2012-07-23, 22:02
Medlem
heiss avatar
Hur ser eran dag ut när ni åker till Christiania? Jag och 3 andra kommer stanna vid Köpenhamn från en roadtripp, är lite osäker om jag vågar smuggla med mig hem, speciellt när det finns tjejer man åker med som inte ens röker, tror jag.

Ni som åker dit köper väl inte 0.5g för att röka upp det och sedan åka hem antar jag. Smugglar ni allihopa, tar ni in på hotell för att röka upp det ni köpt eller vad fan ska man göra?
Senast redigerad av heis 2012-07-23 kl. 22:05.
Citera
2012-07-23, 22:37
Medlem
kattfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Hur ser eran dag ut när ni åker till Christiania? Jag och 3 andra kommer stanna vid Köpenhamn från en roadtripp, är lite osäker om jag vågar smuggla med mig hem, speciellt när det finns tjejer man åker med som inte ens röker, tror jag.

Ni som åker dit köper väl inte 0.5g för att röka upp det och sedan åka hem antar jag. Smugglar ni allihopa, tar ni in på hotell för att röka upp det ni köpt eller vad fan ska man göra?

Att ha en heldag i soliga chris är aldrig helt fel. Enligt mig är det värt att besöka även om du inte smugglar med dig hem. Köpenhamn är annars en riktigt trevlig stad så sov några nätter på något mysigt backpackerhostel så hinner ni uppleva mer än chris (det är dock lätt att fastna där, talar av egna erfarenheter).

Vad gäller smuggling så finns det en stor tråd om det. Posta hem är ett lättare alternativ om du är nojjig av dig. Annars är faktiskt brudar till en fördel, skulle jag tro. En bil fylld med grabbar i 20-års åldern är nog sämre än en bil med tjejer.

Ha det så kul!
Citera
2012-07-24, 00:55
Medlem
Nu på sommaren är allt guld och gröna skogar där. Hämtar inte själv men min dealer gör
Citera
2012-07-24, 20:16
Medlem
plixors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis

Har själv aldrig smugglat (dock vänner som gjort) men när jag åker dit så brukar vi i regel köpa ca 1g/person som vi gör coctails på.

sen är vi där ett par timmar o röker hårt, åker till helsingör, röker sista o sen går på båten :P
(tror för övrigt att man inte kan köpa 0.5 där direkt)

Angående smuggling, så åker ni bil rekommenderar jag att du sväljer o sen spyr upp ett tag efter.
alternativt tar o gömmer i 2:an.
Citera
2012-07-25, 07:46
Medlem
Jag har tänkt o åka ner nu innan denna månadens slut o köpa med mig en del hem och hörde av en kompis att han köpt 3 heggen kashmir för 10 000 SEK och undrar ifall det är så bra priser när man lägger den summan eller ifall han bara hade rent flyt för jag hade tänkt o spendera samma summa och just nu så förväntar jag även mig samma mängd.

Tänkte även fråga ifall det e någon som vet hur det e med tåg nu ifall det är mycket kontroll på tågen eller ifall det är väldigt liten risk att åka dit och ifall man tar tåg vilket e bästa sättet att åka ifall man ska till t.ex. Göteborg eller Jönköping?

Edit: undrar också ifall det kommer på några extra kostnader när man tar ut DKK på ett svenskt kort.
Senast redigerad av psychojew 2012-07-25 kl. 07:49.
Citera
2012-07-25, 13:37
Medlem
Kan man inte använda en bankomat i Danmark istället för att växla på Forex?
Citera
2012-07-25, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychojew
hörde av en kompis att han köpt 3 heggen kashmir för 10 000 SEK .

säg åt din vän att han ska sluta ljuga
Citera
2012-07-25, 13:56
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteRhino
säg åt din vän att han ska sluta ljuga

Haha, precis.
Som randomkund får du svårt att få det sämre skitet för 3300sek per hegge, men det KAN gå.
Kommer du in där och inte känner dem så kommer du få pröjsa minst 5k/hegge kashmir men förmodligen 7.
Citera
2012-07-25, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIC5

???
Citera
2012-07-25, 16:16
Medlem
Smash3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIC5
Det skall inte vara några problem att ta ut i danska kroner! Men man kanske vill vara på den säkra sidan! Sist jag var i chris fungerade inte mitt visa, men det berodde nog på att jag inte hade några pengar kvar! Men dom gånger jag har handlat där har jag tagit ut i pengar på bankomaterna.
Citera
2012-07-25, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smash3r
Det skall inte vara några problem att ta ut i danska kroner! Men man kanske vill vara på den säkra sidan! Sist jag var i chris fungerade inte mitt visa, men det berodde nog på att jag inte hade några pengar kvar! Men dom gånger jag har handlat där har jag tagit ut i pengar på bankomaterna.

Tack för responsen.
Citera
2012-07-25, 17:09
Medlem
Mujaffazs avatar
Har bara en fråga, har fattat att man får köpa rökat där, men får man röka det vart som helst inom chris? Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in