Citat:
Fast östersjön är väl rätt utfiskat eller? Det enda det finns gott om är odlad lax...
Ursprungligen postat av Golonka
Hur fan skall jag kunna veta att du stått i Feskekörka halva ditt liv och kokat makrelloljor om du postar ett så jävla korkat och insiktslöst inlägg som det jag svarade på? Jag snackar inte om "Göööööööötet" eller "Smöööööööögen" här utan jag snackar om Sverige generellt. Vi är en kustnation med massor med hav, sjöar och vattendrag. Sett mot den jävla bakgrunden, så är det kass utbud av JÄVLA FÄRSK FISK här i Riket. Förklara annars varför folk går på snabbköpet (där säkert 98% av alla jävla svenskar gör sina matinköp) och handlar färgade djupfrysta puckar med odlad norsk lax eller styckfryst djuphavsfisk från Stilla Havet, nödtorftigt förklädd som Torsk? Eller varför man i kuststäder som Malmö, Trelleborg, Kalmar, Karlskrona Landskrona, Västervik, Helsingborg, Ängelholm, Halmstad, Båstad m.fl har en jävla HUSVAGN som kommer från "Gööööööööööteborg" udda veckor på torsdagar när det är fullmåne med "färsk" fisk? Matkultur?! Kyss arslet! Jag hävdar att 80% av Sveriges befolkning inte skulle känna igen en färsk jävla fisk om den så hoppade upp och bet dem i arslet! Ännu färre skulle kunna rensa den! Är du inte medveten om detta, som "fiskhandlare ett antal år", så måste du gå på RÖKHEROIN!
Du har ingen jävla aning om var jag rest, var och vad jag käkat eller tillagat, så pipe it down, fuckface!
Du har ingen jävla aning om var jag rest, var och vad jag käkat eller tillagat, så pipe it down, fuckface!
(har jag fått för mig)