2007-07-23, 00:26
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datasjon
Ahh, dubbelt så lätt.

Det som nu hänt är att de förmodat skyldiga har fått sina identiteter uthängda på Flashback med titeln "barnaplågare". Det är inte särskilt avundsvärt. Betydligt värre än en fika med en socialtant och kanske några timmars krattande runt en klubbstuga. Det är lite som att komma till en sluten anstalt för ett pedofilbrott. Dom kommer själva att läsa den här tråden. Dom kommer att förundras över den råa tonen i en del inlägg. Dom kommer läsa andra trådar på forumet och förundras över hur många urflippade och trasiga människor som skriver här. Nu har väl den här tråden inte modererats färdigt ännu, men alla namnen har stått i klartext och det har laddats upp bilder och bostadsadresser. När dom läst färdigt i knarktrådarna, mondogoreochbizarre, vapenochmilitär och inte minst här i krim så har dom nog klart för sig att livet ser lite annorlunda ut framöver. Här finns alldeles för många med kombinationen taskig barndom, nerver och impulskontroll för att det skall kännas bekvämt att hängas ut som barnaplågare med namn, bild och adress.
Det blir till att se sig över axeln i några månader. Dom kommer definitivt banna den stund dom gav efter för lusten att plåga och förnedra en tolvåring.
Deras kompisar och många andra kommer att börja iakta våra vänner på samma sätt som man ser på störtlopp. Man bara väntar på att det skall smälla och någon får ont.
Alla som läser den här tråden kommer att komma att tänka på den när dom har möjlighet att göra rätt i en liknande situation. På så sätt har det hela en preventiv effekt. I övrigt tycker jag synd om nästan alla inblandade. Lycka till dom närmaste månaderna!

Bra inlägg som på ett träffande sätt beskriver Flashbacks essens. Detta är inte nätets snällaste forum precis - snarare lite av ett online-rättspsyk - och den som tar en tur bland märkliga trådar och elaka användare märker snart att PK-samhällets förlåtande terapisnack inte är vad som gäller här. Här är det raka (järn-)rör* som gäller, särskilt om man är en sådan som plågar barn.

Själv tycker jag, som sagt, vedergällningens lag är alldeles förträfflig som rättesnöre: Gör mot andra som de gör mot dig. Det vill säga: respekt och omtanke åt dem som vill mig och de mina väl, brutal aggression mot dem som vill mig och de mina ont. Ingen nåd.

*= Järnrör förstås menat i bildlig form, inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av dompalo
varför gav dom sig på 12 åringen försökt hitta i tråden men hitta inget...

För att "dom" är ena ynkliga, fega kräk som tror de har rätt att göra så och sedan komma undan med det. Så ser min förklaring ut.

(I övrigt: läs gärna Flickans mamma:s personligt berättande och läsvärda inlägg för en fördjupad förståelse av händelsen.)
Citera
2007-07-23, 10:02
Medlem
Varför?

Citat:
Ursprungligen postat av dompalo
varför gav dom sig på 12 åringen försökt hitta i tråden men hitta inget...

För att ha "roligt" antar jag , kanske var de uttråkade och behövde något att göra...

De "skäl" som fanns till misshandeln ;
Min dotter har sagt " Hej , sötis!" till en kille som M.D påstod vara "hennes pojkvän" , det påståendet var dock helt och hållet en lögn .

Min dotter har ett par gånger pratat ( typ ; hur är det , och liknande kallprat) med en kille ( som tydligen M.D:s och A.E:s kompis M.N (huvudvittnet) skulle vara förtjust i ) , så de ansåg min dotter vara "efter" denna kille.
Ett påstående som min dotter avfärdar helt.

Min dotter har kvällen innan misshandeln grälat med sin fd vän F ( som tills ca ett halvår sedan bott i Luleå , nu i Gällivare).
F:s storebror skulle "spöa"
en tjej ; pga det har min dotter i telefon frågat F varför han behövde göra det etc
( hon vill alltid försvara sina vänner / de som är svagare )
Av den frågan har startat ett tjafs mellan min dotter och F , av typen ;
" -Håll käften " j-vla dittan o dattan osv osv .
A.E och M.D ansåg det vara deras sak att hämnas "grälet" mellan min dotter och F .
Dessa tre skäl är dom som A.E och M.D uppgett till mig vara orsaken till att min dotter utsattes för en ett par timmar lång , hänsynslös behandling.....
Citera
2007-07-23, 16:29
Medlem
Hade det varit mitt barn hade jag inhandlat obeskrivligt mycket LSD samt bjudit in 50 pers till mitt hus binda fast ungen och proppa i han som ett as medans vi festar, så han slår snedtrip och sedan dör av överdos! jävla AS! är ju vekrligen bara CP skadade barn från småstäder...fan vad trött man blir
Citera
2007-07-23, 21:18
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pubert
Nej, har du?

