2008-11-06, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
England är det ledande landet här i världen när det kommer till ekologiska varor och bra kvalité. Ett av få länder i västvärlden där man bryr sig om vad man stoppar i munnen och inte lever på typ falukorv och annat med 20% kemikalier tillsatta. Sverige är ju rent hopplöst när det kommer till mataffärerna.

Dessutom kan man gå in i en bra charkbutik i vilken brittisk småstad som helst, något som man knappast finner i Sverige.

Så ägg och bacon till frukost och hamburgare eller falafel till lunch är inget man äter i England?
Citera
2008-11-06, 17:56
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kbomb
Så ägg och bacon till frukost och hamburgare eller falafel till lunch är inget man äter i England?
Läste du fel och tycke att jag skrev det eller, analfabetjävel?
Citera
2008-11-06, 18:23
Medlem
Snurrens avatar
Själv tycker jag faktiskt att ägg, bacon, vita bönor i tomatsås, stekta champinjoner samt stekta tomater som man kan få i England till frukost är GOTT. Och enligt GI-metoden är det ganska bra. Tål man dessutom inte gluten är det perfekt.

Mitt största problem i England har varit att trycka i mig kakor och tårtbitar till middag. När jag åkte på språkresa till England för många år sedan fick vi mashmallowskakor (stavning?) till middag. Man kunde välja mellan vita och rosa. Jag fick ta en sväng till det lokala fish and chips stället på kvällarna, ibland kostade jag bara på mig "chips". Inte undra på att jag gick upp i vikt den månaden.
Citera
2008-11-06, 23:02
Medlem
man_över_bords avatar
England , sorgligt.

~mand
Citera
2008-11-06, 23:38
Medlem
Minfäldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Jag tror att du helt enkelt hade otur i ditt restaurangval. T ex skall pekinganka vara skuren i små bitar och laggd tillbaka på fatet som om den inte var skuren. Men huvud och hals skall inte finnas med! Inte fötterna heller för den delen .

Tyvärr är den riktiga varianten mest knaperstekt ankhud vilket är riktigt vidrigt. En rejäl besvikelse om man förväntar sig det som brukar serveras.

Min röst går till Estland. Man känner historiens vingslag med svältår och digerdöd när man serveras traditionella rätter.
Citera
2008-11-07, 00:36
Medlem
MadamMims avatar
Nomaderna i Mongoliet kastar INGENTING av djuren dom slaktat och äter nog bland dom mest bisarra maträtterna jag har sett iaf.
Finland måste väl vara ett U- land när det gäller mat?
Citera
2008-11-07, 13:08
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
Nomaderna i Mongoliet kastar INGENTING av djuren dom slaktat och äter nog bland dom mest bisarra maträtterna jag har sett iaf.
Finland måste väl vara ett U- land när det gäller mat?

Känner inte till någonting om finsk mat, men har jobbat med ett flertal finnar. Allihop sa att finsk mat var äcklig, det borde säga en del.
Citera
2008-11-07, 15:43
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Känner inte till någonting om finsk mat, men har jobbat med ett flertal finnar. Allihop sa att finsk mat var äcklig, det borde säga en del.

Om en finne dissar något med Finland, vad det än gäller, så kan du ta det som den absoluta sanningen.
Citera
2008-11-07, 15:51
Medlem
Tjohildas avatar
Jag håller inte med om Finland. De äter ungefär som vi svenskar, men det smakar godare, av någon anledning. Tror de använder mer "riktiga" råvaror som grädde och smör. De lagar ju en del med inspiration av det bästa ryska köket med, och det är ju mumma (hahaha). Nybakta karelska piroger med äggsmör och svart kaffe till det...mmmm
Citera
2008-11-12, 19:04
Medlem
BePatients avatar
England. Ungarna äter för i helvete en påse med chips till lunch.
Citera
2008-11-12, 20:12
Medlem
Urho.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Jag håller inte med om Finland. De äter ungefär som vi svenskar, men det smakar godare, av någon anledning. Tror de använder mer "riktiga" råvaror som grädde och smör. De lagar ju en del med inspiration av det bästa ryska köket med, och det är ju mumma (hahaha). Nybakta karelska piroger med äggsmör och svart kaffe till det...mmmm

Det heter memma eller skit på näverbit
Citera
2008-11-12, 20:36
Medlem
Julmustmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
den lokala spriten som påminner om rakija.

~Paul~
Det pominner inte om det det ar det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in