2009-02-22, 09:53
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Fast jag trodde att Burger King grillar sina burgare?

~Paul~
Det var inte vad jag menade. Jag menar att dessa hemburgerhakskedjor har som affärsidé att burgarna ska vara identiska oavsett om man går in på en restaurang i fjollträsk eller Göteborg eller Karlstad, typ. En Bigmac är alltid en Bigmac. En Whopper är alltid en Whopper.
Citera
2009-02-22, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Det var inte vad jag menade. Jag menar att dessa hemburgerhakskedjor har som affärsidé att burgarna ska vara identiska oavsett om man går in på en restaurang i fjollträsk eller Göteborg eller Karlstad, typ. En Bigmac är alltid en Bigmac. En Whopper är alltid en Whopper.

Det är just det jag blir förbryllad över, då jag hör från norrländska vänner att
MAX gör hamburgaren när beställningen kommer. D v s inte lägger in den i micron utan steker skiten on the fly.
Det tycks skilja sig mellan MAX-restaurangerna iaf?
Citera
2009-02-22, 10:16
Bannlyst
Jag tycker detta var en rassetråd. Besöker man olika länder vill man ju smaka på de lokala rätterna! Huruvida de är "goda" eller ej, spelar mindre roll. För mig, om jag lagar mat till nån, så gör jag mitt allra bästa, med de råvaror jag har tillhanda. Dessamma kan jag tänka mig att kocken nere i Somalia tycker!
Citera
2009-02-22, 10:19
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex
Jag tycker detta var en rassetråd. Besöker man olika länder vill man ju smaka på de lokala rätterna! Huruvida de är "goda" eller ej, spelar mindre roll. För mig, om jag lagar mat till nån, så gör jag mitt allra bästa, med de råvaror jag har tillhanda. Dessamma kan jag tänka mig att kocken nere i Somalia tycker!
Då kommer vi till ett av dom större problemen här i Sverige. Det finns nästan bara halvdana råvaror, och utbudet är under all kritik. Åker man utomlands, oavsett om det är Frankrike eller England eller vad som, så har du mycket mer att välja på i mataffärerna, speciellt när det kommer till grönt.
Citera
2009-02-22, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HFS
vilket land tycker du är sämst på mat, matlagning, matkultur och allt som har med mat att göra.

själv tycker jag england. för att vara ett uropeiskt land så har dom jävligt smaklös mat, både smak och utseende mässigt. frukost är i princip det enda dom lyckas halvt med. I mina ögon så är det enda bra ur matväg som kommit från england är jamie oliver gordon ramsay och scrambled eggs.

vad tycker ni?
och motivera nu för fan.. det brukar ni vara bra på i denna forumdel

england, finland
Citera
2009-02-22, 13:12
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex
Javisst, jag är jätterasistisk som hatar norsk mat. Maten blir ledsen då, anmäl mig till DO.
Citera
2009-02-22, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Javisst, jag är jätterasistisk som hatar norsk mat. Maten blir ledsen då, anmäl mig till DO.

Min poäng var att man inte äter på MacDonalds i New Dehli, där man kan få världens bästa chicken curry.

Men jag tror inte du är så värst rasistisk heller!
Senast redigerad av Paraflex 2009-02-22 kl. 13:37.
Citera
2009-02-28, 03:57
Medlem
premier69s avatar
Svensk julmiddag är då fan den tråkigaste pic-nic mat jag varit med om, ingen kalkong, ingen ungsbakad potatis eller ens sås.
Citera
2009-02-28, 10:27
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av premier69
Svensk julmiddag är då fan den tråkigaste pic-nic mat jag varit med om, ingen kalkong, ingen ungsbakad potatis eller ens sås.

Brukar du ha pic-nic på julafton? Strongt!
Citera
2009-02-28, 12:14
Medlem
man_över_bords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Måste vara jävligt kallt att sitta ute på självaste julafton. Hemlös?

~mand
Citera
2009-02-28, 14:24
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av man_över_bord
Måste vara jävligt kallt att sitta ute på självaste julafton. Hemlös?

~mand

https://www.flashback.org/showthread.php?t=811042
Citera
2009-02-28, 16:06
Medlem
premier69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli

nej jag brukar inte ha julafton alls.

Jag menar att det är lite diverse små plock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in