Okej jag vet att vi är människor o att våran grej är att konstant utforska och upptäcka nya saker o förklara allt som vi stöter på under vår färd genom livet, so far so good.
Detta har lätt till många fina uppfinningar/upptäckter, tex: hjulet, demokratin, antibiotika, pi, högerregeln, chun-lis a-spark i streetfighter II osv etc i all oändlighet o detta är givetvis gött mos
MEN när det gäller universums skapande så är det ju så förbannat solklart att det är en av dom extremt många grejer som vi i nuläget inte har full kapacitet att förstå. Är inte kristen men tycker ändå att skapelseberättelsen o Big Bang teorin är lika goda kålsupare båda två.
Först fanns inget...o sen*trumvirvel* EXPLODERAR HELA SKITEN!

Jajjemen go'vänner, så måste det tvivelsutan ha varit. Hur förklarar man annars att universum expanderar? Jävla flummtroll till astrofysiker!

JA dom är extremt jätteduktiga på att räkna ut en hel del andra saker som vi vanliga dödliga inte har en chans o förstå, men det innebär inte att dom inte (som vi andra) kan ha helt åt helvete fel ibland med
Våra barnbarn kommer att skratta åt denna jävla "en jävla massa ingenting sprängdes o blev allt" teori o strängerligen bli tillsagda att "Skratta inte, så trodde man helt enkelt förr o då visste man inte bättre!"
Men jag menar att det gör vi visst. Allting finns, så med största sannolikhet kommer det någon stans ifrån och har sannolikt en startpunkt med, det behöver inte vara så, men det är en möjlighet, säkrare än så vågar/kan jag inte yttra mig i frågan. Detta mitt svävande svar är ändå tusen gånger mer seriöst o spot on än. "Jo men asså, universum expanderar ju o så o då måste det ju ha smällt utav bara helvete nån gång, så som saker på jorden gör ibland fast...öh typ, en riktig jävla smäll typ dynamitharry upphöjt i chuck norris! Detta är den enda logiska förklaringen o denna gång har människor inte fel så som vi hade med teorin om att saker tyngre än luft inte kan flyga, att stenar kan göras till guld, att häxor ska brännas för allmännyttans skull, att solen snurrar runt jorden osv. Nej en stor smäll var det o där med basta!"