2008-10-31, 23:57
Medlem
Bronco68s avatar
Grekland har tveklöst den sämsta maten. Har aldrig nansin varit nöjd efter att ha besökt en grekisk restaurant. Att man ens kan drista sig till att jämföra det grekiska med det italienska köket är ju helt sanslöst. Grekerna har med framgang lyckats bygga upp myten om en fantastiskt matkultur enbart baserad pa nan sorts löjlig dressing som kallas tjatsiki eller nat liknande.
Citera
2008-10-31, 23:58
Medlem
Bronco68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover
kan inte säga att USA:s mat är bra det är nog den sämsta sen fall den är god det kvittar

Det var nog det dummaste jag läst i den här traden. Du har tydligen aldrig varit i USA. De har fan den överlägset bästa maten i hela världen. Amerikansk mat bestar inte enbart av Mc Donalds.
Citera
2008-11-01, 00:04
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronco68
Det var nog det dummaste jag läst i den här traden. Du har tydligen aldrig varit i USA. De har fan den överlägset bästa maten i hela världen. Amerikansk mat bestar inte enbart av Mc Donalds.

Maten i USA är fantastiskt god tycker jag. Jag blev mycket överraskad då jag trodde att det skulle vara rena skräpet.

Dock tycker jag att deras bagels är alldeles för stabbiga i min smak.
Citera
2008-11-01, 02:16
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Nej, det har jag inte. Jag är spot on, som man säger...

Det jag beskriver har allt med svensk matkultur att göra.

Nej vännen! Kebab och Hamburgare eller pizza har INGET med svensk matkultur att göra.
Vissa svenska medborgare äter den "födan" då och då, men det har absolut inget med svensk kultur att göra.
Fisk av olika sorter,lingon,div. vilt,svamp,rotfrukter, äpple, bär i överflöd mm mm
För jävelen är du dum eller...kalla kebab svenskt ...damn your dumb
Citera
2008-11-01, 02:19
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover
kan inte säga att USA:s mat är bra det är nog den sämsta sen fall den är god det kvittar

Usa har ett oförtjänt dåligt rykte.
Kräfträtter från södern, steaks från texas...o.s.v...fan alla länder har något att erbjuda
Citera
2008-11-01, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bronco68

Nej jag syftar inte heller på hamburgare fall du kollar i övervikt statistik så ser du att 77% av USA:s befolkning är överviktiga jämfört mot 45% i Europa.
Nu handlade det här om sämsta maten och vilket land skulle då ha sämre än USA förutom Kansas det är den delstaten med genomsnittligt antal överviktiga.
Citera
2008-11-01, 02:37
Medlem
><((((°>s avatar
jag skiter i vad ni säger eller tycker eller tror men jag utnämner norge som super #1 alla kategorier, dom kan fan inte göra en bra pizza trots att skiten kostar 200 spänn, för 200 spoänn ska fan skiten slinka ner som en kölhalad pirat ner i halsen. kebab: lol fucking lol, har dom ens sett en kebab, säger inget mer. ja norge kan fan suga kuk vad gäller snabbmat, annars är det bra har jag hört.
Citera
2008-11-02, 15:13
Medlem
Nordkorea
Citera
2008-11-02, 15:23
Medlem
Snoppgandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Nej vännen! Kebab och Hamburgare eller pizza har INGET med svensk matkultur att göra.
Vissa svenska medborgare äter den "födan" då och då, men det har absolut inget med svensk kultur att göra.
Fisk av olika sorter,lingon,div. vilt,svamp,rotfrukter, äpple, bär i överflöd mm mm
För jävelen är du dum eller...kalla kebab svenskt ...damn your dumb

Lycka till med att hitta kebab som är jämförbar med den vi har i Sverige i något annat land. Även fast t.ex kebaben ursprungligen kommer från en annan kultur så är den definitivt en del av den svenska matkulturen nu. Sådant ändrar sig med tiden.
Citera
2008-11-02, 19:16
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Gazpacho, Aioli, Serranoskinka, Paella,Tortilla, Tapas, Riojavin ja jag behöver inte fortsätta...DU suger hästballe

Tortilla - menar du den mexikanska varianten med bröd, eller omellettvarianten med ägg och grönsaker? Jag trodde förresten att det kom från mexiko. Mexiko har för övrigt en otrolig matkultur. Kryddor som får det att bränna i magen och smaker som verkligen gör att man vaknar. I mitt kök lagas det ofta mexikanskt, t.ex. quesadillaseller ägg oxaca.

Serranoskinka - En översaltad skinka med insprängt späck. Jag äter hellre en riktig prickigkorv. Fast en riktig salamikorv, inte Icas skräp, utan riktig salami, slår faktiskt svensk prickigkorv.

Paella - Går också bort på min meny. Jag har aldrig varit förtjust i risotto eller paella.

Tapas - Den rätten kan faktiskt slinka ner i magen om jag är hungrig. Mycket vitlök

Riojavin - helt okej, men jag tycker inte att det är en delikatess.

Aioli - FY FAN!
Citera
2008-11-02, 20:32
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Tortilla - menar du den mexikanska varianten med bröd, eller omellettvarianten med ägg och grönsaker? Jag trodde förresten att det kom från mexiko. Mexiko har för övrigt en otrolig matkultur. Kryddor som får det att bränna i magen och smaker som verkligen gör att man vaknar. I mitt kök lagas det ofta mexikanskt, t.ex. quesadillaseller ägg oxaca.

Serranoskinka - En översaltad skinka med insprängt späck. Jag äter hellre en riktig prickigkorv. Fast en riktig salamikorv, inte Icas skräp, utan riktig salami, slår faktiskt svensk prickigkorv.

Paella - Går också bort på min meny. Jag har aldrig varit förtjust i risotto eller paella.

Tapas - Den rätten kan faktiskt slinka ner i magen om jag är hungrig. Mycket vitlök

Riojavin - helt okej, men jag tycker inte att det är en delikatess.

Aioli - FY FAN!

Jag avsåg omeletten vilken jag förknippar med Spanien. Kanske är mexicansk, ingen aning.

Min avsikt var inte att hitta rätter du skulle gilla, bara att påpeka att det Spanska köket inte alls är dåligt.

Jag har ätit en del vidriga rätter i Frankrike, men inser att det är ett förstklassigt kök.
Citera
2008-11-02, 22:45
Medlem
RVDs avatar
Citat:
Jag avsåg omeletten vilken jag förknippar med Spanien. Kanske är mexicansk, ingen aning.
Det är en spansk rätt.

Så här är det verkar inte ens veta vad tapas är, så hans synpunkter på spansk kokkonst kan nog lämnas utan avseende.
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in