2007-09-04, 20:35
Medlem
Ghandis avatar
HOPPAS ingen missar efterlyst var det väl nu va på tv3 på torsdag.

Kommer va specialinslag med trollet o storyn. JÄVLIGT kul trailer dom rullade nu i tv3 iaf. Jag skrattade högt o gott åt klippet
Citera
2007-09-04, 20:48
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinnit
Jag promenerade förbi häromdagen, men kollade inte så noga.. På ena gaveln hade de satt upp bokstäverna till Akademikliniken.
Det är nog samma ställe som det jag menar.

Citat:
De visade en liten snutt plastikkirurgi på tv:n som de har strax under huset
Menar du en TV som fanns där redan innan? Den har jag aldrig sett, vad jag kan komma ihåg. Å andra sidan brukar jag aldrig gå på Fridhemstorget, bara cykla förbi.

Citat:
men jag såg ingenting som anspelade varken på Troilius eller Plastikirurgicentrum.
Nä, det är väl inte så troligt, förstås. Trollets eh... sidoverksamhet är väl ingen bra reklam för de nya ägarna till hans klinik. Såvida de inte vänder på det och gör en grej av att man nu slipper Trollet när man går dit. "Nu utan risk för trolldeg i kussan." Eller nåt.
Citera
2007-09-04, 20:49
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Trollet ÄR en snuskhummer.

Det må vara hänt, men det är som bekant inte olagligt att vara vare sig det eller ett svin.
Citera
2007-09-04, 20:50
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten
Han kan bli reklampelare för RFSU om varför man ska använda kondom......
Han, eller hans son.
Citera
2007-09-04, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Exakt vad är det du tänker dig att man borde ha kunnat redogöra för? Hur han försatte henne i värnlöst tillstånd vet vi ju; där är ju åklagare och försvar överens om att han gav henne propofol. Att hans sperma påträffats i (åtminstone) hennes slidmynning erkänns också av båda parter; har verkligen inte åklagarsidan med hänvisning till detta faktum helt enkelt hävdat att Trollet stack sin kuk i hennes fitta (om än uttryckt i andra ord)?

Vem är det som säger detta; försvaret i sin slutplädering?

Problematiken gällande själva våldtäktsförfarandet är att tjejen med bestämdhet (=hävdat att hon är 100% säker) hävdar i polisförhör att hon ligger stilla på en brits under hela tidsrymden med underlivet mitt på britsen. Troilius skall då ha stått vid hennes fötter och juckat 3 gånger i henne, inte kommit, fortsatt behandlingen och sedan knäppt sitt bälte.

Saken är den att det är omöjligt att genomföra ett samlag på det sättet (såvida han inte har en 90 cm lång stake), detta har, vad jag vet, inte åklagarsidan bemött... En annan konstig detalj är att om han inte kommit i henne, hur har då spermierna kommit dit? Här behövs en annan förklaring, en (iofs mkt suspekt sådan) som Troilius har. Vidare har Troilius inget bälte på sig som tjejen hävdar.

Utan tvekan tror jag Troilius är ett svin och att han är skyldig till en massa skit. Men i det här fallet tror jag faktiskt att han är oskyldig (till våldtäkt alltså).
Citera
2007-09-04, 21:03
Medlem
Citat:
Saken är den att det är omöjligt att genomföra ett samlag på det sättet (såvida han inte har en 90 cm lång stake), detta har, vad jag vet, inte åklagarsidan bemött... En annan konstig detalj är att om han inte kommit i henne, hur har då spermierna kommit dit? Här behövs en annan förklaring, en (iofs mkt suspekt sådan) som Troilius har. Vidare har Troilius inget bälte på sig som tjejen hävdar.

Utan tvekan tror jag Troilius är ett svin och att han är skyldig till en massa skit. Men i det här fallet tror jag faktiskt att han är oskyldig (till våldtäkt alltså).

