2007-07-31, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
"Hon känner så klart att hela hennes sommarlov är förstört, säger mamman. "

Det va ett jävla gnäll.

Hon kanske gör det? Känner att sitt sommarlov är förstört alltså.
Citera
2007-07-31, 18:26
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
När M kom till Strand träffade han på ungdomarna . Ungdomarna höll på att Skratta och driva med folk inne på Strand. De uppträdde kaxigt och ouppfostrat mot M och han körde ut dem från Strand.
25 min senare , när kl var lite över 18 , när M höll på att låsa igen Strand för dagen kom två killar fram till honom . De skrattade och tyckte att det var kul. De sa till M att "du kanske ska komma och kolla vad de håller på med , de misshandlar en tjej. M berättar att han sa till dem att det ej var hans jobb utan polisens.
Sedan sa de två killarna att tvåtjejer hade slagit en flicka "som fan". De namngav ej tjejerna, Samtidigt som de sa det skrattade de. M berättar att han inte tog dem riktigt på allvar.Han visste inte riktigt sanningshalten i det killarna sa till honom. De höll ju på att skratta och driva med förbipasserande folk redan inne på Strand.
M berättar att han såg killarna som gått före honom. Han såg dem stå på gatan utanför Åhlens garaget , vid ingången till garaget.
M berättar att han såg ett ungdomsgäng inne i garaget . Gänget bestod av 7-8 stycken ungdomar. M berättar att han kände igen gänget , det var samma gäng han tidigare kört ut från Strand.

Det tycks ju faktiskt stämma att två killar kontaktat väktaren, fast kanske på ett sånt sätt att han trodde att de drev med honom.

Sen var det ju synd att M inte gjorde mer när han såg en gråtande flicka. Iofs kunde han knappast släpa med henne mot hennes vilja, men han borde kanske ha gått därifrån och kommit tillbaka ett par minuter senare, då hade han kanske tagit tortyrtjejerna på bar gärning.

Sen verkar ju de två killarna ifråga rätt fega som inte själva kunde stoppa övergreppet. Jag antar att ingen av dem var C.B.?
Citera
2007-07-31, 18:41
Medlem
Ett jävla gnäll....

Citat:

Det va ett jävla gnäll.

Jo , det verkar det ju vara.
Citera
2007-07-31, 19:01
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:

Det va ett jävla gnäll.

Men för i helvete: hur tror du en tolvåring som nyss blivit plågad och hotad i flera timmar av äldre ungdomar känner det då? Fattar du inte att en sådan grej sätter spår i en människas psyke?
Citera
2007-07-31, 22:30
Medlem
Ladidas avatar
Återigen måste jag påminna om 1.06.

Flickans_Mamma..skaffa dig ett par extra starka läsglasögon eftersom det verkar vara svårt att läsa vad som skrivs här av moderatorerna.

Lite inlägg raderade.

/Mod.
Citera
2007-07-31, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Finns ändå ingen lokaltidning som skulle ta in några föräldrar till ett gäng ungar som är misstänkta för brott för att skriva en artikel.
Tidningarna jobbar istället utifrån vilka uppgifter som framkommer hos polis, åklagare och sedan i en rättegång.
Detta för att komma så nära fakta som möjligt.
Tidningar inte intresserade av intervjuer med misstänkta brottslingar?
Jodå.
Misstänkta brottslingar intresserade av att framstå som de idioter de är i lokalpressen?
Mer tveksamt.

Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Nu har - om jag förstått dina tidigare inlägg - ungarna förklarats oskyldiga om rättegången lagts ner.
Förmodligen i brist på bevis då ingen film verkar finnas.

Därmed inte sagt att dom är helt oskyldiga, men i lagens mening så har dom alltså inte gjort någonting.

Förstått rätt hade du alltså inte gjort.
Inte läst så noga heller kanske?
Eller tror du fortfarande inte att det fanns någon film efter att fyra personer (minst) vittnat om den i tinget?
Citera
2007-08-01, 01:54
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Skitungen har helt klart psykopatiska tendenser då jag talade litet med henne. Hon förstår inte varför folk blir upprörda över detta. Hon ångrar inget och enligt henne så handlade hon normalt.

Först, snälla Carl-Ann von s och alla andra i tråden, kan vi inte skärpa oss angående detta med att skriva ut namn?! Det är inte tillåtet, vilket mod påpekat ett antal gånger, och det vore så trist om tråden skulle kastas p.g.a. det.

Dock: intressant detta du berättar, då bilden hela tiden förstärks av vad det är för typ av människor vi pratar om här. Empatistörda på något vis är de ju helt klart, och väktarens vittnesmål om deras ofredande av förbipasserande samt attityd mot honom visar att misshandeln av flickan ingår i ett allmänt antisocialt beteende. Att den unga tjejen inte förstår hur vidrigt hon betett sig, pekar ju också på vikten av att man från rättsväsendets sida agerar mot henne, då risken ju är stor att hon kommer fortsätta med sitt kriminella beteende.

