2007-07-15, 22:43
Medlem
Galet. Man blir verkligen ledsen och arg. Hade inte hört talas om detta före idag, men det har tagit upp mycket av hjärnverksamheten. Jag vet inte var man skall börja, men jag hoppas att föräldrarna till de här barnen blir straffade. Att "uppfostra" sådana små svin utan respekt för andra människor borde ju vara straffbart. Samtidigt känner jag att hade jag varit i din situation skulle jag bara vilja ta med mig tjejen någon annan stans ett tag och få henne att känna sig ompysslad och lugn.

Jag hoppas verkligen att din dotter repar sig. Hon låter som en stark individ som redan har fått ta mycket skit och klarat sig. Du frågar hur du får henne att få bättre självkänsla. Ja, det är en bra fråga men det viktigaste är kanske att hon inser att inget är hennes eget fel utan att det är de andra som är idioter.

EDIT: Sjukt modigt av er att vara så toleranta och lugna. Men med tanke på de upprepade hoten (veckan efter ert snack) så borde ni kanske statuera ett exempel. Enklast vore ju att ge sig på den fega skiten K.W, lättare att ge en 17-årig kille däng än 14-åriga tjejer. Se till att någon spöar skiten ur honom, gärna offentligt. Och då menar jag verkligen så att det känns. Det kanske låter hemskt, men om din dotter skall få frid så är det kanske bäst. Känner du eller pappan (eller styvpappan) ingen som kan ta sig an detta? Annars kan säkert alla flashbackare leta upp någon villig...

Se det som att du ger honom en gratis chans att bättra sig. Att få folk att inse att de är idioter är en tjänst man borde ta betalt för.
Citera
2007-07-15, 23:21
Medlem
Spöa skiten ur honom...

Citat:
Ursprungligen postat av thorn
Galet. Man blir verkligen ledsen och arg. Hade inte hört talas om detta före idag, men det har tagit upp mycket av hjärnverksamheten. Jag vet inte var man skall börja, men jag hoppas att föräldrarna till de här barnen blir straffade. Att "uppfostra" sådana små svin utan respekt för andra människor borde ju vara straffbart. Samtidigt känner jag att hade jag varit i din situation skulle jag bara vilja ta med mig tjejen någon annan stans ett tag och få henne att känna sig ompysslad och lugn.

Jag hoppas verkligen att din dotter repar sig. Hon låter som en stark individ som redan har fått ta mycket skit och klarat sig. Du frågar hur du får henne att få bättre självkänsla. Ja, det är en bra fråga men det viktigaste är kanske att hon inser att inget är hennes eget fel utan att det är de andra som är idioter.

EDIT: Sjukt modigt av er att vara så toleranta och lugna. Men med tanke på de upprepade hoten (veckan efter ert snack) så borde ni kanske statuera ett exempel. Enklast vore ju att ge sig på den fega skiten K.W, lättare att ge en 17-årig kille däng än 14-åriga tjejer. Se till att någon spöar skiten ur honom, gärna offentligt. Och då menar jag verkligen så att det känns. Det kanske låter hemskt, men om din dotter skall få frid så är det kanske bäst. Känner du eller pappan (eller styvpappan) ingen som kan ta sig an detta? Annars kan säkert alla flashbackare leta upp någon villig...

Se det som att du ger honom en gratis chans att bättra sig. Att få folk att inse att de är idioter är en tjänst man borde ta betalt för.

