2013-01-04, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PSYKEDELIS-K
Går det fortfarande planka från GBG till Köpenhamn C utan problem om man bara sitter där?

alltid svårt att planka från startstationen. Tips är att köpa biljett till halmstad och sen bara sitta kvar, de byter ofta konduktör i halmstad också.
Citera
2013-01-04, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plharmony
alltid svårt att planka från startstationen. Tips är att köpa biljett till halmstad och sen bara sitta kvar, de byter ofta konduktör i halmstad också.

Lyckades planka dit , men tillbaks gick det ej lika bra
Citera
2013-01-05, 00:20
Medlem
Blauschimmelkases avatar
Tänkt åka till chris ganska snart, någon som är intresserad av att hänga på? Skicka PM i så fall.

Antar att allt är som vanligt även om man läst lite om grisarna som har haft aktivitet...
Citera
2013-01-05, 11:58
Medlem
Rabbitspirits avatar
Jag har aldrig varit i Chris men alltid undrat om man kan köpa lite på sig, sedan skicka det med post hem istället för att ha på sig det på tåget?
Åkte till Köpenhamn över julen och där kom varken tull eller konduktör på dit eller hemresan men antar att det bara var ett undantag.
200 spänn tur & retur är liksom ingenting. Jag tycker om Danmark.

Hur tar man sig till Chris från Köpenhamn?
Citera
2013-01-05, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbitspirit
Jag har aldrig varit i Chris men alltid undrat om man kan köpa lite på sig, sedan skicka det med post hem istället för att ha på sig det på tåget?
Åkte till Köpenhamn över julen och där kom varken tull eller konduktör på dit eller hemresan men antar att det bara var ett undantag.

Jag vill inte vara annu en lack FBare men det gar att soka inom detta amne till hoger, och det finns google. Det ar valdigt basic och alla borde ha lart sig anvanda dessa praktiska funktioner vid det har laget..
Buss 2A och buss 66 aker forbi christianshavn. Den forstnamnda bussen finns i anslutning till flygplatsen, sa den ar att rekommendera. Du kan ocksa bara ta tuben till christianshavn.

Klart du kan posta hem det men man gor sig skyldig till smuggling aven pa sa satt.
Angaende tull pa vagen hem, det handlar om ren tur men om man gor sin research ordentligt sa vet man hur man undviker tullarna lattast, man kan minimera risken ganska ordentligt.
Citera
2013-01-05, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbitspirit

enklast om du åker tåg är att hoppa av i kastrup och ta metro
Citera
2013-01-05, 14:45
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaipan
Jag vill inte vara annu en lack FBare men det gar att soka inom detta amne till hoger, och det finns google. Det ar valdigt basic och alla borde ha lart sig anvanda dessa praktiska funktioner vid det har laget..
Buss 2A och buss 66 aker forbi christianshavn. Den forstnamnda bussen finns i anslutning till flygplatsen, sa den ar att rekommendera. Du kan ocksa bara ta tuben till christianshavn.

Klart du kan posta hem det men man gor sig skyldig till smuggling aven pa sa satt.
Angaende tull pa vagen hem, det handlar om ren tur men om man gor sin research ordentligt sa vet man hur man undviker tullarna lattast, man kan minimera risken ganska ordentligt.

Lite väl onödig resa. Det enklaste är att köpa en tur och retur-biljett från skåne till köpenhamn c, sen hoppar du av i kastrup och tar metron. Skånetrafiken-biljetter gäller även på metron.
Citera
2013-01-05, 21:40
Medlem
cybergrodans avatar
Hej!
Jag ska åka till Köpenhamn om några veckor med en polare, och självklart blir det en tripp till Christiania! Jag har varit inne där en gång tidigare, dock med folk som inte röker, därför ville jag inte köpa.

Vi tänkte köpa några gram och gotta oss på när vi är i Köpenhamn, men jag har en liten (säkert konstig) fråga - hur fan köper man? ska man bara gå fram till någon snubbe i något stånd och säga vad man vill ha? Säljer dom till vem som helst?
Citera
2013-01-05, 22:15
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Hej!
Jag ska åka till Köpenhamn om några veckor med en polare, och självklart blir det en tripp till Christiania! Jag har varit inne där en gång tidigare, dock med folk som inte röker, därför ville jag inte köpa.

Vi tänkte köpa några gram och gotta oss på när vi är i Köpenhamn, men jag har en liten (säkert konstig) fråga - hur fan köper man? ska man bara gå fram till någon snubbe i något stånd och säga vad man vill ha? Säljer dom till vem som helst?

Ja
Citera
2013-01-05, 22:46
Medlem
Hur långt tid tar de till Chris från Norrköping? och vad blir kostnaden tex? aldrig vart där, känns lite långt från norrköping och vad går kostnaden på för 10g med tåg o mat osv ?
Citera
2013-01-05, 23:13
Medlem
Appels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
Lite väl onödig resa. Det enklaste är att köpa en tur och retur-biljett från skåne till köpenhamn c, sen hoppar du av i kastrup och tar metron. Skånetrafiken-biljetter gäller även på metron.

Det gör den inte alls, fick böter på metron förra sommaren. Fast boten kom aldrig hem till mig i sverige.
Citera
2013-01-05, 23:55
Medlem
xarxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaipan

Menar du man har tur om man inte stötter på tullare?? Borde väl mer vara otur om man stötter på dom, menar jag har nu åkt tåget ett antal gånger och har då aldrig sett en tullare en enda gång..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in