tag med min can på baksidan när jag hoppar av. När jag hoppade av sprang jag bakom bussen utan att tänka på om det ens fanns bilar bakom, drog min tag snabbt sen när jag kollade bakåt körde det en snutbil precis bakom. Vi sprang över vägen, såg snutbilen göra en u-sväng, sen snabbt in i polarens port. Nojigt som fan, haha men vi kom undan! Värt att säga var att vi hade både droger och hade precis köpt cans för typ 800kr.
Citera
2009-10-22, 16:03
Medlem
totems avatar
Knas

Kan dela med mig av en liten historia:

Jag hade varit hos en kompis på kvällen och sett film, jag hade inte målat på flera veckor så suget var stort. Jag hade med mig lite cans i väskan och på hemvägen var jag fast besluten att köra trots att klockan inte var mycket. Jag hade redan tänkt ut spotet: En ful trist och grå betong-mur bredvid en bilväg.

Jag kom fram till platsen, satte mig och capade bakom ett elhus, skopade lite och gick sedan fram för att börja köra. Allt gick som smort, jag hörde och såg bilarna långt innan de såg mig så varje gång det kom en bil var det bara att smyga en bit bort och gömma sig.

När jag var klar med fyllen och hade dragit lines på nästan hela piecen så hör jag lite väl sent hur en bil kommer. Jag tar mina cans i väskan och börjar diskret gå därifrån. Jag hör hur bilen sakta brummar bakom mig så jag blir lite nojjig och vågar inte se mig om.

Efter några sekunder så sladdar bilen in framför mig och jag ser att det är en väktar-bil. På en bråkdelssekund hinner jag överväga att stanna och försöka snacka med honom men bestämmer mig snabbt att vända om och springa eftersom jag hade väskan full med burkar samt färg på handskarna och det vore omöjligt att snacka sig ur.

Så jag slänger mig runt och börjar löpa för allt jag är värd och hör hur väktaren hoppar ut ur bilen och börjar skrika saker som "Kom hit jävla horunge" och dylikt.

Jag hoppar upp över muren jag målat på och sätter fart upp i en skog upp på ett berg. Jag sprang uppför hela berget och ned på andra sidan och la mig sedan en stund för att pusta ut och spana lite, jag ser hur väktaren kör omkring runt området flera gånger.

Vet att den var ganska mesig och att det finns mycket värre historier men jag kände för att dela med mig av den här eftersom man fått så trevlig läsning av tidigare inlägg.
Citera
2009-10-22, 20:24
Medlem
cuzzys avatar
Det här hände mig en utav dom första gångerna jag skulle måla:

jag va ute och skulle dra upp en T-up på en vägg som va lite dold från allt annat.
När jag hade gjort fyll och skulle börja med att dra lines hör jag sirener och ser blåljus komma snabbt mot mig så droppar allt jag höll i och bara sprang upp i en skog inte långt därifrån. Jag lägger mig ner i en buske, det är även då jag kan tänka på vad som hänt egentligen. Samtidigt när jag lägger mig ner ser jag att det brann i en lägenhet inte långt därifrån och att det va brandkåren som kom och inte polisen.

Så reser mig upp och går förbi brandbilen och knallar hem. Ångrar mig än idag att jag inte plockade upp grejerna samtidigt men var nojjig som fan
Citera
2009-10-22, 20:41
Medlem
TomTITSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cuzzy
Ångrar mig än idag att jag inte plockade upp grejerna samtidigt men var nojjig som fan

Hoppas det inte var ett 10-tal Montana Gold burkar, utan några billiga Statoil burkar du använde då

EDIT: Inte för att man brukar köra throwies med Montana Gold, men ni fattar vad jag menar ...
Citera
2009-10-22, 23:57
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomTITS
Hoppas det inte var ett 10-tal Montana Gold burkar, utan några billiga Statoil burkar du använde då

EDIT: Inte för att man brukar köra throwies med Montana Gold, men ni fattar vad jag menar ...
Jag hade förstått om du skrev rackade MEN det är fan inte billigare att tjacka burkar på ok hörru..
Citera
2009-10-23, 15:10
Medlem
NoDreads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Go
Skön läsning, bra jobbat om det nu var sant. Tror dock inte på att din polare där åt upp en cap.

Att svälja en cap är nog inga problem (NY fat), men att den sedan ska ut kommer väl medföra ett osmakligt problem
Citera
2009-10-24, 12:23
Medlem
MACBiWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiania
Har aldrig klottrat/målat/bombat eller vad folk nu kallar det.
Dock hade jag en kompis som alltid tyckte att det skitgrymt med alla målningar, cool som han var så ville han också leka litegrann. Han tog sin morsas hårsprayflaska och gick ut till fotbollsplanen som låg nära ett dagis, han började spraya på marken som mer eller mindre bara blev vit, när han är färdig med sitt kludder som likande något som en efterbliven häst gjort så tänkte han att det kanske skulle kunna vara något att spraya snoppen.

Han rullade ner byxorna och började spraya snoppen, det svider dock hyfsat och det resulterar oftast i en grinande 10 åring som ligger ihopkravlad på marken och grinar.