Ja, det låter hemskt att säga det , men på ett sätt tror även jag (eftersom det ÄR ett faktum att han och resten av idiotgänget är fega skitar) att det är det enda och bästa sättet att få dem fatta. Att VERKLIGEN skrämma upp dem. Funderar dagligen ut hämndplaner, och njuter av tanken att göra liknande saker mot den här trion. (exempelvis så är A.E extremt spruträdd, berättade hennes mamma i samma veva , som hon sa att hon och socialtanterna starkt misstänker att droger är med i bilden) Hur kul skulle det ej vara att sticka henne med nålar, sakta och länge pina henne.
M.D sen som ville "bada" min dotter; skulle gärna se henne hjälplös i det iskalla havet..
Och den tuffe 17-åringen ; ja även han skulle tvingas le in i kameran samtidigt som man skärde sakta med en slö kniv i hans intimare delar..
MEN, det här är bara tankar som gör mig gott i all olycka.
Det är inget jag skulle kunna fullfölja, då skulle ej heller jag vara frisk.
Men jag tror att bara det skulle skrämma skiten ur K.W och kumpaner,
att få se sidor som Flash Forum , läsa/veta vad så gott som hela Sverige anser om dem och deras handlingar.
Se skrivet på svart och vitt hur många som önskar deras + föräldrars namn och adresser för att "hälsa på en mörk kväll"..
Har tänkt ge mammorna adresser som de skulle få kika närmare på...
Vad tycker du/ni?
Skulle det hjälpa åtminstonde så pass att de här kräken ej i framtiden vågade yppa ett endaste ord till min dotter , aldrig någonsin kröka ett hårstrå från hennes huvud?
Citera
2007-07-15, 23:36
Medlem
Det slog mig bara som enklast att helt enkelt leta upp K.W en fredagkväll på det lokala kvällshaket, ha med en eller ett par killar som inte drar sig för att ge honom nog med stryk för att han skall frukta för sitt liv. Kanske, om din dotter är på det humöret... ta med henne och låta henne utdela lite förnedring som hämnd. Verkligen signalera att om de ger sig på henne igen så händer det med dem alla. Betdligt enklare än att ge sig på en 14-åring med sprutor just i det avseendet att detta inte verkar vara speciellt hårt kriminellt belastade gäng utan ett gäng svenska låtsastuffingar... så antagligen behövs det inte direkt Bandidos i ryggen för att ge sig på en av dem och verkligen statuera ett exempel. Nog måste här finnas någon i Luleå som känner sig manad.

Men vad vet jag, viktigast är att din dotter får en bra uppväxt. Hur man når det målet är svårt, känns tufft att förlita sig på att samhället skall straffa dessa ungdomar så att de ej gör något igen dock.

Du kan i alla fall säga till din dotter att hon har många som tänker på henne, om det nu betyder något.
Citera
2007-07-16, 00:05
Medlem
Som vanligt får man skämmas för att vara svensk. Ingen ingriper, ingen har civilcourage. Varför får jag aldrig se några rån???!!- jag bor ju för fan vid Södervärn i Malmö. Folk blir ju rånade där varje dag av invandrarungdomar.
Citera
2007-07-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraderG
Som vanligt får man skämmas för att vara svensk. Ingen ingriper, ingen har civilcourage. Varför får jag aldrig se några rån???!!- jag bor ju för fan vid Södervärn i Malmö. Folk blir ju rånade där varje dag av invandrarungdomar.

Jag bodde där i två år utan att se någonting, det är bara en konspiration!

Men jag håller med, men man kanske hade reagerat lika fegt som alla andra...
Citera
2007-07-16, 02:30
Medlem
vättes avatar
Men fyjävlasatan i helvetet vad förbannad jag blir, hjärtat bultar och jag sitter och skakar på stolen. Satans värdelösa jävla undermänniskor, både horungarna och deras patetiska jävla fittor till föräldrar. Skiter fullständigt om de är fjorton år gamla, lider av ADHD eller vadfan man försöker ursäkta deras beteende med - jag önskar att de vore döda. De kommer aldrig bidra med något gott till världen utan bara lidande och ondska, Sverige vore en bättre platts på alla sätt och vis om de allihop låg två meter under jord, så enkelt är det.

Jag tror tyvärr att den enda lösningen vore att någon i gänget råkade ut för en sjuhelvetes misshandel, och att resten av dem förstod att om de så mycket som tittar på "A-m" igen blir det rullstoll och löständer för deras del. Tyvärr, för rättsväsendet kan inte lösa det här. En 17-åring + förtal = någon tusenlapp i skadestånd (som hans värdelösa jävla hora till mor kommer betala åt honom) som mest. En 14-åring och en 15-åring + misshandel, hot och frihetsberövande = ett par veckors ungdomsvård i absolut bästa fall. De kommer bara se det som ytterligare en anledning att plåga din dotter. Med det menar jag absolut inte att du ska dra tillbaka anmälan, samtal med sockärring och prick i belastningsregistret är bättre än inget straff alls.

