2007-07-21, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickans mamma
..och såååå mkt mer än bara den.
Inte för att jag behöver förklara för dig, eller någon , MEN ;
Det blir fyra veckor sedan allt skedde nu på tisdag.
En vecka efter det var "12-åringen" hemma helt och hållet, förutom då hon följde mig och sin styvfar ut för att äta eller liknande.
Efter det började hon så smått gå ut , dock aldrig ensam , fortfarande följer alltid en kompis henne till dörren då hon ska hem på kvällarna. Jag ringer hennes mobil kanske tom enerverande ofta , bara för att checka att allt är bra osv ..

Har precis läst det mesta som har skrivits, om än inte allt.
Som de flesta andra blir jag förbannad intill kräkgränsen, framför allt av föräldrarnas flathet och ovilja att ta ansvar för vad deras felvaggade avkomma har tagit sig för. Men det är klart, det kanske är lättare för dem att sticka huvudet i sanden.
Jag fastnade även för det du skrev att din dotter sagt att allt skulle vara som vanligt om du inte hade anmält.
Självklart skulle det inte det, men jag förstår att det känns lättare för henne om hon får tro det. Hon kan inte visa ilska mot eller skälla på dom som har behandlat henne så illa, men på något sätt måste hennes ilska ut och då ligger du nära till hands.
Det är bra att hon vill och vågar sig ut, men väldigt bra att det sker under vakande ögon från både kompisar och er föräldrar.

Hoppas det ordnar sig så gott det går för er.
Citera
2007-07-21, 02:00
Medlem
Svinpälss avatar
Citat:
Kan ingen berätta hur ni lyckats få fram namn och allt på den här trion?
Tom "Lunarstorm-signaturer", hur gör man sånt??????
Handlar allt om att jag berättat om personerna i fråga, och skrivit om dem med deras initialer,eller?
Namnen skrevs ju ut i klartext här på forumet. Förmodligen "någon som känner någon" osv. Då har vi alltså namn, ålder, hemort. Därifrån är inte steget långt till alias, bilder, skostorlek, pojkvänner, husdjur... Mobilnr och adress är ju ÄNNU enklare. Är fan otroligt vad folk vräker ut sina privatliv på internet.
Citera
2007-07-21, 02:05
Medlem
Citat:
så vill jag upprepa det jag sagt ett par gånger tidigare ; "Frello" är ej polisanmäld , har endast pratat med honom i telefonen och han var mkt trevlig mot mig och ville ta avstånd från det hans kompisar gjorde.
Påstod ha försökt hämta hjälp av en väktare med "Crille" (filmaren), men som sagt vet ej sanningen i det påståendet.

"Försökt" hämta hjälp? Flera gånger?
Tja, i och för sig, hur trovärdigt är det?
Ett par 17-åriga killar som kommer jamsande och ska försöka skvallra om att några 13-åriga tjejer är dumma mot en annan tjej..
Skulle till och med kunna vara sant att väktarna inte har brytt sig. Men det ändrar ju inte det faktum att de naturligtvis borde ha sett till att det blev slut på eländet.
Citera
2007-07-21, 02:12
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpäls
Namnen skrevs ju ut i klartext här på forumet. Förmodligen "någon som känner någon" osv. Då har vi alltså namn, ålder, hemort. Därifrån är inte steget långt till alias, bilder, skostorlek, pojkvänner, husdjur... Mobilnr och adress är ju ÄNNU enklare. Är fan otroligt vad folk vräker ut sina privatliv på internet.

FB är inget litet forum precis; 145 000 medlemmar (dock är väl inte alla aktiva och somliga har dessutom mer än ett konto), och då är det klart att här finns mer än en även från Lule. Uppenbarligen har ju vissa i tråden lokalkännedom, vilket naturligtvis underlättar detektivarbetet.
Citera
2007-07-21, 02:49
Medlem
Datasjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Tack för tipset. Det räckte med att ta bort ett mellanslag så funkade länken fint.
Ahh, dubbelt så lätt.

