Citat:
Ursprungligen postat av maximon
Nej jag bryr mig inte så mycket. Blir mest förvånad över att ni inte själva tänker att ni borde hitta källorna som zeitguist pratar om.. De är vad jag skulle göra om jag va en "sanningssökare".
Har du inte förstått vad jag skrev tidigare?
Citat:
På samma sätt som du anser att jag vägrar lyssna på något annat än det jag tror på så gör ju du precis likadant, om du inte ser det så har du ingen vidare självinsikt.
Enligt mig är det du som inte verkar vilja leta sanning så vi är fast i ett dödläge. Enligt mig så tänker jag mer än du, enligt dig så tänker du mer än jag. Så att du är förvånad över att 'vi inte själva tänker' så är vi precis lika förbluffade över ditt tankesätt.
Anledningen till att vi inte tittar upp alla de böcker som refereras (ex book of the dead mm) är för att vi inte känner någon vidare behov av det, jag trodde inte på gud innan och skulle inte göra det efter att ha kolla upp källorna heller. En intressant teori är det hur som helst. På samma vis som det faktiskt är en ganska intressant med en teori om gud och jesus och allt vad det är, tyvärr är källorna till de 'bevisen' extremt tunna också och det spelar ingen roll hur många youtube filmer du länkar.
Men jag anser ändå att alla har rätt till sin tro, vill du tro på gud ska du göra det, så länge du respekterar de som inte vill det. Det du måste förstå är också att många kommer bli irriterade när de kommer med en idé som skulle kunna lösa svält, krig och fattigdom men då istället blir bemöta med anklagelser om att vara satanister. Om du nu tycker att det vore helt fel med detta samhälle, då får du helt enkelt försöka argumentera din sak med argument som faktiskt har relevans. Ingen kommer tyvärr ta dig på allvar med dina domendagsprofetior, acceptera det!