Och visst förstår jag att du inte kommer leja torpeder för att spöa upp någon. Vi lever i verkligheten och inte i någon fjunig tangentbordsriddares våta dröm, och att du hamnar i finkan för anstiftan till misshandel är knappast vad "A-m" behöver just nu. Och det är just det som gör att man känner sig så rasande, uppgiven och hopplös - att det alltid är de onda som vinner. Bödlarna kommer aldrig bestraffas (i ordets rätta bemärkelse) för vad de gjort, de kommer fortsätta trakassera sina offer, de kommer skratta åt det och de kommer sova gott.

Men man tycker att någon Lulebo på eget initiativ borde göra sin medborgeliga plikt här.
Citera
2007-07-16, 02:39
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickans mamma
Kritiken var ej för en sekund menad till dig , det blev bara lite fel..
Dina ord i dina inlägg har värmt ; de gör att världen verkar iaf lite vackrare trots allt det hemska som finns runt omkring oss.

Finns egentligen inget att be om ursäkt för. Ditt inlägg var helt enkelt formulerat så att jag missförstod och tog åt mig av kritik som tydligen inte var riktad mot mig (förstod jag av det PM du också sänt mig). Saken är utredd och inget mer att orda om.
Det gläder mig om mina simpla inlägg åtminstone kunnat sprida lite värme...

Med vänlig hälsning
/D_M
Citera
2007-07-16, 04:18
Medlem
Ladidas avatar
Eftersom det finns en "medborgaregardetråd" så kan den diskussionen fortsätta där.

Lite strunt och trams raderat.

/Mod
.
Citera
2007-07-16, 04:57
Bannlyst
Starkt att du tar tag i det här med kraft Flickans mamma i denna tunga period. Jag är iaf imponerad, många av dagens föräldrar skulle vikit ner sig,
något som många medmänniskor och dessa gärningsmäns tragiska föräldrar verkar ha gjort.

Så stå på dig, de onda förlorar alltid till sist, de tror att de kommer undan, men jag kan garantera dig att det finns en instans som är
högre och mäktigare än vad Sverige eller Världen har. Denna instans är Gud och Gud vet allt, har de här illbattingarna valt att
fortsätta på den väg till destruktion som de är på som kommer detta garanterat att tas upp under deras dom som Gud utfärdar åt
alla som vägrar att komma till sanningen. De må skratta åt saken nu, de må skratta åt dig, de må skratta åt din dotter och fortsätta hota henne, de kommer inte skratta sen om de fortsätter med sina onda handlingar.
Rättvisa kommer att utkrävas.

Their foot shall slide in due time...
http://Jesus-is-Lord.com/sinners.htm
http://Jesus-is-Lord.com/sinner.htm
Citera
2007-07-16, 05:16
Bannlyst
Finns det ingen lämplig sida på nätet där man kan lägga upp lite bilder, namn och annat spännande utan risk att själv få skit för det?
Det finns ganska många i Luleå som är sugna på namn plus lite mer fakta i det här fallet - däremot är det ju inte så många som känner till gärningsmännen.
Troligen på grund av deras låga ålder.
Citera
2007-07-16, 07:01
Medlem
Hullabaloo87s avatar
Starkt att kämpa så för sin dotter och att hålla tillbaka känslor när det blir som värst. Hoppas inte den svenska domstolen trampar över er som man verkar vara van vid när man läser tidningarna. Tycker att ni ska förlita er så mycket på lagen som möjligt.. Men som sagt, om det inte blir något av det, utan bara ses som spratt eller vad de kan hitta på, så hade jag hämnas... Inte på ungdomarna, utan mot deras föräldras egendom, då ungdomarna kommer få skiten av detta...

All min ödmjukhet går ut till er dotter och stor respekt för det slit du gör för henne
Citera
2007-07-16, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hullabaloo87
Inte på ungdomarna, utan mot deras föräldras egendom, då ungdomarna kommer få skiten av detta...

Det var en bra tanke, ungdomarna kommer förhopningsvis att förstå och föräldrarna kommer också bli lite småskraja. Dem kommer inte förstå vad dem har gett sig in på innan det är försent, vilket det är nu.

Känner inget medlidande till dem här "tuffingarna".

//Demokrat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in