2011-09-06, 21:31
Medlem
Var nere i helgen och dem hade fint utbud av hash och weed.
Rekomenderar skuff för 200dk/g i ståndet som heter "Deluxe".
Fick med mig 62g för 4000dkk av kashmir (130dkk/g) och anser att det var okej pris men kan få mycker billigare säkert.
Åkte tåg över bron till malmö sen citytåg hem och såg ingen tull på vägen dit eller tebax...

Öppet tider är att "Turistfällan" aka Sunshine Bakery stånden är öppet sen 10-12 på dagen och ALLA andra öppnar 5-6 på eftermiddagen. (Kan dock bara vara helger för var bara där i lördags och söndag)

Bless
Citera
2011-09-06, 22:16
Medlem
kramujanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADYE
Hur är det med "yngre" personer där? Säljer de till folk som ser yngre ut än vad de egentligen är? Jag ser knappt ut o vara 18 liksom..

alla gånger jag har varit nere så har det varit några under 15 lätt som köpt eller fått för dom håller vakt eller något :P
Citera
2011-09-06, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kramujana
alla gånger jag har varit nere så har det varit några under 15 lätt som köpt eller fått för dom håller vakt eller något :P

hehe, började skratta lite när jag läste detta

Första gången jag handlade där inne var jag 13...
Det dom gör är olagligt, finns inte direkt en åldersgränns på weed :P dom vill tjäna sina pengar bara
Citera
2011-09-07, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rofflez
Grejen är ju att man faktiskt gör det. Nu bör man väl inte vara fullt lika nonchalant som den här snubben verkar vara, men tullarna går ju främst på profilering och tecken på nervositet. Har han rökt i 45 år kan man väl tänka sig att han minst är runt 60 nu, är han etniskt svensk och hyfsat välvårdad så är risken att han blir kontrollerad jävligt liten. Uppvisar han dessutom total avsaknad av nervositet och har en förklaring på vad han gjort i Köpenhamn så skulle jag nog säga att sannolikheten att han skulle bli tagen är nästan lika med noll. Så ja, på sätt och vis funkar det även mot pisseprov, ingen skulle komma på tanken att testa en 60-årig Svensson-gubbe med fullt legitima och trovärda skäl att åka till Köpenhamn och tillbaka.
Att det går tullare på tåget är definitivt ingen myt, tror han det på allvar är det nog inte omöjligt att hans reaktion och plötsligt nervösa beteende avslöjar honom, särskilt om de kommer med hund. Hundens funktion är ju just att göra folk nervösa (ganska säker på att alla deras hundar är "attrapper" tror inte ens att de får gå med narkotikahundar genom ett tåg med pendlare. tror jag läste någon gång att narkotikahundar aldrig får användas mot människor, bara fordon, lokaler och gods. Ska kolla upp det, skulle vara bra att veta om de bara har fejkhundar på tåget) . Står det en snubbe som helt plötsligt börjar svettas och flacka med blicken när de kommer plockas förmodligen förmodligen in omgående.

Man blir inte kollad alls om man inte är rastafjortis, pundardrägg, nervös afrikan eller beter sig riktigt suspekt, förutsatt att tullen är hundfri.

Med hund BLIR man tagen, hundarna är bättre eller sämre men alla hundarna på öresundstågen är utbildade. Det gäller bara att komma lindrigt undan och inte åka dit för det man eventuellt medför.
Att däremot ett par av hundförarna är totala ägg som missar eller feltolkar hundarnas signaler kan man väl bara tacka och ta emot för
Jag har sett en hund springa genom en hel vagn rakt på en snubbes ficka som innehöll olagligheter. Knappast en slump, dom ÄR utbildade, jag har blivit tagen med hund flera gånger.
Senast redigerad av jo-ia 2011-09-07 kl. 13:37.
Citera
2011-09-07, 20:12
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robiin111
hehe, började skratta lite när jag läste detta

Första gången jag handlade där inne var jag 13...
Det dom gör är olagligt, finns inte direkt en åldersgränns på weed :P dom vill tjäna sina pengar bara

Fast visst kan dom neka dig. De frågade oss om vi var 18 då vi var 15 innan vi skulle köpa. En annan frågade oss om vi hade fått hår på pungen än, lite skämtsamt då
Citera
2011-09-07, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Fast visst kan dom neka dig. De frågade oss om vi var 18 då vi var 15 innan vi skulle köpa. En annan frågade oss om vi hade fått hår på pungen än, lite skämtsamt då

Dom frågade om ni var 18, hade ni sagt nej så hade dom sålt ändå och i värsta fall om dom inte gjort det så är det bara att gå till nästa stånd
Citera
2011-09-07, 21:23
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Dom frågade om ni var 18, hade ni sagt nej så hade dom sålt ändå och i värsta fall om dom inte gjort det så är det bara att gå till nästa stånd

Gissa varför dom frågade om vi var 18? Antagligen hade de inte sålt. Men ja då är det ju bara att knalla vidare till nästa person och köpa där.
Citera
2011-09-07, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Gissa varför dom frågade om vi var 18? Antagligen hade de inte sålt. Men ja då är det ju bara att knalla vidare till nästa person och köpa där.

Chris har inte direkt några ålderssgränser :P(:
Citera
2011-09-08, 00:17
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
.........
Citera
2011-09-08, 00:28
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
"Chris" må hända inte har några officiella åldergränser men enskilda puschers kan ha samvete
Citera
2011-09-08, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Keelaay
Vart du BÄNG på det då?

Nej, jag bli aldrig bäng. Jag är cool. Jag blir flummig. Sen sticker jag hem och lirar gitarr och blandar holkar. Skithäftigt! Jag är musiker. Fatta det! Därför röker jag. När jag röker cannabis kan jag bara inte låta bli gitarren. Jag är flummig.

Det är bara bänga människor som blir bänga.

EDIT: Dom vill vara bänga för att dom är bänga. Har ingen fantasi.
Senast redigerad av carllarsen 2011-09-08 kl. 01:23.
Citera
2011-09-08, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Keelaay
Hahah

Vad skrattar du åt?
Jag har aldrig lämnat något urinprov. Jag är för gammal för sånt och det fattar dom. Vad skall dom med mitt urin till? Dom kommer ingenstans ändå med det, och det vet dom. Annars kan jag pissa på skrivbordet om dom vill det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in