Jaha, det säger du. Jag säger att folk vågar inte ingripa även om dom vet vad som pågår, för folk är fega fittor.

Ja, jag är också ett fegt kräk. Det är därför jag sitter här med en blåklocka efter att ha skyddat en polare som blev påhoppad av en hel billast med folk igår när vi var påväg hem från en festplats 3 på natten helt jävla utslitna. Var inte så snabb att döma själv.

Jag tvivlar inte på att du är den som kan hävda dig fysiskt, men dina exempel har hittils varit att hjälpa en kompis i nöd. Det är väl ändå rätt stor skillnad på att kolla åt andra hållet när några småungar slåss och när någon kommer fram och klipper till ens polare?
Självklart är man mer benägen att försvara sina nära och kära och sätta sin hälsa på spel.

Själv lyckades jag, och en kvinnlig kollega (helmtjänsten vid tillfället) en natt stoppa ett fylleslagsmål mellan två yngre män och en ung kvinna (22+ någonting).
Det var en ganska märklig situation. Vi stannade först bilen bredvid dem och tutade, men när det inte hjälpte klev vi ut och hojtade lite på dem, att vi ringer snuten osv. Det lugnade ner dem lite. Den ene gjorde ett utfall mot min kollega men hindrades av sin kompis som tyckte att de skulle dra för att snuten var på väg. Det kunde ha slutat där om det inte vore för kvinnan som passade på att börja veva på killarna igen. Det höll på så lite fram och tillbaka men till slut lyckades vi övertala henne att hoppa in i bilen så vi kunde köra henne en bit på vägen.
Kunde lika gärna varit hon som börjat slåss med dem (hon var jävligt provokativ), men hur det än är så kan inte två snubbar stå och boxa på en tjej.
Citera
2007-07-23, 23:28
Medlem
Ang K.B

Citat:
Ursprungligen postat av Flickans mamma
K.B har ej rört min dotter med ett finger ; han (och hans jämnåriga killkpompisar) har "endast" delvis sett och varit medvetna om det som pågick (de påstår själva att de försökt hämta hjälp av en väktare 3-4 ggr , sanningen i det påståendet tvivlar jag på , men VET ej hur det ligger till med det )
Sedan har K.B på eget initiativ tagit fram sin mobil och filmat min dotter då hon sitter hjälplös och gråter , (medans A.E och M.D bla srikit "le mot kameran annars dör du".)
Han har även själv uppträtt hotfull och sagt " Le mot kameran då , för fan"
(iof är det ju inget direkt hot, men..) vilket han bortförklarar med att han sa så för han var orolig vad A.E och M.D skulle göra med min dotter om hon ej gjorde som de sa åt henne och log.
Sedan har han skrattande gått runt och visat filmen för ett flertal ungar.(skrattandet förklarade han att "jag tyckte det var roligt/kul se henne gråta)
Han raderade filmen så fort han blev medveten om att jag visste om den , för han ville ej " bli inblandad i saken"

Han har tagit kontakt med min dotter och i telefonen frågat upprepade ggr "vad fan har du polisanmält mig för?" .
Dotter min svarade bara att hon ej vill snacka med honom och avslutade samtalet.
Allt skedde en tisdag , fredagen efter fick hans mor veta att K.B är "filmaren" det pratas/skrivs om.
På fredagen har K.B enligt sin mor SJÄLVMANT tagit kontakt med polisen för att "ange sig själv".
Söndag samma vecka stod plötsligt K.B med sin mor bakom vår dörr , de fick komma in och satt och bortförklarade en massa .
Hon berättade för mig att K.B mår sååå dåligt , att han är en sååå snäll kille , att det han gjort endast handlade om rädsla för hämndaktioner av A.E och M.D om han ej hade gjort si och så
Vad som ej får glömmas bort är att han redan samma kväll allt hände (tisdag) fått höra av mig att han är polisanmäld..
Det roliga i det hela var att mor och son gav mig telenr till två killar, som genom någon gemensam kompis ska ha hotat K.B pga det han gjort min dotter ( vill påpeka att min dotter ej känner dessa killar , visste bara vilka killarna var vid namn för de har gått på samma skola)
Nu var han så rädd för de här killarna som ska ha rykte om sig att vara "helt tokiga", enligt K.B.
Visst, jag kan försöka ringa och reda ut det , lovade jag.
TROTS det han gjort så ansåg jag att det hela ej behövde bli större än vad det redan var/är.
(ångrar mig lite i efterhand att jag ringde de här killarna , men..)
Så går ca en vecka och min dotter möter K.B ; då kommer han fram till henne och frågar bla om det är hon som "tjallat" och påpekar att "tjalllare får problem" och liknande.
Han går även runt och pratar om mig som ca " den cp-morsan som ej godtog hans försök att komma och be om förlåtelse utan "skrek" åt honom (stackarn) och antydde att även han måste ha allvarliga problem i sitt huvud etc ( Ja , vad ska man tro av hans uppträdande och uttalande om att "det var kul att hon grät, därför skrattade jag etc "

