Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-23, 20:23
  #601
Medlem
coracacolas avatar
Tänkte höra med er om det fortfarande går att få tag i svamp i Christiania?

tänkte också hur utsikterna att ta med lite till svea rike ser ut? Är hundarna på tågen tränade för sån skit också?
Citera
2008-04-23, 20:24
  #602
Medlem
Extroversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coracacola
Tänkte höra med er om det fortfarande går att få tag i svamp i Christiania?

tänkte också hur utsikterna att ta med lite till svea rike ser ut? Är hundarna på tågen tränade för sån skit också?

Läs några sidor bakåt ang. vovvarna.

Och som vanligt, det bästa sättet att inte åka fast är att inte ha något på sig
Citera
2008-04-23, 23:05
  #603
Medlem
coracacolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extroversion
Läs några sidor bakåt ang. vovvarna.

Och som vanligt, det bästa sättet att inte åka fast är att inte ha något på sig


Man det är ju 50 sidor, jag läste de första 10 men hittade inget om hundarna snokar upp svamp eller bara gräs? Minns du typ vilken sida ungefär det låg på?

Eller någon som vet hur man söker inom en tråd?

Och det är nog bäst att trippa hemma i sverige i lugna lyan, än att dra svamparna direkt i Christiania och riskera att få för sig att åka in till stan eller liknande. Var lite så jag tänkte.
Citera
2008-04-24, 00:16
  #604
Medlem
babba-pappas avatar
Då kan du ju helt enkelt ta dom just före du sätter dig i transportmedlet som ska ta dig till sverige! Då börjar dom slå då du börjar närma dig svea!

Skulle jag ha gjort om jag bara skulle ta för en tripp. Annars (på tåg) kan du ju ha skiten i en väska som inte är märkt och lägga den under ett säte nära din plats. Då tar dom ju inte dig utan bara stashet.
Citera
2008-04-24, 12:42
  #605
Medlem
hejdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baksatet
Vad menar du med "sälja lagligt där igen"?

Jag vet att det aldrig har varit lagligt. Det jag menade var att när jag vär där på många år sen så fanns det alltid flera olika stånd man kunde välja och vraka i röka utan att grisen brydde sig.
Citera
2008-04-24, 16:13
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AXLETTI
Hur är det med att pruta? Har köpt de små färdigpackade zippåsarna med grönt för 200dkk ett par gånger nu, tror ni jag skulle kunna pressa ner priset en aning på en sån?

Var inte rädd för att pruta. Vi försökte pruta så mycket som de bara gick. Vi gick runder och frågade efter priser. Mängdrabbat förekommer självklart.
Citera
2008-04-24, 18:11
  #607
Medlem
Extroversions avatar
Vad ligger priserna för brunt på där nu? Generellt talat, 20-30g?
Citera
2008-04-24, 18:32
  #608
Avstängd
Absolutlegals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extroversion
Vad ligger priserna för brunt på där nu? Generellt talat, 20-30g?
typ 40 kr/g för standard
Citera
2008-04-27, 00:56
  #609
Medlem
shizzles avatar
Om man tar tåget över, hur tar man sig sedan till chriss? Det räcker med vilken tunnelbana man ska på och var man ska av, sedan hittar jag.
Och om man vill hoppa på tåget till malmö innan alla hoppar på (typ stoppet innan), vad heter det och hur tar man sig dit?
Citera
2008-04-27, 11:46
  #610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shizzle
Om man tar tåget över, hur tar man sig sedan till chriss? Det räcker med vilken tunnelbana man ska på och var man ska av, sedan hittar jag.
Och om man vill hoppa på tåget till malmö innan alla hoppar på (typ stoppet innan), vad heter det och hur tar man sig dit?

Du tar 66an från centralstationen och hoppar av stationen efter christianiahavn.
Citera
2008-04-27, 13:05
  #611
Avstängd
SpliffenNr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shizzle
Om man tar tåget över, hur tar man sig sedan till chriss? Det räcker med vilken tunnelbana man ska på och var man ska av, sedan hittar jag.
Och om man vill hoppa på tåget till malmö innan alla hoppar på (typ stoppet innan), vad heter det och hur tar man sig dit?

Jag brukar gå av i Örestad, går fortare då..
Citera
2008-04-27, 13:16
  #612
Medlem
Om du sitter och tittar ut genom fönstret ser du skylten till chris.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback