2012-07-20, 23:32
Medlem
freqks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0okey
Tja alla kära stoners där ute!

Nu har jag och ett gäng bestämt oss för att ta oss över till kära fristaden inom en snar framtid.
Har tidigare varit där ett par gånger, men alltid av någon anledning hamnat vid just det stånd som i princip alla här avråder en från att gå till (höger sida vid början av pusher) två bord bredvid varandra.

Har ett par frågor till er som vandrat längs pusher nyligen (senaste månaden).

På dagtid är ju det självklara valet en riktigt bra Sativa, vad rekommenderas? Både hasch(ovanligt) och gräs.
(INTE SUPER SILVER HAZE, alldeles för överskattat även om den är riktigt riktigt potent)

På kvällstid är ju Indica ett självklart val, vad rekommenderas där? Samma gäller här både hasch och gräs

Sen letar vi något unikt också, ICE, budder elle earwax? ICE har jag sett tidigare men är det någon som kommit över earwax t.ex?

Och så sista frågan, vilket stånd rekommenderas? utgå då från att det ska ges BRA service. Dem svarar på diverse frågor man har, lukta osv osv. Vi lär köpa allt från mindre till större mängder.

Uppskattar alla era svar och önskar en fortsatt trevlig helg!
Bless!
Dagtid -> L.S.D (Bordet mitt emot hamburgaren, högljudd, hög och rusigt trevlig snubbe) Middag -> Skunk (samma bord) Kväll -> Napal (ståndet längst upp på torget, mindre pratglad men oftast enkel att pruta hos).
Garanterar dig övernaturligt bra röka hos de två.
earwax kan du utesluta, skule inte tro att vi får se något sånt på ett bra tag igen.. ICE finns hos "bord snubben", dock i kristall/pulver form.
pz,,, freqk
Citera
2012-07-21, 00:51
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freqk
Dagtid -> L.S.D (Bordet mitt emot hamburgaren, högljudd, hög och rusigt trevlig snubbe) Middag -> Skunk (samma bord) Kväll -> Napal (ståndet längst upp på torget, mindre pratglad men oftast enkel att pruta hos).
Garanterar dig övernaturligt bra röka hos de två.
earwax kan du utesluta, skule inte tro att vi får se något sånt på ett bra tag igen.. ICE finns hos "bord snubben", dock i kristall/pulver form.
pz,,, freqk

Det låter ju hur grymt som helst! Ska nog ta en sväng förbi det bordet vid hamburgaren men skulle du kunna ge mer utförlig vägbeskrivning från början av pusher så att säga?

Några fler som har lite goa tips att dela med sig?

Edit: är inte L.S.D en Indica dominant? Blir ju hur seg som helst på det, eller är det annorlunda för den strainen kanske?
Senast redigerad av Sm0okey 2012-07-21 kl. 00:55.
Citera
2012-07-21, 02:23
Medlem
TequilaBoys avatar
Va i Christ. i veckan, det var som vanligt. Riktigt soft sativa ficm jag tag på, tog med en 5a hem
Citera
2012-07-21, 16:19
Bannlyst
Jadu var där i förrgår och då var de bästa sorterna, Jack Herer samt blue cheese kombinerat med vanilla kush. Samt Red dragon gjorde en väldigt glad.
Citera
2012-07-21, 20:17
Medlem
followwewills avatar
Tips på olika sorter av Indica/Sativa som finns i rörelse i nuläget uppskattas!
Citera
2012-07-22, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freqk
Vad är du rädd för? Tullen behöver du inte tänka på, är du något klar i huvudet på tåget så fraktar du det i flertal smellyproofbags (beroende på mängd). Sitter i bilen nu som stått i Malmö medans trippen till chris. Fick med mig 50g L.S.D och diverse samples utav de flesta hasch sorterna!
Lugnt och sansat så äre ingen fara.

Pz, freqk

Varför är jag rädd? Undrade bara. Kan nu säga i efterhand att allt gick bra ;-)
Citera
2012-07-23, 12:47
Medlem
Shrooominators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalvbebis
När slutar de sälja röka på pusher street eller säljer dygnet runt?

jättetacksam för svar

De har inte öppet dygnet runt.
vid 9 på morgonen är de några få stånd öppna resten öppna mellan 10-12 och stänger på vardagar vid 10-11 t.om 12 helger 12-03

p.s de heter inte pusher street längre utan green light district
trevlig resa!
Citera
2012-07-23, 19:06
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrooominator
De har inte öppet dygnet runt.
vid 9 på morgonen är de några få stånd öppna resten öppna mellan 10-12 och stänger på vardagar vid 10-11 t.om 12 helger 12-03

p.s de heter inte pusher street längre utan green light district
trevlig resa!
Var tvungen att googla på det, det stämde. Fan va fränt!

Här är en video från invigningen av GLD:
http://www.youtube.com/watch?v=CJNcR4tm7n0
Missa inte låten från 2.10->
Citera
2012-07-23, 19:13
Medlem
freqks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenhouseSweed
Varför är jag rädd? Undrade bara. Kan nu säga i efterhand att allt gick bra ;-)
Skönt att höra mannen! Jag åker neråt igen på onsdag, hittade du nå fint du kan tipsa om?
Citera
2012-07-23, 20:23
Medlem
Spfeak8s avatar
Hej! Jag ska besöka Christiana snart och undrar vart man ska gå. Är det Pusher street och står det fortfarande stånd där?
Citera
2012-07-23, 20:26
Medlem
Mojotojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spfeak8
Hej! Jag ska besöka Christiana snart och undrar vart man ska gå. Är det Pusher street och står det fortfarande stånd där?

Det går inte att missa det. Om inte så lär man i stort sätt kunna lukta sig till det.
Enklast är att gå in vid "skylten" ( http://www.radicalsabbatical.com/1103/christiania.jpg ), håll till vänster och du kommer först till en liten marknad förhoppningsvis, därifrån lär du se stånden.
Citera
2012-07-23, 20:30
Medlem
Spfeak8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojotojo
Det går inte att missa det. Om inte så lär man i stort sätt kunna lukta sig till det.
Enklast är att gå in vid "skylten" ( http://www.radicalsabbatical.com/1103/christiania.jpg ), håll till vänster och du kommer först till en liten marknad förhoppningsvis, därifrån lär du se stånden.
Tack, tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in