Precis min tanke!
Citera
2007-09-04, 21:06
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryg&Ytlig
Problematiken gällande själva våldtäktsförfarandet är att tjejen med bestämdhet (=hävdat att hon är 100% säker) hävdar i polisförhör att hon ligger stilla på en brits under hela tidsrymden med underlivet mitt på britsen.
Ligger raklång?
Citera
2007-09-04, 21:25
Medlem
Taipehs avatar
Fantastiska förklaringar är nästan skoj...

Många dåliga förklaringar har man hört om hur spermier hamnat på fel ställe, men Trollets tar nästan priset.
Det finns en som "nästan" är bättre, och det var när en man som anklagats för våldtäkt mot en flicka som legat avsmullen i en säng förklarade att han onanerat ett par meter ifrån den unga kvinnans säng och spermierna hade flugit i luften och hamnat i hennes trosor.
Tyvärr fick han rätt i domstolen.

Är det någon som tycker det är konstigt att så få kvinnor/flickor anmäler våldtäkter?
Citera
2007-09-04, 21:36
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Problematiken gällande själva våldtäktsförfarandet är att tjejen med bestämdhet (=hävdat att hon är 100% säker) hävdar i polisförhör att hon ligger stilla på en brits under hela tidsrymden med underlivet mitt på britsen. Troilius skall då ha stått vid hennes fötter och juckat 3 gånger i henne, inte kommit, fortsatt behandlingen och sedan knäppt sitt bälte.

Men hon var ju sövd, och därför kanske inte uppfattat allt och tagit fel på vissa detaljer.
Han kan ju ha flyttat ner henne och sedan lyft tillbaka henne. Finns det bevis på att han inte hade bälte på sig?
Och spermafyndet....se inlägg nr 697
Citera
2007-09-04, 22:06
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyfifty
Man kan väl vara smart fast man är klantig? Men visst, det låter korkat. Jag försvarar ingen, det jag menade var att kan en välkänd läkare göra nåt så dumt? Det är väldigt konstigt att han klarat sig så länge om han är så dum.
Det här verkar ju inte vara första gången han gör något sånt här, så förmodligen har han med tiden blivit allt mer arrogant och självsäker. Den här gången slarvade han för mycket.

Edit: Stafvel
Citera
2007-09-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Ligger raklång?

Svar ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Men hon var ju sövd, och därför kanske inte uppfattat allt och tagit fel på vissa detaljer.
Han kan ju ha flyttat ner henne och sedan lyft tillbaka henne. Finns det bevis på att han inte hade bälte på sig?
Och spermafyndet....se inlägg nr 697

Fel, inte sövd. Hon hävdar att hon var vid medvetande hela tiden. Hon hävdar vidare att hon försökt skrika och freda sig hela tiden. Mot detta kontrar försvaret att det är väldigt konstigt betende att då stanna kvar ett antal timmar på kliniken efter våldtäkten och sedan lägga sig på operationsbordet igen med samme läkare bakom kniven. Personal har vittnat att hon inte betedde sig onormalt efter första ingreppet.

Gällande bältet så tror jag inte det finns bevis att han INTE hade det på sig. Däremot tror jag (är inte helt säker) det är bevisat att han inte hade det tidigare på dagen och att han aldrig har det när han opererar.

Vilken del av inlägg 697 refererar du till? Hur den sakkunniga experten uttalat sig om sperman? Det framgick inte tydligt tyckte jag... I åklagarsidans anförande påstods det som om den inte borde ha kunnat överleva osv, i försvarets dite hävdades det att sakkunnige sagt att det var fullt möjligt. Har svårt att bilda mig en uppfattning av det lilla jag hörde.
Citera
2007-09-04, 22:26
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Hon hävdar vidare att hon försökt skrika och freda sig hela tiden. Mot detta kontrar försvaret att det är väldigt konstigt betende att då stanna kvar ett antal timmar på kliniken efter våldtäkten och sedan lägga sig på operationsbordet igen med samme läkare bakom kniven.
Du är den förste som påstår att hon lät Trollet ge henne behandling igen även efter våldtäkten. Skulle det ha skett samma dag som våldtäkten, eller senare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in