2011-04-18, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Unknown
Är det någon som har varit på Chris' på senare tid som vet vad för strains dem säljer just nu?
Personligen brukar jag köpa 120 kr / gram - strain;a. Som sagt, någon vet vad som säljes nu?

Jag köpte white widow, bubbelgum och lemon haze. Framförallt lemon haze rekommenderades stark av killen som sålde. Han rökte inte så mkt själv sa han men kunderna gillade det strainet. Jag såg också ak47, mango kush, hindi kush, northern lights. Det fanns också en indica-strain som hette något med cream om jag inte minns helt fel. Det fanns säkert 5-10 st till men dessa är de jag kommer ihåg. Enjoy!
Citera
2011-04-18, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaveWyndorf
Jag köpte white widow, bubbelgum och lemon haze. Framförallt lemon haze rekommenderades stark av killen som sålde. Han rökte inte så mkt själv sa han men kunderna gillade det strainet. Jag såg också ak47, mango kush, hindi kush, northern lights. Det fanns också en indica-strain som hette något med cream om jag inte minns helt fel. Det fanns säkert 5-10 st till men dessa är de jag kommer ihåg. Enjoy!

Najs, skulle gärna vilja veta lite priser också. vilka kommer du ihåg? Kanske inte alltför många om du mumsat på de där gobitarna nu
Citera
2011-04-18, 14:50
Medlem
Sist jag var där köpte jag 20g pollenhasch för 1000 dkk. Hyffsat bra pris, är väl inte det bästa haschet. Fick ta runt 0.5/spliff när jag rökte dagligen. Var av killarna vid bageriet. Dom brukar ge ok priser.
Citera
2011-04-18, 19:59
Medlem
disamens avatar
Jag är i Köpenhamn just nu, finns allt att köpa, folk röker weed utanför gatorna har dessutom sett ett gäng röka crack vid tågstationen.

Weed/Hash som finns att köpa BLA

Jack Herer(Bästa jag har rökt här)
Super Silver Haze(Ett av de bästa också)
Lemon Haze(God smak)
"Nåt Svart Afghan liknande"(Skit starkt hasch)
Mango Kush(Bra benga)

Sämst jag rökte var Purple Haze, vilket är 10gånger bättre än de bästa jag har rökt uppe i Stockholm, riktigt stor skillnad på weedet.

Btw Danmark är as nice speciellt Christiania.
Citera
2011-04-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla21
Najs, skulle gärna vilja veta lite priser också. vilka kommer du ihåg? Kanske inte alltför många om du mumsat på de där gobitarna nu

70-80dk standard skurre som lemon och allt annat haze.
100dk white widdow och såna mer kända strains.
120-130dk riktigt bra torkat/kurerade buds, man behöver bara fingrarna för att mecka. Brukar kalla det krutröka. White ghost, PPP, white rose och såna underbara strains som bara behöver nudda för att få tusen kristaller på fingret.

i haschväg.. Hmm, vet inte så mkt, ice för 200 kommer jag ihåg.

detta är om man bara köper ett gram eller så, bör tilläggas
Citera
2011-04-20, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disamen
Jag är i Köpenhamn just nu, finns allt att köpa, folk röker weed utanför gatorna har dessutom sett ett gäng röka crack vid tågstationen.

Weed/Hash som finns att köpa BLA

Jack Herer(Bästa jag har rökt här)
Super Silver Haze(Ett av de bästa också)
Lemon Haze(God smak)
"Nåt Svart Afghan liknande"(Skit starkt hasch)
Mango Kush(Bra benga)

Sämst jag rökte var Purple Haze, vilket är 10gånger bättre än de bästa jag har rökt uppe i Stockholm, riktigt stor skillnad på weedet.

Btw Danmark är as nice speciellt Christiania.
tror ganska säkert att det är meth dom röker
Citera
2011-04-20, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plharmony
70-80dk standard skurre som lemon och allt annat haze.
100dk white widdow och såna mer kända strains.
120-130dk riktigt bra torkat/kurerade buds, man behöver bara fingrarna för att mecka. Brukar kalla det krutröka. White ghost, PPP, white rose och såna underbara strains som bara behöver nudda för att få tusen kristaller på fingret.

i haschväg.. Hmm, vet inte så mkt, ice för 200 kommer jag ihåg.

