2010-09-01, 12:58
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
TEXT

så vad DU säger är att GUD ÄR för mäktig för ER VeTeNsKaP, ingen kan förneka GUD

Låt den heliga osten uppfylla din transnegrofilära SJÄL!

Open mind
Citera
2010-09-01, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av one_size
så vad DU säger är att GUD ÄR för mäktig för ER VeTeNsKaP, ingen kan förneka GUD

Låt den heliga osten uppfylla din transnegrofilära SJÄL!

Open mind

Nej, jag säger att JAG är gud. Motbevisa det om du kan.
Argumentum ad smileys.
Citera
2010-09-01, 13:56
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Bevisbördan ligger på ALLA uttalanden!

Påstår man något, så ska man kunna backa upp det!

Nej, bevisbörden ligger på den som gör uttalandet. Har du inga bevis för dina uttalande så behövs inga motbevis.
Citera
2010-09-01, 14:02
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Men då ska man inte heller påstå att något inte finns, i detta fall vår evige Skapare...

Det finns inget som tyder på att "han" skulle finnas, inte den minsta gnutta bevis. Ett sådant bevis skulle ju bli enorm världsnyhet...

Allt vi vet om naturlagar mm tyder däremot på att "han" inte finns, att "han" rimligtvis inte kan finnas.

Bevisbördan ligger alltid på den som påstår att nåt finns då "icke existens" aldrig kan bevisas, annat än att motbevisa dom sk "bevisen" för att det skulle existera.
Senast redigerad av Sereena 2010-09-01 kl. 14:14.
Citera
2010-09-02, 18:40
Medlem
one_sizes avatar
Denna länk har väl postats förut men tydligen behöver ha den klistrad på varje sida: Randi - can't prove a negative
Citera
2010-09-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av one_size
Denna länk har väl postats förut men tydligen behöver ha den klistrad på varje sida: Randi - can't prove a negative
Nu har jag inte kollat på länken, men i matematiken bevisar man ofta icke-existens. Fast det är förstås skillnad mellan matematik och den fysiska verkligheten.
Citera
2010-10-14, 19:44
Medlem
dgnrrds avatar
att försöka diskutera med dödfödd-killen e menlöst.. killen köper varenda konspirationsteori som existerar så länge det finns en youtubefilm om det.
Citera
2010-11-04, 16:35
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
Gud är en ond liten bög som hatar dig och när du dör skall du lida i all evighet. Din själ är en fis som gud släppte när han var bakfull. Bevisa motsatsen, annars är det sant.

Hare Krishna är f.ö. en äcklig pedofilkult och det är bevisat.
Men den gudsbilden står ju inte långt från Demiurgen...
Citera
2010-11-29, 00:29
Medlem
Big Bang: När ska dom erkänna att dom inte vet?

Okej jag vet att vi är människor o att våran grej är att konstant utforska och upptäcka nya saker o förklara allt som vi stöter på under vår färd genom livet, so far so good.

Detta har lätt till många fina uppfinningar/upptäckter, tex: hjulet, demokratin, antibiotika, pi, högerregeln, chun-lis a-spark i streetfighter II osv etc i all oändlighet o detta är givetvis gött mos

MEN när det gäller universums skapande så är det ju så förbannat solklart att det är en av dom extremt många grejer som vi i nuläget inte har full kapacitet att förstå. Är inte kristen men tycker ändå att skapelseberättelsen o Big Bang teorin är lika goda kålsupare båda två.

Först fanns inget...o sen*trumvirvel* EXPLODERAR HELA SKITEN! Jajjemen go'vänner, så måste det tvivelsutan ha varit. Hur förklarar man annars att universum expanderar? Jävla flummtroll till astrofysiker! JA dom är extremt jätteduktiga på att räkna ut en hel del andra saker som vi vanliga dödliga inte har en chans o förstå, men det innebär inte att dom inte (som vi andra) kan ha helt åt helvete fel ibland med

Våra barnbarn kommer att skratta åt denna jävla "en jävla massa ingenting sprängdes o blev allt" teori o strängerligen bli tillsagda att "Skratta inte, så trodde man helt enkelt förr o då visste man inte bättre!"

Men jag menar att det gör vi visst. Allting finns, så med största sannolikhet kommer det någon stans ifrån och har sannolikt en startpunkt med, det behöver inte vara så, men det är en möjlighet, säkrare än så vågar/kan jag inte yttra mig i frågan. Detta mitt svävande svar är ändå tusen gånger mer seriöst o spot on än. "Jo men asså, universum expanderar ju o så o då måste det ju ha smällt utav bara helvete nån gång, så som saker på jorden gör ibland fast...öh typ, en riktig jävla smäll typ dynamitharry upphöjt i chuck norris! Detta är den enda logiska förklaringen o denna gång har människor inte fel så som vi hade med teorin om att saker tyngre än luft inte kan flyga, att stenar kan göras till guld, att häxor ska brännas för allmännyttans skull, att solen snurrar runt jorden osv. Nej en stor smäll var det o där med basta!"
Citera
2010-11-29, 00:34
Medlem
det ligger något i det du säger... ja menar först trodde alla människor att jorden va platt och att det var jorden som va i universums centrum
Eller så gör man som jag och tror på Reinkarnation
Universum dör och återföds... men ja är dock inte säker
Citera
2010-11-29, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleopso
det ligger något i det du säger... ja menar först trodde alla människor att jorden va platt och att det var jorden som va i universums centrum
Eller så gör man som jag och tror på Reinkarnation
Universum dör och återföds... men ja är dock inte säker

Hehe jo o vi människor var ju inte lite säkra på att vi hade rätt heller Iofs är det ju det som är lite kul med oss som art, att vi kan få för oss nåt o sen kör vi på det stenhårt i några hundra år, oavsätt om det är rätt eller fel

Enligt mig är din teori minst lika valid som Storsmälls teorin, om inte lite bättre då jag tycker att den låter trevligare
Citera
2010-11-29, 00:37
Medlem
BengtZzs avatar
Det är bara en teori, och utifrån observationer och annat man vet hur världen fungerar så tror många att denna teorin är mest sannolik att vara mest lik hur det faktiskt egentligen gick till.

Tror ingen vettig person säger att "såhär var det definitivt utan tvivel".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in