Kom på en till.
Jag och en polare hade bestämt med några polare dagen innan att vi skulle fira fredagen med att måla som fan eftersom vi alla slutade tidigt..
Men jag och min polare orkade inte vänta tills eftermiddagen så vi bestämde oss på kvällen innan att dra ut tidigt på morgonen innan det var dags för skola.
Så på morgonen packar jag ner en massa krom o svart och lite vit.
Drar och möter min kompis. Vi går till en bro där de kör bilar ovanför och en liten typ grusväg en bit ifrån.
Vi smyger in lite diskret. Vill minnas att det är lite innan sommarlovet så det är ljust ute.
Vi står där och fixar i ordning med caps, maskering osv.. Sedan börjar vi köra. Jag är klar ganska snabbt.. Någon minut bara då jag körde med goldcap o liknande.. Min polare körde dock färg o smalare caps så han tar tid på sig..
Jag fotar o sånt iaf.. Så hör vi plötsligt någon säga: "Blir de fint eller?"
Min kompis tittar på mig lite nojjigt o viskar: "vad gör vi?"
Jag: Det är lugnt jag tar hand om det och svarar killen som är ute och rastar sin hund: "Jorå det blir grymt bra. Kom tillbaka om 10 min så är min polare klar bara."
Och han går iväg.
Min polare böjar då stressa sig lite snabbt och blir klar ungefär efter typ 8 min eller något. Han packar ihop osv.. Jag fotar..
Och vi börjar gå ut.
Då möter vi hundkillen och går ut ändå.
Min polare som är lite nojjig går snabbt förbi.
Jag hälsar på gubben och skakar hand och han frågar om det blev bra. (Han är ju sur såklart och frågar typ med lite sarkastisk ton..)
Jag svarar iförd maskering framför gubben: "jo självklart blev det bra. Men du skrämde min polare lite så han blev nojjig och stressad så hans blev sådär tyckte han..Men du.. Jag måste dra till skolan nu. Du kan ju gå in och titta själv så får du se. Vi hörs. Hej!" och så går jag till min polare. Och vi går bortåt och en omväg till en annan buss istället för den vi tänkte ta och åker till skolan.
Sedan blev det en del kromare till på eftermiddagen/kvällen.. Mkt trevlig dag..