detta är om man bara köper ett gram eller så, bör tilläggas

Stämmer dåligt med det jag såg häromdagen. Följande: African Pot, Dansk Pot 50, Mango Kush (fin lukt av mango, uppåt), Northern Lights (tung indica, bra smak) 100, big bud, california weed, white widow, skunk, jack herer, orange bud. många stånd uppe men höga priser. såg till och med många sorter som kostade mer och en bra bit över 120 vilket jag tycker börjar bli dyrt. endast orange haze och hindu kush va de schyssta strainsen jag såg för 80.

av hasch fanns det enormt mkt, olika sorters ice och budder (nästan helt vitt) 600, nepal och så vidare.
Citera
2011-04-20, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla21
Mango Kush (fin lukt av mango, uppåt),
Menar du uppåt rus? för vi köpte den och fan så seg har jag aldrig varit.
Citera
2011-04-20, 19:19
Bannlyst
Fick flytta hit så snälla ge en helt grön nybörjare råd här:

Tänkte besöka Christiania för första gången..
Har varit på väg förr men ej blivit av att ta oss till dit och pröva att röka nått
som man blir GLAD och uppåt av.
Var i Köpenhamn ligger det? Vi kommer med tåg från lund.
Vart går man, ska vara gångavstånd.Vilket håll eller mot vad?

Vad ska vi tänka på när vi går in där och vad ska vi köpa för något?
Vi kan absolut inget men vill absolut ha något färdigrullat så det bara är att röka.
Vad är då bäst och vilket pris ligger det på.
Hur mkt ska man ta för att känna av det? Vi är ju nya och vill bli glada och uppåt!
Kan man sitta därinne och röka?

Snälla snabba och seriösa svar, åker imorgon.
Syns eller luktar det av en om man har rökt?
NYFIKEN

PS! Måste vara "uppåt" röka, inget neråt som jag förstått det oxå finns.
Vad ska vi köpa???? Vi kan absolut noll, behöver namn och hur gör vi för att ej bli lurade?
Och hur gör man. Som vanliga cigaretter??
Citera
2011-04-20, 19:38
Medlem
Havoxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linzluzen

Har varit på väg förr men ej blivit av att ta oss till dit och pröva att röka nått

Vi kan absolut inget men vill absolut ha något färdigrullat så det bara är att röka.
Hur mkt ska man ta för att känna av det? Vi är ju nya och vill bli glada och uppåt!

NYFIKEN

Vad ska vi köpa???? Vi kan absolut noll, behöver namn och hur gör vi för att ej bli lurade?

Svårt att svara på, enklast är att ta sig dit, gå ett varv, gå fram till de olika stånden, se vad de har att erbjuda, och sen köpa det ni tycker låter bäst etc.

Är ni osäkra på vad ni vill ha och om det är "uppåt" eller "neråt"-röka så blyga inte.. fråga dem som säljer, de hjälper mer än gärna.

När jag var där sist så sa jag att jag ville ha en tung sativa, då fick jag svaret: "sativa? what do you mean? Do you want to get high or stoned?"

Så mitt förslag är att inte gå och säga sativa dit o indica dit, säg typ "Hi I wanna get really high, what can you recommend?"

Vidare ifall ni inte köper färdigrullat så säg summan ni ska köpa för och inte hur mycket ni ska ha.

Det är mina tips iaf. Happy hunting!
Citera
2011-04-20, 21:49
Medlem
skoningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linzluzen

NYFIKEN

Ni kanske skulle ta med er någon som varit där innan? Mycket av det som säljs där är väldigt potent så det kan räcka med 1 bloss eller två för er, dock innehåller de färdigrullade en jävla massa tobak.

Det är lätt att hitta dit men kanske blir svårare för er att hitta tillbaks om ni röker er helt stenade där och inte har riktigt koll på var ni är.

Ni kommer inte lukta om ni röker utomhus, det kan synas i ögonen de kan bli röda och hängiga om man rökt en hel del.

Ni tar er snabbast dit genom att hoppa av på kastrup sen ta metron därifrån till christianshavn, därifrån tar det ett par minuter att promenera och ni kan fråga första person ni ser när ni kommer upp ur stationen(annars är det rakt fram sen till vänster), eller följa efter de andra som också kliver av kan med funka .
Citera
2011-04-20, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InsaneInThebrain
Menar du uppåt rus? för vi köpte den och fan så seg har jag aldrig varit.

http://www.leafly.com/hybrid/mango-kush

Där jag köpte den, ett av stånden bakom sunshine bakery hade skrivit "high" (som brukar indikera sativa istället för "stoned" -indica!) på skylten för mango kush. Det är mina källor. Enligt ovan länk anges "uplifted" som en effekt. Sen om du själv upplever effekterna av ngt du köpte på ett annat sätt kanske beror på att du är trött allmänt seg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in