2007-09-11, 11:48
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taipeh
i domen.
Är det möjligt att skanna in den?

Domen e tagen ur sydsvenskan.
Citera
2007-09-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfly
Läste ni slutet? Han slipper betala rättegångskostnaderna pga. hans nuvarande ekonomiska situation. Kostnaderna får staten, dvs. vi, stå för.

Ja det e väl mkt underligt!
Han, om ngn, borde ju ha råd att betala, åtminstone en del!
Citera
2007-09-11, 12:42
Medlem
Galenzos avatar
Om man orkar och vill så finns ju domen i original/helhet att beställa på Tingsrätten Malmö. Både gratis och lagligt.

Vet inte Målnumret men uppge att det är plastikkirugens mål så fixar notarien fram den snabbt.

http://www.domstol.se/default____1182.aspx

Edit: målnr kanske finns på den scannade varianten, underlättar betydligt för alla parter...
Citera
2007-09-11, 12:54
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Båda kvällstidningarna blurrade foton och utelämnade namn på den dömde när domen kom idag. Ikväll publicerar Expressen både namn och bild.

Det är inte ovanligt att bild på den åtalade brukar publiceras efter dom eller erkännande.
Citera
2007-09-11, 12:56
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är inte ovanligt att bild på den åtalade brukar publiceras efter dom eller erkännande.

Åtminstone om de är etniska svenskar.

Syftet med denna typ av publicering brukar vara att "bevisa" att den misstänkte inte är sydländsk invandrare, vilket tydligen förmodas vara det naturliga antagandet ute i stugorna.
Citera
2007-09-11, 13:02
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Precis. Det gjorde inte Expressen. De blurrade och kallade honom platikkirurgen i rapporteringen av domen hela gårdagen. Först sent på kvällen ändrades det.
Citera
2007-09-11, 13:14
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Syftet med denna typ av publicering brukar vara att "bevisa" att den misstänkte inte är sydländsk invandrare, vilket tydligen förmodas vara det naturliga antagandet ute i stugorna.
Åååå där kom den också, förvånad att flashbackarna inte lyckat få den här tråden till att det på något sätt är mussarnas fel

OT: Verkar som att båda sidorna kommer att överklaga domen, hur tror ni det kommer att sluta? Är det någon med någorlunda insyn i målet som kan nämna nåt som gör att Trollet har nån som helst chans att få straffet sänkt/frias? Förklaringarna på hur sperman kommit dit verkar ju helt fantastiskt dumma...
Citera
2007-09-11, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Precis. Ett bra exempel är svennen som mördade Anna Lindh, Mihailovicsson. Eller folkhemssvenskarna som sköt på Stureplan...
Citera
2007-09-11, 13:48
Medlem
portnoys avatar
OJ va OT det blev plöstligt. konstigt.
Citera
2007-09-11, 14:06
Bannlyst
Är det verkligen ingen här som känner till offrets identitet?
Citera
2007-09-11, 14:21
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classique
Är det verkligen ingen här som känner till offrets identitet?

verkar inte så.. jag försöker få reda på om det är någon jag känner... vilket det kan vara, eftersom jag känner någon som varit ihop med T jr.
Citera
2007-09-11, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
verkar inte så.. jag försöker få reda på om det är någon jag känner... vilket det kan vara, eftersom jag känner någon som varit ihop med T jr.

Jag vet vem offret är, känner henne inte på något sätt, har aldrig pratat med henne, men jag har sett henne flera gånger och har vänner som (halvt om halvt) känner henne.

Ser dock ingen större mening i att röja hennes identitet här. Tycker inte det tillför disskussionen någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in