Vad anser ni på FB att han gjort sig skyldig till , är det ändå rätt oskyldigt det han gjort, så som vissa ( iof väldigt få) verkar anse?
Är jag endast som mor förblindad av hat så jag ej kan se objektivt ?
Vad vore rättvisa konsekvenser för K.B för sin del i det hela?
Vad borde han stå anklagad för hos polisen för brott? etc etc etc

Om jag förstått rätt , så har de flesta av vittnena förhörts fram till nu, och i veckan borde förhören påbörjas med A.E , M.D och K.B.
Hänvisar till mitt inlägg med frågor ang K.B:s skuld i det hela .
Det drar nog ihop sig så pass mycket nu att det strax är på tiden att meddela farbror polisen ang summor skadestånd , som eventuellt skall krävas av K.B. ( förutsatt att han anses skyldig , förstås)
Ni som är insatta i liknande , har bättre koll än jag etc.
Vilken summa skadestånd kan anses rimlig att begära, såvida han fälls för det han står anklagad för?
Någon som vet ?
Citera
2007-07-23, 23:33
Medlem
"Sponsring av resa"

Citat:
Ursprungligen postat av ganjabarnet
Nu när man tänker på det så, men varför skulle jag det? Hur ska han få tag i pengarna? Det var resan som skulle sponsras inte en person som utgör sig för att vara flickans mamma.

Helt krångligt, inte direkt svårt att få stöd från folk på FB bara du dokumenterar resan så vi får något att läsa på kvällarna.

Vill bara tillägga att jag har noll med denna sak att göra ; jag har ej bett att sponsras med något , ni får ej tro att jag är inblandad i detta , eller att jag har för avsende att "blåsa någon ".
Vilket jag gissar att någon snart börjar spekulera i....
Citera
2007-07-23, 23:37
Medlem
ganjabarnets avatar
Citat:
Vill bara tillägga att jag har noll med denna sak att göra ; jag har ej bett att sponsras med något , ni får ej tro att jag är inblandad i detta , eller att jag har för avsende att "blåsa någon ".

Nej det har du inte. Jag tvekar även på att killen som skrev att han skulle göra något verkligen menar det, jag ville bara testa och se om han var seriös vilket man lätt märker inte är fallet!

Hoppas du och dina döttrar klarar detta men framförallt att polisen gör något vettigt med tanke på alla bevis!

Mvh
Citera
2007-07-23, 23:38
Medlem
Bjorkahs avatar
Tjaa, 4500 spänn fick iallafall min kompis när han fick stryk, detta är trots allt lite allvarligare, så nåra tusen till mer skulle jag gissa.
Eftersom det är ett brännmärke så får hon för svedor, eftersom att dom sa le in i kameran så får hon för att dom dumförklarat henne framför deras kompisar, spottandet likaså, så tjaa, 10-15000 tror jag.
Citera
2007-07-23, 23:41
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pubert

Nej, har du?

Jaha, det säger du. Jag säger att folk vågar inte ingripa även om dom vet vad som pågår, för folk är fega fittor.

Ja, jag är också ett fegt kräk. Det är därför jag sitter här med en blåklocka efter att ha skyddat en polare som blev påhoppad av en hel billast med folk igår när vi var påväg hem från en festplats 3 på natten helt jävla utslitna. Var inte så snabb att döma själv.

Du försvarade din kompis när du var full...

Kom tillbaks när du fått hår på ballen, pajas.

Citat:

A-m (min dotter) har en barndomskompis M.J (12år) som bor granne med oss sedan flera år tillbaka. M.J har med åren utvecklats till vad man väl kan kalla ett "problembarn" , röker,skär sig etc.
M.J känner och umgås med detta "gäng" varav de flesta också är så kallade "problembarn".
Genom M.J har min dotter träffat vissa i "gänget" ett par gånger förbigående , så man kan väl kalla A-m och "gänget" för ytliga bekanta.
De går i helt olika skolor, bor i helt olika bostadsområden , umgås ej på fritiden osv.
A-m och M.J umgås även dom väldigt sällan senaste året pga just M.J:s problem,men just denna tisdag så har M.J:s pappa skjutsat flickorna till stan.
Sommarlovet har precis börjat , de går på Max, promenerar runt på stan och tittar i affärer osv.
Inne på Strand-galleria träffar de ett tio-tal från det sk "gänget" , stannar upp och pratar med dem , då A.E(13år) och M.D(14år) kommer fram till min dotter och säger de ska "prata" med henne.
Naturligtvis kände min dotter till deras rykte som bråkmakare mm sen tidigare , och fick en dålig magkänsla ang "pratandet", men kände sig ändå pressad att följa med.
Resten av "gänget" beordras stanna kvar , endast en till tjej (A:E:s och M.D:s kompis M.N(14år)får följa med.
Redan inne på Strand-gallerian börjar allt ; de knuffar min dotter så hon åker med ryggen in i väggar etc.
Genom Gallerian förs hon in i Åhlens parkeringshus,och hon måste sitta ner på en "stenupphöjning" , (händerna ska hon hålla nere för hon får ej skydda sig mot slagen ) där misshandeln påbörjar med sånt ni redan säkert läst om i tidningarna (örfilar,slag på kroppen,skallen,det ena örhänget slits från hennes öra, såsom skorna;de får hon ej heller ha på sig,en glödande cigarett fimpas på hennes bröstkorg, en på skallen, hela tiden gallskriker A.E och M.D framför hennes ansikte "du är så trög" etc. etc. Ett flertal ggr tar de tag i A-m:s armar och ruskar hennes kropp våldsamt . De öppnar hennes halternecklinne och säger "- nu kommer dina bröst ploppa ut".
De skriker vad de ska göra med henne om hon skvallrar till polisen,mamma,eller någon.
M.D skriker hon ska trycka en kniv i magen på A-m, hennes äldre "gängkompisar" , "kontakter" ska också de komma spöa/döda etc.
Hela tiden spottar de här två loskor på A-M:s ansikte, hår och kläder , hon får ej torka av sig deras äckliga , vidriga spott. (Har i efter hand frågat min dotter hur många spottloskor det kan handla om , är det 10,20, eller 30ggr ? Hon svarade - "Nej mamma, det räcker inte. De gjorde det HELA tiden.")
Stundvis har ett större gäng med killar/tjejer (däribland även K.B =17-åringen som filmade och hans 18-åriga polare) stått en bit ifrån , tittat , vissa flinar/skrattar. INGEN av dem "törs" ingripa.
M.D flinar då hon säger till min dotter att de ska gå och "bada" med henne (hamnen ligger ett stenkast därifrån) då ber min dotter henne
- " Snälla,snälla inte det, gör vad som helst annat"..
Har frågat min dotter i efterhand ; -"Skulle du verkligen skulle ha följt med om de hade fullföljt hotet om "badet", du är en jättesnabb springare , skulle du ej i DET skedet ha sprungit , försökt komma undan?"
" -Nej mamma, jag var så rädd, hade de sagt jag skulle hoppa i havet hade jag gjort det. Jag gjorde ALLT de sa jag ska göra. Sa ALLT de sa åt mig att säga".
En väktare kommer in , ser min dotter sitta gråtandes, A.N och M.D står strax intill och visar hon ska hålla tyst, det större gänget med deras polare en lite längre bit ifrån. Han frågar om han ska ringa polisen , dotter min svarar " - Nej , det är lugnt".
Så väktaren går sin väg och lämnar henne kvar med plågoandarna.

Vet ej om det kommer fram så mkt nytt här för det mesta har ju varit ute i media, men kan om intresse finns fortsätta berätta, så småningom kommer "träffen" med föräldrarna osv.

Det är sanslöst vidrigt, det du skriver. Får jag fråga var pappan i familjen är?

Väktaren är ett fegt kräk i övrigt. Jag vidhåller att han borde få sparken omgående, då det inte finns någon ursäkt för hans beteende. Sparken är det mildaste straffet han har gjort sig förtjänt av.

Men, under hatet mot förövarna så framgår det tydligt att dom är riktigt jävla trasiga båda två, jag misstänker att de fått samma behandlig av sina föräldrar eller dylikt. Det förändrar ingenting i sak hursomhelst, och jag hoppas att rättvisa skipas utan inblandning från polisen, att någon åtar sig det alltigenom hederliga projektet.
Citera
2007-07-23, 23:55
Medlem
Skadestånd..

Citat:
Ursprungligen postat av Bjorkah
Tjaa, 4500 spänn fick iallafall min kompis när han fick stryk, detta är trots allt lite allvarligare, så nåra tusen till mer skulle jag gissa.
Eftersom det är ett brännmärke så får hon för svedor, eftersom att dom sa le in i kameran så får hon för att dom dumförklarat henne framför deras kompisar, spottandet likaså, så tjaa, 10-15000 tror jag.
Flickorna vet jag som sagt ej hur det blir med iom att vissa säger de är för unga att betala skadestånd själva , dock för gamla för att föräldrarna skall vara skadeståndsskyldiga. Sedan finns det ju dom som är bombsäkra på att de på ett eller annat sätt måste betala.

MEN , min fråga löd ang C.B och HANS skuld i det hela. För mig är det han gjort så j-vla fegt , finner ej ord till att beskriva det.
MEN , som det ser ut så har han trots allt ej slagit henne etc. ( läs tidigare inlägg om hans del i det hela)
Moraliskt sett är det ju helt förkastligt det han gjort , och självklart till en del även olagligt .
Har dock en känsla av att han KAN lyckas slingra sig undan ( hans polare "Frello" kommer ju såklart vittna till hans fördel, "Frello" påstår ju att han varit med C.B hela den eftermiddagen , och står fast vid att de ett flertal ggr hämtat hjälp etc. etc) han har ju trots allt ej varit såååå starkt delaktig .
Måste säga att det skulle kännas väldigt bittert om han skulle frias från sin skuld
Citera
2007-07-23, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganjabarnet
Nej det har du inte. Jag tvekar även på att killen som skrev att han skulle göra något verkligen menar det, jag ville bara testa och se om han var seriös vilket man lätt märker inte är fallet!

Hoppas du och dina döttrar klarar detta men framförallt att polisen gör något vettigt med tanke på alla bevis!

Mvh

Han var nog bara oseriös Han leker bara allan ballan bakom datorn..

Citat:

Nej dom menar att dom skulle skicka folk dit och slå ner barnen som hade misshandlat din dotter.

Vilket inte är bra för då kanske hon inte får skadestånd för det dom har gjort

Det jag skrev innan var också ganska oseriöst (hämnas med batong) det bästa är ju att ta detta genom domstolen istället för att leka tuff och göra något tillbaka.

Synd bara att några dumma tonåringar bryr sig så mycket om någon säger "tjena" eller dylikt.

Har själv vart i ett liknande tillfälle då jag blev slagen med en träplanka mellan benen för att jag sa "Hej vad görs" till någon.

Jag anmälde det aldrig för att det läkte sig tillslut (var dessutom inte intresserad av skadestånd heller) men har dom misshandlat din dotter så mycket att hon lider med det varje dag så tycker jag hon förtjänar lite pengar
Citera
2007-07-24, 00:10
Medlem
Slagen med träplanka...

Citat:
Ursprungligen postat av Opium25
Han var nog bara oseriös Han leker bara allan ballan bakom datorn..

Nej dom menar att dom skulle skicka folk dit och slå ner barnen som hade misshandlat din dotter.

Vilket inte är bra för då kanske hon inte får skadestånd för det dom har gjort

Det jag skrev innan var också ganska oseriöst (hämnas med batong) det bästa är ju att ta detta genom domstolen istället för att leka tuff och göra något tillbaka.

Synd bara att några dumma tonåringar bryr sig så mycket om någon säger "tjena" eller dylikt.

Har själv vart i ett liknande tillfälle då jag blev slagen med en träplanka mellan benen för att jag sa "Hej vad görs" till någon.

Jag anmälde det aldrig för att det läkte sig tillslut (var dessutom inte intresserad av skadestånd heller) men har dom misshandlat din dotter så mycket att hon lider med det varje dag så tycker jag hon förtjänar lite pengar
Vill ej på något sätt nedvärdera det du varit med om ; du har blivit slagen , det läkte , du var ej intresserad av skadestånd heller...
MEN , min dotter har ej bara blivit slagen , de har förnedrat henne i ett par timmar , brännmärkt henne för livet, självklart lider hon / lär säkert göra det på ett eller annat sätt i hela sitt liv.
Så visst f-n anser jag att hon bör få ut åtminstonde NÅGOT positivt av det hela. Utan att vara girig eller pengalysten etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in