Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Den spanska maten är definitivt en kultur som suger hästballe. Den är alldeles för överskattad och kladdig. De har inte friterade skaldjur, utan de gör såser av olivolja, eller såsen är olivolja, vilket är vidrigt. Konsistensen med ostron insmorda i olivolja slår nästan mat som man kan bli bjuden på i England.
Så du gillar friterade skaldjur...
Jag går till spanska skaldjursrestauranger som erbjuder färska och grillade skaldjur, hummer, havskräftor, havsgurka, palamosräkor, almejas, blåmusslor...listan kan fortsätta i oändlighet, om det är nåt Spanien är bra på så är det definitivt skaldjur!
Ibericoskinka är helt överlägsen all annan skinka, serrano är också god och den använder jag på mackan till frukost, vad har du på din macka hemma, kokt skinka från ica, mumsigt...
Paella är underbart god om man äter den på rätt restaurang, den svarta med bläckfisk är galet god.
Gazpacho en varm sommardag med ett glas kall sherry är i sin enkelhet genial!
Dilamm i vedugn är så gott att snålvattnet börjar rinna bara jag tänker på det...
Med all säkerhet så har du ätit på rena skitrestauranger i Spanien, eller så vet du helt enkelt inte vad du snackar om...