Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
..................................~Paul~
jag basserar detta på min egna efrarenhet utav landet då jag var över!
om jag ändå hade hittat utbudet på mat som du har länkat till!
jag kollade igenom alla länkarna och kunde inte hitta den baguetten jag syftar på. den ända torra brödbiten jag har sett i hela tjeckien!
tjeckiens alla resturanger har samma utbud, skall vi komma till brödet så är det avlångt och smalt, likt en porrkuk. liknande svenska baguetter, men mycket smalare och hårdare. detta brödet var det enda jag kunde se!
- mycket möjligt att det finns fler brödsorter, dock så var jag inne i flera affärer och letade efter detta, men gav upp till slut.
resturangerna hade ett smalt utbud på gryta och soppa. skiten smakade samma vart man än var och åt. McDonalds däremot var något man kunde längta efter då man faktiskt kunde bli mätt där.
resturangfrukostarna på både hotel Reah (stavning?)i tjeckien samt två andra hotell jag inte kommer ihåg, dessa låg dock ganska så centralt till prag. dessa hade Exakt samma utbud i deras hotelresturanger på menyer som var både tafatta och osmakliga.
Bulgarien var likvärdigt, så det blev att man fick livnära sig på spagetti och körrfärsås ifrån hotellet då detta var det enda som gick att äta och som man kunde bli mätt på utan att beställa dubbla portioner. även här så var det McDonalds som gällde pga. utav det enligt mig tafatta utbudet på mat!
kan tilläggas att jag hellre äter utlänsk mat än svensk husmanskost och gillar asiatisk mat välldigt mycket, men den tjeckiska tog fan priset på låg standard!