2008-02-08, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xami
Misaer verkar ju äldre än dig faktiskt..? Om vi nu ska vara sådana.

jasså??? utveckla please....

finns oöndliga olika sorter allt från bra till den värsta stenhårda träkakan du kan tänka dig. Likadant finns d olika pers. som säljer/köper. O han som fråga verka ju inte vara så van, så för en sådan som han kan d variera från allt imellan 1-10k.
Kan ju inte bara generallisera att så å så mycket kostar det, punkt slut. Speciellt inte m alla varieablerna du har i denna bussiness.!!!!!!!!

men du/ni kanske lever under tron att "hash" d e 1 sorts röka!!!..likadan överallt! kostar samma osv.
Citera
2008-02-08, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av purplekush
jasså??? utveckla please....

finns oöndliga olika sorter allt från bra till den värsta stenhårda träkakan du kan tänka dig. Likadant finns d olika pers. som säljer/köper. O han som fråga verka ju inte vara så van, så för en sådan som han kan d variera från allt imellan 1-10k.

Vad roligt de har ibland när tex en salongsberusad svensk med väntande taxi och sedlarna i handen flyger in...
Lite förbi oljefatet och första fiket tog jag det lungt ca tio minuter nobbade flera tills libaneset om det finns gott om just nu,krig? sl kom fram köpte plattan direkt för tre danska.
Citera
2008-02-09, 14:56
Medlem
Rymds avatar
Halloj.

Idag är det dags för den första resan till chris.
Tar med mig en polare och hoppas på det bästa

Min fråga är, blir man "sämre" behandlad av dom som säljer om man inte har flera tusen DKK at spendera?

Är för tillfället inte alls speciellt "rik" men vil ändå ha tag i lite röka tills kvällen

Tacksam för svar.

Peace.
Citera
2008-02-09, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rymd
Min fråga är, blir man "sämre" behandlad av dom som säljer om man inte har flera tusen DKK at spendera?

Nej, absolut inte, de flesta köper bara en mindre rökbit att ha för kvällen.
Citera
2008-02-10, 16:35
Bannlyst
Tja
Jag har varit i Christiania flera gånger, även när polisen gjort razzia.
Grönt- Var gärna där tidigt på kvällen det brukar ta slut fort!!
Tänk på att när du köper grönt, så kostar en påste 300kr (2,7g) 2 påsar 400kr 3 påsar 500kr
Köp tre på en gång!
Brunt- Finns hela tiden att få tag på. Ifrån 70kr per g.

Själv torskade jag med 75g brunt på tåget.
Citera
2008-02-10, 16:38
Medlem
Free_Mary_Janes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffe_8686
Tja
Jag har varit i Christiania flera gånger, även när polisen gjort razzia.
Grönt- Var gärna där tidigt på kvällen det brukar ta slut fort!!
Tänk på att när du köper grönt, så kostar en påste 300kr (2,7g) 2 påsar 400kr 3 påsar 500kr
Köp tre på en gång!
Brunt- Finns hela tiden att få tag på. Ifrån 70kr per g.

Hur tog dom dig? Åker själv över och hämtar ibland. Små mängder till personligt bruk men ändå. Jag har suttit med det i fickan då tull och hund kommit o dom gick bara förbi.
Citera
2008-02-10, 17:38
Medlem
shizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffe_8686
Fan vad surt!
Hur mycket fick du betala för de 75 grammen?
Citera
2008-02-10, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shizzle
Fan vad surt!
och hur lyckades du bli tagen?
Citera
2008-02-11, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Det är väldigt dyrt för en hegge pollen, blir ju 5000kr, här i stockholm kostar den ju 4500kr. en vanlig standrat hegge i chris kostar ca 1600kr-2000kr-2800kr!
Finns minst 8 olika sorters pollen och lika många som inte är , har svårt att tro att ni betalar 45 i stlm för ng pollen som är bra.
top 3 best enl mig; Dark pollen. super pollen III. o pollen xxl.
finns en torr hård gul grå sort på criss som e kass
Citera
2008-02-12, 16:51
Medlem
bängrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shizzle
Fan vad surt!
oxh vädligt intresserad, har nämligen tänkt att ta me mig några heggen hem från danmark någon dag men vill veta hur man INTE ska göra!
Citera
2008-02-12, 17:16
Medlem
Trädpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bängring
oxh vädligt intresserad, har nämligen tänkt att ta me mig några heggen hem från danmark någon dag men vill veta hur man INTE ska göra!
Skall INTE ta med den på tåget

Nja, eller inte på ett tomt tåg i alla fall, kanske ett i rusningstid? Eller vänta på ett tåg som inställs och hoppa på nästa, brukar vara smockfullt och omöjligt att ens komma på tågen, tullen får nog inte heller hoppa på då? Eller?
Citera
2008-02-12, 19:17
Medlem
Har åkt det där tåget över fram/tillbaka en massa gånger utan att ha sett till någon tull lr polis. olika tider på dygnet dessutom. det enda man bekymrar sig om är att stöta på en biljettkontrollant I själva Christiania verkar det vara ganska oroligt. var där senast under nyår och kunde se tecken på viss rivalisering av försäljarna. vad jag uppfattat det som så bedrivs handeln av centrala lr lokala "gäng" som slåss om kunderna. men annars är det ett ganska trevligt ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in