Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag tror att roten till all denna planksteksondska och räkfrosseröta står att finna i att restaurangnäringen genom nuvarande företagarklimat kommit att bli en bransch som levererar allt för lite vinst i förhållande till satsad krona + arbetsinsats SAMT att svenska folket, trots alla glättiga tidningar med matporr och alla matlagningsprogram, är särdeles obenägna att gå ut och äta. Man tycker att allt över 120:- är åt helvete för dyrt... Det är syndigt och "utsvävande" att gå på krogen och allt för många har ingen aning om vare sig hur det skall smaka eller se ut. På bonnalandet i Italien, Frankrike, Kroatien, Portugal, Spanien etc etc kan du hitta en liten krog som leverar spännande mat och goda drycker. I Sverige får man en jävla fläskfilé med några burksparrisar, pulverbea, sönderkokt Amerikansk Grönsaksblandning och en jävla burkkrabba som garnityr när du beställer en Kalvfilé Oscar. Allt serverat av en glad jävla oppertunist som handlat in billligt hos Martin Olsson... En jävla FETSMÄLL skulle han ha.
Jag kan inte annat än att instämma. MEN i och med att svenska folket inte är intresserade av att köpa annat än kebabpizza och den där jävla fläskfilén.
Ja då är det inte lätt att vara innovativ i sitt restaurangkök, då kånkar man snabbare än fan.
Summasumarum, Svensken får den jävla FETSMÄLLEN och den rädda krögaren endast en skriftlig varning.
EDIT: För att vara OT. Gamla Jugoslavien får min röst oxå. Var där alldeles innan krigsutbrottet, och blev endast serverad fläsksnitzel utan panering samt spaghetti som enda tillbehör..MUMS