2007-08-23, 21:26
Medlem
Vad tror ni om utslaget från tingsrätten...?
Citera
2007-08-23, 22:28
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle på Spånge
Då var försäljningen klar, skylten nedplockad, hemsidan uppdaterad och alla foton och referenser till dr. T borta.

www.pkc.se
Den fysiska skylten (egentligen skyltarna, om jag inte missminner mig) är nog kvar, även om jag skulle behöva ta en sväng om Fridhemstgt för att vara riktigt säker på det.
Att hemsidan är uppdaterad hindrar inte att vissa formuleringar fortfarande är oavsiktligt komiska när man vet att detta har varit Trollets klinik:

Citat:
Alla narkoser och bedövningsformer är individuellt anpassade efter patientens behov i samverkan med klinikens narkosläkare. Efter operation får du instruktioner om eventuell smärtlindring, vilken är individuell.
Citera
2007-08-23, 22:28
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spineless751
Fällande dom för grov våldtäkt.
Citera
2007-08-23, 22:49
Medlem
Nils Tomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Att hemsidan är uppdaterad hindrar inte att vissa formuleringar fortfarande är oavsiktligt komiska när man vet att detta har varit Trollets klinik

Mmm...som den här till synes oskyldiga raden i deras policy:

"Du som patient skall alltid känna att du får det lilla extra hos oss."
Citera
2007-08-24, 08:02
Medlem
ToreSkogs avatar
OT:
Jag tycker att hon som anmälde nu direkt när det hade hänt, skulle passa på att stämma alla de andra kvinnorna som kommer dragandes med sina historier nu. De är ju delaktiga i det som hände henne. Hade inte de låtit honom springa omkring hade ju inte hon drabbats. Borde införas lagar om civilkurage...

Back on topic:
Jädrans synd om det finns en massa saker gentemot både henne och honom som allmänheten inte kommer få reda på någonsin. Då får man ju inte någon chans att bilda sin egen uppfattning, även om någon blir friad eller dömd är det ju inte säkert att man själv håller med när man sen väl läser igenom handlingarna i efterhand. (Oftast håller man nog med men det finns ju undantag)

OT igen:
I diskussionen om stureplansnissarna så kunde man läsa en OCR-inscannad version av målet efter rättegången, finns det alltid sånna versioner? Vore ju trevligt att spara på papper och pengar och läsa elektroniskt istället för att köpa en kopia nere på tingsrätten.
Citera
2007-08-24, 09:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog
OT:
Jag tycker att hon som anmälde nu direkt när det hade hänt, skulle passa på att stämma alla de andra kvinnorna som kommer dragandes med sina historier nu. De är ju delaktiga i det som hände henne. Hade inte de låtit honom springa omkring hade ju inte hon drabbats. Borde införas lagar om civilkurage...
Eftersom det är svårt att få rätt i ett våldtäktsmål så är det inte konstigt att offren inte anmälde.

Däremot är Trollets anställda och medarbetare i högsta grad medskyldiga. Det dyker ju upp många kommentarer om att de anade och att de inte är förvånade etc. Bara det att han tilläts vara ensam med patienter som han sövde, utan att de andra anmälde honom, är graverande. Nu har de gjort en anmälan om detta men varför gjorde de inte det tidigare?
Citera
2007-08-24, 09:25
Medlem
ToreSkogs avatar
Ja men om ingen är den första som anmäler så blir det ju aldrig "lättare" för nästa att anmäla samma sak.

De anställda hade hela sitt levebröd att tänka på medans en kund inte på samma sätt är beroende av trollet (om man nu inte är jävligt ful...).

Förövrigt menar jag inte att det är konstigt att de inte anmälde, bara att de gjorde fel och är dåliga dåliga hemska hemska människor som indirekt utsatt fler människor för samma typer av "behandlingar" pga sitt agerande.
Citera
2007-08-24, 12:27
Medlem
Racooons avatar
[quote=ToreSkog]OT:
QUOTE]

Det verkar som om Britta Svensson är inne på din linje. Jag tycker också att dessa mähän som jobbat ihop med Trollgubben visar osedvanligt osynligt kurage.
http://www.expressen.se/kronikorer/b...tta-i-timmavis

Själv blev jag omplacerad från mitt chefsjobb när jag talade om vad jag tyckte om min nya chefs idéer och fasoner. Jag blev talesman för vad de flesta tyckte, men inte vågade säga. Men jag kan inte se mig i spegeln om jag backar för något som jag är övertygad om är rätt eller etiskt riktigt.

Med facit i hand visade det sig att jag hade rätt till 100% i mina åsikter och förslag till åtgärder. Min gamla chefs agerande har kostat vårt företag flera miljoner...
Citera
2007-08-24, 14:29
Medlem
portnoys avatar
Fin länk till Trollet: http://www.surgery.org/public/epp/ctroilius/info/1
Citera
2007-08-24, 17:57
Medlem
Trinnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Agneta T är ju med där! Hudläkare .Till och med bild på henne.
Starkt gjort av henne med tanke på vad hennes man sysslat med.

Och med samma namn. Jag skulle ha bytt tillbaka till mitt ogifta namn fort som bara den.

Citat:
Ursprungligen postat av spineless751

Det känns iallafall ganska otänkbart att han skulle slippa undan det här helt. Jag gissar på grov våldtäkt, skadestånd, och några års fängelse.
Citera
2007-08-24, 18:11
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Den fysiska skylten (egentligen skyltarna, om jag inte missminner mig) är nog kvar, även om jag skulle behöva ta en sväng om Fridhemstgt för att vara riktigt säker på det.
Jag tog den där svängen nu i eftermiddag, och si! jag hade fel. Skyltarna är bortplockade, både den stora skylt som har synts på tidningarnas foton och den mindre skylt på gaveln som ännu syns på ett foto på företagets webbplats[1]. Däremot finns fortfarande de fönstermarkiser vars ändar (miss)pryds av företagsnamnet kvar.

[1] http://www.pkc.se/site_files/img/pkc-huset-malmo2.gif
Citera
2007-08-24, 19:50
Medlem
portnoys avatar
Usch.. jag bodde i närheten förr. skönt att slippa se det fula huset mer! kyrkan bredvid (där man hade alla skolavslutningar) e ju inte alltför grann den heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in