Det resulterade i att jag fick springa hem till han och hämta hans mamma som hjälpte honom.

Det är faktiskt inte så farligt att spraya kuken med hårspray, men det var tydligen det när man var 10.

---

Hoppas att detta platsar, då jag tycker det kan klassificeras som en målning. Kan man måla en vägg kan man fan måla kuken.

sämsta jag någonsin läst
Citera
2009-10-31, 19:56
Medlem
knullfisks avatar
Knas

jaha känner väl att jag kan dela med mig, / är hög.

jag o en polare la en linjevägg, allt gick perfekt och vi blev färdiga. Sen så va allt på topp o vi börja gå därifrån.

Men efter vi hade gått 300 meter kanske från linjeväggen så dök det upp en csg bil bakom oss, den kröp lixom långsamt. så jag sa till polarn ;csg bakom. han vänder sig o tittar.
Bilen kryper efter oss i 15 sek sen så dyker det upp en till csg bil framifrån i hög fart! Vi va omringade i stort sätt fanns bara ett sätt att komma undan, springa på spåret! så vi börjar löpa som hyenor. csg skriker STANNA UPP ! VI SKICKAR HUNDARNA PÅ ER! osv

efter att vi hade löpt ifrån dem en bit så gömde vi oss i ett villaområde(som vi inte kände igen oss i) vi såg csg åka runt med sin bil i området också så det va riktigt nojjigt.

slutade med att en polare hämta upp oss med sin bil och vi klara oss
så om ni har chansen ta den o löp
Citera
2009-10-31, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knullfisk
jaha känner väl att jag kan dela med mig, / är hög.

jag o en polare la en linjevägg, allt gick perfekt och vi blev färdiga. Sen så va allt på topp o vi börja gå därifrån.

Men efter vi hade gått 300 meter kanske från linjeväggen så dök det upp en csg bil bakom oss, den kröp lixom långsamt. så jag sa till polarn ;csg bakom. han vänder sig o tittar.
Bilen kryper efter oss i 15 sek sen så dyker det upp en till csg bil framifrån i hög fart! Vi va omringade i stort sätt fanns bara ett sätt att komma undan, springa på spåret! så vi börjar löpa som hyenor. csg skriker STANNA UPP ! VI SKICKAR HUNDARNA PÅ ER! osv

efter att vi hade löpt ifrån dem en bit så gömde vi oss i ett villaområde(som vi inte kände igen oss i) vi såg csg åka runt med sin bil i området också så det va riktigt nojjigt.

slutade med att en polare hämta upp oss med sin bil och vi klara oss
så om ni har chansen ta den o löp

Så du sprang iväg från Csg?
Citera
2009-10-31, 20:17
Bannlyst
På bar gärning av morsan

Finns massvis med historier från karriären, men en av de mest minnesvärda var den gången jag blev tagen på bar gärning av min mor.

Bodde varannan vecka hos mina föräldrar när jag var yngre. En stor fördel med att bo hos farsan var att det gick att smyga ut på nätterna när han och mina syrror somnat. Ni kan för övrigt inte tänka er hur mycket man fick smyga, då vi bodde i en trea och jag delade rum med mina syrror. Dessutom sov jag överst i en väldigt knarrig våningssäng, så att ta sig från från sängen och in i badrummet för att klä sig och ut genom dörren från lägenheten utan att väcka någon kunde ta en halv natt bara det.

Denna natt hade jag tagit mig ut och mött en kompis. Vi tog oss till stället vi skulle köra, en skön vägg som syntes från tågrälsen. Det var baksidan av en garagelänga som utgjorde en gräns mot ett bostadsområde. Mellan väggen och rälsen gick ganska stor bilväg, men det fanns buskage mellan garagen som man kunde använda när det kom bilar.

Jag hade hunnit göra fyllningen och börjat dra linjer och skugga när jag tittade till vänster. Såg att det stod två personer ute vid gatan vid slutet av garaget vi körde på, kanske 30 meter bort. Var osäker på om dom sett oss, men jag sa till polaren att det var folk där. Tittade till lite noggrannare och såg då till min stora förtvivlan att det var min egen mor och hennes kompis, som bodde i området på andra sidan garagen, som stod där! Vid det här laget hade dom upptäck oss och börjat skrika. Jag sprang in i buskaget mellan garagen och försvann från platsen. Visste att det var fett knas!

Hoppade över räls och grejer och tog mig hem mot farsan. Öppnade brevinkastet och hörde aktivitet inifrån. Gick ner i källaren som låg i samma trapp och satt mig, livrädd. Efter en stund hörde jag en dörr öppnas i trappen följt av steg. Såg genom källarfönstret min farsa som cyklade iväg, för att leta efter mig. Stack sen ut och tillbringade resten av dagen utomhus. Natten därpå sov jag i cykelkällaren hos morsan, men när jag skulle ta mig ut därifrån mötte jag på henne i trappen och torsken var ett faktum. Minns inte hur många veckors utegångsförbud jag fick, men det var ingen lek det där!

