2009-06-17, 16:51
Medlem
MosDefinites avatar
Du kommer att hitta massor av olika stånd med folk som säljer, bara att kika runt och se vad de har. Oftast är det schysst folk som inte är ute efter att blåsa dig så du får säkert inget bush weed eller dåligt hasch under ett super duper coolt namn.
Citera
2009-06-17, 17:24
Medlem
whenimgones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keep-it-real
läst igenom de sista 10 sidorna i denna tråd nu. har inte fått en slutsats så min funderan är som sådan:

jag ska till christiania imorgon för att köpa. vill dock ej köpa bildäck etc. så e de någon som vet/varit där nyligen som vet vad man ska köpa?, om de finns hasch på cannabis sativa alltså mer uppot rus?. vilket gräs är de bästa nu att köpa där?
Allmänt förslag på bra grejer och vem man ska köpa av eller var och hur man hittar alla pushers. ( har inte varit där tidigare. )

kanske formulerar mig snett, men ni som varit där nyligen ge gärna exempel på bra grejjer. brunt som grönt

kashmir är det mest prisvärda hasch jag har köpt där, ligger på 100-120ddk.
men sjukt bra!
Citera
2009-06-17, 19:28
Medlem
Sensi_Mc_Sunsets avatar
Handla där det är längst kö.
Citera
2009-06-17, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whenimgone
kashmir är det mest prisvärda hasch jag har köpt där, ligger på 100-120ddk.
men sjukt bra!

okej och prisvärt gräs då? vad ska man fråga efter?.
(frågar i och med att jag inte vet vad utbudet där är)

Citera
2009-06-17, 21:51
Medlem
jaggillardets avatar
Tjena, planerat att åka ner imorgon.. vad har dom för utbud där?
Citera
2009-06-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillardet
Tjena, planerat att åka ner imorgon.. vad har dom för utbud där?

jag skall också ner imon med några polers. vad jag har förstått är det försäljning och att man kan hitta det mesta.
den som är extremt aktuellt uppdaterad angående utbudet kan ju rätta mig om jag har fel.
Citera
2009-06-19, 11:09
Medlem
whenimgones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keep-it-real
okej och prisvärt gräs då? vad ska man fråga efter?.
(frågar i och med att jag inte vet vad utbudet där är)

allt gräs jag har köpt har varit helt klart godkännt. är inte så mycket för flashiga namn.
men förra året köpte jag något brutal jävla skunk.
men ja, om du vill ha det bästa, fråga efter det bästa
Citera
2009-06-20, 14:13
Medlem
sarkodans avatar
Utbudet precis lika stort som förr,om inte större!

Knappast någom större risk att bli blåst numera på chris.

Tvärtom så är det kopplt till Chris överlevnad och de behöver all support de kan få därav den ringa chansen att bli blåst om du inte köper av en ensam luffare ,men vem gör det!

Däremot är det viktigt att pruta,köper man 10-20 gram så ska priset ner med 30-40 kronor per G vilket sällan avslås.

Mängden kan slå på 1-2 gram mindre men det kan man väl ta när det handlar om superröka,allt finns framför näsan.

Good luck.

Från en som handlat på Chris i 30 år.
Citera
2009-06-20, 14:18
Medlem
Gaasis avatar
Antar att de fortfarande går att köpa lite smått och gott i Chris. Ska ner dit om drygt 2 veckor och undrar stort utbudet av gräs är?, vilka strains som finns att välja på etc. Brunt brukar oftast dominera.
Citera
2009-06-21, 03:27
Medlem
fairyfellers avatar
Ska ner till Chris om åtta dagar med några polare, har några frågor (har kollat igenom tråden men inte hittat så mycket):

1. Vi åker med Swebuss (Avesta - Köpenhamn och Köpenhamn - Avesta hem såklart), hur är det på bussar? Är det säkert att ta med sig på bussen? Eller är taxi från Köpenhamn till Malmö, och sedan buss till Avesta smartare? Tänkte att dom borde ju inte stoppa taxichaufförer. Vet ni några bra sätt att ta med sig på bussen också?

2. Är det smartare att skicka det direkt från Köpenhamn till hemstaden, eller är det mycket som stoppas av tullen?

3. Hur ofta är snutarna där och snokar? Och vad händer om du blir tagen (med en mindre mängd, 10 gram och neråt med andra ord), tar dom bara rökat ifrån dig? Vad gör dom om du röker medan dom tar dig?

4. Finns det några bra genvägar ut från Christiania som inte är så övervakat? Tänkte när man ska ta med sig därifrån.

Vet att det är många dryga frågor, men jag vill att resan ska gå så bra som möjligt utan strul Tacksam för svar!

/ff
Citera
2009-06-21, 13:02
Medlem
tions avatar
Nu är jag bäng och har orkar inte söka åt dig, men alla frågor du ställt kan du hitta på 30 sek via sökfunktionen!

Citat:
Ursprungligen postat av fairyfeller
Ska ner till Chris om åtta dagar med några polare, har några frågor (har kollat igenom tråden men inte hittat så mycket):

1. Vi åker med Swebuss (Avesta - Köpenhamn och Köpenhamn - Avesta hem såklart), hur är det på bussar? Är det säkert att ta med sig på bussen? Eller är taxi från Köpenhamn till Malmö, och sedan buss till Avesta smartare? Tänkte att dom borde ju inte stoppa taxichaufförer. Vet ni några bra sätt att ta med sig på bussen också?

2. Är det smartare att skicka det direkt från Köpenhamn till hemstaden, eller är det mycket som stoppas av tullen?

3. Hur ofta är snutarna där och snokar? Och vad händer om du blir tagen (med en mindre mängd, 10 gram och neråt med andra ord), tar dom bara rökat ifrån dig? Vad gör dom om du röker medan dom tar dig?

4. Finns det några bra genvägar ut från Christiania som inte är så övervakat? Tänkte när man ska ta med sig därifrån.

Vet att det är många dryga frågor, men jag vill att resan ska gå så bra som möjligt utan strul Tacksam för svar!

/ff
Citera
2009-06-21, 14:06
Medlem
Nån som åkt över med tåg den senaste veckan eller?
mycket vakter? tull på tåget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in