Hur kom det sig att du pratade med henne? Ringde du helt sonika upp henne eller känner du henne rent av personligen?
Citera
2007-08-01, 02:11
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Sorry tänkte inte så långt. Var så jädrans arg så då blir det som det blir.

Jag snackade med henne på Lunarstorm och hon var väldigt otrevlig och hård i tonen med mkt fettext. Fick väldigt dåliga vibbar av henne helt enkelt och ja det verkar vara ett antisocialt gäng då dom höll på att jävlas med folk inne på gallerian först och sedan med den 12-åriga flickan. Jag fick en stark känsla av att hon med stor sannorlikhet kommer att fortsätta med sitt antisociala betende, men myndigheterna verkar inte tycka att det är något fel på gänget då dom inte vill göra ett skit uppenbarligen

Går inte editera mitt förra inlägg längre
Citera
2007-08-01, 02:45
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Sorry tänkte inte så långt. Var så jädrans arg så då blir det som det blir.

Jag snackade med henne på Lunarstorm och hon var väldigt otrevlig och hård i tonen med mkt fettext. Fick väldigt dåliga vibbar av henne helt enkelt och ja det verkar vara ett antisocialt gäng då dom höll på att jävlas med folk inne på gallerian först och sedan med den 12-åriga flickan. Jag fick en stark känsla av att hon med stor sannorlikhet kommer att fortsätta med sitt antisociala betende, men myndigheterna verkar inte tycka att det är något fel på gänget då dom inte vill göra ett skit uppenbarligen

Går inte editera mitt förra inlägg längre

Jo, visst fan blir man förbannad av denna trista historia - särskilt nu när kräken dessutom kommer undan...
Jag vet att det inte längre går att editera inlägget - man har en timme på sig och sedan står det som det står...inget att göra åt.

Visst är det märkligt med denna flummiga låt-gå-mentalitet som utvecklats i vårt samhälle?
Varje samhälle måste skydda sig och sina medlemmar mot kriminella fasoner. Det är både en sund, naturlig reflex hos människan att vilja skydda sig och de sina mot dem som vill en ont och samtidigt ett tecken på civilisation att bygga upp lag och ordning i detta syfte. Frågan är ju om inte flummet vi nu bevittnar också är sönderfallstendenser i vårt moderna samhälle...

Jag skall också säga kräken några sanningens ord på Lunar!
Citera
2007-08-01, 03:13
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Visst är det märkligt med denna flummiga låt-gå-mentalitet som utvecklats i vårt samhälle?
Varje samhälle måste skydda sig och sina medlemmar mot kriminella fasoner. Det är både en sund, naturlig reflex hos människan att vilja skydda sig och de sina mot dem som vill en ont och samtidigt ett tecken på civilisation att bygga upp lag och ordning i detta syfte. Frågan är ju om inte flummet vi nu bevittnar också är sönderfallstendenser i vårt moderna samhälle...

Jag skall också säga kräken några sanningens ord på Lunar!

Ja, sunda ramar om hur man skall bete sig som människa behövs och den här mentaliteten började väl på 70-talet tror jag med haschflummerier och skit med värstingseglatser i medelhavet tex där dom fortsatte med kriminaliteten och svinerierna så den lokala polisen fick extra mkt att göra.
Citera
2007-08-01, 03:23
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ja, sunda ramar om hur man skall bete sig som människa behövs och den här mentaliteten började väl på 70-talet tror jag med haschflummerier och skit med värstingseglatser i medelhavet tex där dom fortsatte med kriminaliteten och svinerierna så den lokala polisen fick extra mkt att göra.

Japp. Vårt svenska samhälle skulle definitivt må bra av mer betoning på lag & ordning. Mesandet vi håller på med idag gagnar ingen i längden - inte ens de unga förövarna i denna trista historia. Att man faktiskt tydligt sätter upp gränser för dessa individer, är troligen också deras enda chans att på sikt få ett vettigt liv i stället för ett liv i misär. Självklart skulle också brottsoffret, den tolvåriga flickan, och alla andra offer för våldsbrott få åtminstone någon form av upprättelse om förövarna dömdes till kännbara straff - man skall inte underskatta den sidan av det, den terapeutiska för brottsoffrens del, nämligen.
Citera
2007-08-01, 10:33
Medlem
Ladidas avatar
Förtydligande:

Alla former av personnamn utan källa kommer att pollas för brott mot regel 1.06. Detta kan leda till varning och en veckas avstängning från forumet.
Även ifall man har "cencurerat" namnet, det är inte svårt att lista ut vad som står skrivet ifall man skriver så här: L*di*a.

Initialer går bra, så länge man inte härleder dem till ett personnamn som man inte har någon källa på.

/Mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in