Det som nu hänt är att de förmodat skyldiga har fått sina identiteter uthängda på Flashback med titeln "barnaplågare". Det är inte särskilt avundsvärt. Betydligt värre än en fika med en socialtant och kanske några timmars krattande runt en klubbstuga. Det är lite som att komma till en sluten anstalt för ett pedofilbrott. Dom kommer själva att läsa den här tråden. Dom kommer att förundras över den råa tonen i en del inlägg. Dom kommer läsa andra trådar på forumet och förundras över hur många urflippade och trasiga människor som skriver här. Nu har väl den här tråden inte modererats färdigt ännu, men alla namnen har stått i klartext och det har laddats upp bilder och bostadsadresser. När dom läst färdigt i knarktrådarna, mondogoreochbizarre, vapenochmilitär och inte minst här i krim så har dom nog klart för sig att livet ser lite annorlunda ut framöver. Här finns alldeles för många med kombinationen taskig barndom, nerver och impulskontroll för att det skall kännas bekvämt att hängas ut som barnaplågare med namn, bild och adress.
Det blir till att se sig över axeln i några månader. Dom kommer definitivt banna den stund dom gav efter för lusten att plåga och förnedra en tolvåring.
Deras kompisar och många andra kommer att börja iakta våra vänner på samma sätt som man ser på störtlopp. Man bara väntar på att det skall smälla och någon får ont.
Alla som läser den här tråden kommer att komma att tänka på den när dom har möjlighet att göra rätt i en liknande situation. På så sätt har det hela en preventiv effekt. I övrigt tycker jag synd om nästan alla inblandade. Lycka till dom närmaste månaderna!
Citera
2007-07-21, 03:00
Medlem
Ladidas avatar
En massa inlägg som brutit mot 1.06 raderade.

Åtgärder följer.

Ifall ni måste posta personnamn så hoppas jag på en fin källa också, vilket det varit lite si och så med.

/Mod.
Citera
2007-07-21, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
En massa inlägg som brutit mot 1.06 raderade.

Åtgärder följer.

Ifall ni måste posta personnamn så hoppas jag på en fin källa också, vilket det varit lite si och så med.

/Mod.

Tycker personligen att flickans mammas konstanterande är bättre än någon annan källa jag kan tänka mig.
Citera
2007-07-21, 04:51
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illern
Tycker personligen att flickans mammas konstanterande är bättre än någon annan källa jag kan tänka mig.
Och jag är flickans pappa, det finns inget som bevisar det förutom att jag påstår det.

Förstår du hur jag menar och hur knasigt det kan bli utan källhänvisning och dylikt?

Visa källa och du får skriva ut hur många namn du vill, ifall du inte har någon källa får du istället stå kastet.
Reglerna är enkla.

Vidare frågor kring det här kan tas i PM, jag skriver enbart det här inlägget för att slippa radera 20 inlägg till om samma sak.

/Mod.
Citera
2007-07-21, 15:13
Medlem
Ladidas avatar
Inte är det någon chatt det här heller.

Några chattinlägg raderade.

/Mod.
Citera
2007-07-21, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Återigen: du har en poäng i att den där filmen är viktig för utredningen och rättegången, men vad menar du med "Flickan har skador - so what?" (Jag är ju inte Flickans mamma, men trots det undrande.)
Uppenbarligen har flickan utsatts för misshandel och annan förnedring - oavsett om sedan bevisningen räcker för att få förövarna fällda. Att vara skyldig i moralisk mening är inte alltid samma som att vara skyldig i juridisk mening. Ibland går tyvärr personer som uppenbarligen är skyldiga till brott fria.

Filmen är inte raderad bara för att puckot tryckt på "radera", nej. Filen är först borta när utrymmet där den ligger är "överspelat" minst en gång.

Flickans mamma, har polisen tagit K.B.:s mobiltelefon i beslag? Det är viktigt att de säkrar den där informationen (filmen)!

Det jag menar att det måhända inte råder någon tvekan om att flickan har haft diverse skador, men det har mindre betydelse.
Det gäller ju att kunna påvisa hur dessa har uppstått och vem som har åsamkat vilken skada.

Det blir tämligen svårt utan en film.
Citera
2007-07-22, 15:37
Medlem
Till flickans_mamma: Hoppas verkligen att allt kommer att lösa sig, samt att de inblandande får ett bra straff. Har en syster som är i ditt barns ålder, och kan förstå frustrationen som du och din familj måste genomgå atm. Måste även dela ut en eloge för att flickans vänner och anhöriga inte pucklat på förövarna - för det första jag gjort om det var min syster var att ta flyget upp.

Lyckönskningar och hoppas att du och din familj får en bra sommar!
Citera
2007-07-22, 15:50
Medlem
Ladidas avatar
Detta är ingen diskussion kring olika communities på nätet eller dess medlemmar.

Så OT har nu blivit raderat.

/Mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in