Vad gäller min polare hade han också fått någon chock där på plats och helt sonika gått fram till min mor, som hade frågat vad han gjorde. Han svarade att han var på fest och då hade morsan frågat om han ofta gick på fest med plasthandskar på haha. Sen hade hon frågat om det var mig hon såg springa iväg, han hade nekat till det men hon hade redan känt igen mig, såklart.

Några månader efter denna händelse hade dom hunnit sanera garagen i fråga. Men jag gick dit ensam en natt och la en piece, utan trubbel
Citera
2009-10-31, 20:22
Medlem
.54321s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CerpinTaxt
Finns massvis med historier från karriären, men en av de mest minnesvärda var den gången jag blev tagen på bar gärning av min mor.

Bodde varannan vecka hos mina föräldrar när jag var yngre. En stor fördel med att bo hos farsan var att det gick att smyga ut på nätterna när han och mina syrror somnat. Ni kan för övrigt inte tänka er hur mycket man fick smyga, då vi bodde i en trea och jag delade rum med mina syrror. Dessutom sov jag överst i en väldigt knarrig våningssäng, så att ta sig från från sängen och in i badrummet för att klä sig och ut genom dörren från lägenheten utan att väcka någon kunde ta en halv natt bara det.

Denna natt hade jag tagit mig ut och mött en kompis. Vi tog oss till stället vi skulle köra, en skön vägg som syntes från tågrälsen. Det var baksidan av en garagelänga som utgjorde en gräns mot ett bostadsområde. Mellan väggen och rälsen gick ganska stor bilväg, men det fanns buskage mellan garagen som man kunde använda när det kom bilar.

Jag hade hunnit göra fyllningen och börjat dra linjer och skugga när jag tittade till vänster. Såg att det stod två personer ute vid gatan vid slutet av garaget vi körde på, kanske 30 meter bort. Var osäker på om dom sett oss, men jag sa till polaren att det var folk där. Tittade till lite noggrannare och såg då till min stora förtvivlan att det var min egen mor och hennes kompis, som bodde i området på andra sidan garagen, som stod där! Vid det här laget hade dom upptäck oss och börjat skrika. Jag sprang in i buskaget mellan garagen och försvann från platsen. Visste att det var fett knas!

Hoppade över räls och grejer och tog mig hem mot farsan. Öppnade brevinkastet och hörde aktivitet inifrån. Gick ner i källaren som låg i samma trapp och satt mig, livrädd. Efter en stund hörde jag en dörr öppnas i trappen följt av steg. Såg genom källarfönstret min farsa som cyklade iväg, för att leta efter mig. Stack sen ut och tillbringade resten av dagen utomhus. Natten därpå sov jag i cykelkällaren hos morsan, men när jag skulle ta mig ut därifrån mötte jag på henne i trappen och torsken var ett faktum. Minns inte hur många veckors utegångsförbud jag fick, men det var ingen lek det där!

Vad gäller min polare hade han också fått någon chock där på plats och helt sonika gått fram till min mor, som hade frågat vad han gjorde. Han svarade att han var på fest och då hade morsan frågat om han ofta gick på fest med plasthandskar på haha. Sen hade hon frågat om det var mig hon såg springa iväg, han hade nekat till det men hon hade redan känt igen mig, såklart.

Några månader efter denna händelse hade dom hunnit sanera garagen i fråga. Men jag gick dit ensam en natt och la en piece, utan trubbel

Blev du polisanmäld av morsan eller farsan?
Citera
2009-10-31, 20:28
Bannlyst
Kan bjuda på en till

Under en period var det ganska poppis att bomba bussar vid ändhållsplatser och när dom plockade upp folk. En helg var vi väl en 8-10 pers som satt och hängde någonstans, samtliga graffare. Idén kläcktes att vi skulle plocka en buss. Det fanns en hållplats i närheten som var ganska bra ur en strategisk synvinkel, även om den stod låg på en väldigt trafikerad väg, men det fanns stora buskade och en liten dunge på båda sidorna av vägen. Så vi delade upp oss helt enkelt på båda sidor av vägen och väntade på bussen.

När väl bussen kom sprang vi alla fram. Jag har flera tydliga minnesbilder. Bussen var FULL med folk, som bara satt och glodde medan vi bombade den till oigenkännlighet. Till slut fanns ingen plats kvar utvändigt så folk började köra på däck och fälgar. En polare gick in vid chauffören och körde på "disken" där man betalar. Chauffören förmådde inte köra därifrån utan lät bussen stå medan hon ringde på polisen, "Dom förstör bussen" minns jag hon sa.

Vi splittrades och drog därifrån. Jag och en annan bekant, som stod och väntade på bussen som normal passagerare, men som lånat en burk av oss och också börjat köra när vi hoppade fram, drog ner mot stan för att fota förödelsen. Men det kom aldrig någon buss, den hade körts till garaget direkt.

Vi var ganska unga vid den här tiden, så vi tyckte det var jordens grej. Kanske inte i dagens mått mätt men det här var väl runt 10 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in