2010-11-09, 22:10
Medlem
Gargis avatar
Jag som kristen tyckte att Zeitgeist "svar" på religion var jävligt intressant!
Citera
2010-11-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Haha och vad baserar du detta uttalandet på? Frimurare, druider och satanister? Du klämmer bara ur dig en massa skit som du inte har någon som helst bakgrundsfakta till.

Varför ska vi lyssna på Jesus för? Ganska svårt att lyssna på en person som aldrig existerat.

http://www.youtube.com/watch?v=I93OLYzewgY
Citera
2010-11-09, 23:31
Medlem
Citat:
Konstigt att alla redan visste vad Jesus definiera som synd. När skedde denna händelsen? Har du något exakt årtal på detta? För övrigt kanske detta var kvinnans enda chans till inkomst men det fattade väl aldrig den där tröge Jesus som bara gick runt och peka på folk som en äkta besserwisser och sade: "Va mer som mig, jag är perfekt".

Jesus va perfekt. Och de hade gamla testamentet. Vad tror du jesus gjorde de första 30 åren? Har du ens läst bibeln?
Citera
2010-11-09, 23:33
Medlem
Citat:
Får jag bara fråga, vem skrev texten här ovanför? Helt ärligt så tror jag att detta är något som du bara har suttit och diktat ihop. Stavfelen i denna "profetia" är beundransvärda!! Jag har FET markerat alla stavfel jag kunde hitta. Hur ska man kunna ta något sånt här seriöst när personen i fråga inte ens kan stava?

Nedan följer en lista på profetens stavfel:

discluser = disclosure
happes = happens
assended = ascendent
leder = leader
grov = grow
IS = IT (Fel ordval i meningen, det heter "This time IT will be with...")
humes = humans
tousends = thousands
yesr = years
beeing = being
worshit = worship
on = of (Återigen, fel ordval, man säger inte Galactic Federation On Light, utan OF Light)
zeitguist (haha!) = Zeitgeist
tryying = trying
sourons = Sauron
dropp = drop
potatooo = potato
allmost = almost
controling = controlling

Jag saknar ord... Men jag fick mig några skratt. Är du säker att du inte vill posta denna i humor delen istället?

tror du missa poängen med texten. Läs igen och kommentera teorin istället.
Citera
2010-11-09, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oole
Du får gärna tro det och jag förstår hur frustrerande det är när folk som jag inte tror dig. Men när du skriver texter som TheRockers redan påpekat så är det svårt att ta på allvar.

Nej jag bryr mig inte så mycket. Blir mest förvånad över att ni inte själva tänker att ni borde hitta källorna som zeitguist pratar om.. De är vad jag skulle göra om jag va en "sanningssökare".
Citera
2010-11-09, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gargi
Jag som kristen tyckte att Zeitgeist "svar" på religion var jävligt intressant!

Saknar källor och dokumentation och är full av fel och missuppfattningar. Samt har kopplingar till helena blavatsky och andra frimurare och satanister....
Citera
2010-11-09, 23:50
Medlem
Gargis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
Saknar källor och dokumentation och är full av fel och missuppfattningar. Samt har kopplingar till helena blavatsky och andra frimurare och satanister....
Ja att den saknar källor och att en hel del säkert skulle förfalla om man själv kollade upp det misstänkte jag. Men tycker att tanken var intressant, vare sig det stämmer eller inte. För mig som kristen är inte det viktiga om Jesus är påhittad eller inte. Men alla teorier är intressanta
Citera
2010-11-10, 00:48
Medlem
Citat:
För mig som kristen är inte det viktiga om Jesus är påhittad eller inte.

Då är du inte kristen.. tyvär.
Citera
2010-11-10, 00:57
Medlem
Gargis avatar
Citat:
Då är du inte kristen.. tyvär.
Hur så?
Senast redigerad av Gargi 2010-11-10 kl. 01:00.
Citera
2010-11-10, 15:38
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=I93OLYzewgY

Nej. Denna bevisade absolut ingenting.
Citera
2010-11-10, 15:41
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Jesus va perfekt. Och de hade gamla testamentet. Vad tror du jesus gjorde de första 30 åren? Har du ens läst bibeln?

Visa mig gärna om det finns något dokumenterat vad Jesus gjorde de första 30 åren av hans liv. De pratas om hans födelse sen fortsätter historien när han är äldre. Hans tonår då?
Citera
2010-11-10, 15:43
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Hur så?

Maximon är en fanatiker. I hans ögon är du en satanist eftersom du inte är lika fanatisk som honom. Men jag håller med dig, teorin om kristendomen är väldigt intressant. Det är bara naturligt att fanatiker som Maximon nu försöker försvara den döende kristendomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in